Bez obzira na veliku popularnost crossoverskih i SUV modela na tržištu, u Peugeotu i dalje vjeruju u uspjeh tradicionalnih karavana, pa je tako uz kompaktni 308, ove godine i na naše tržište stigla karavanska izvedba 308 SW s golemim prtljažnim prostorom.
Kao i kompakt i SW se temelji na verziji platforme EMP2 i u duljinu mjeri 464 cm. Pritom je razmak između osovina u odnosu na kompaktnu verziju produljen za 5,5 cm te je sasvim očekivano i stražnji prevjes dulji i to za 21 cm.
Premda je riječ o karavanu, Peugeot odavno koristi oznaku SW što upućuje na lifestyle pristup kod dizajna, a to znači velik odmak po pitanju izgleda od klasičnog "radnog" vozila. Tako je novi 308 SW s novim zaštitnim znakom, diodnim svjetlima, svjetlećim "očnjacima" sprijeda i LED 3D svjetlima s "lavljim kandžama" straga, daleko privlačniji od konkurencije. Istinska je to dizajnerska poslastica u klasi, s hrpom upečatljivih stilskih detalja (za standardne radne karavane Peugeot je nekada koristio naziv Brake).
Gledajući sprijeda u odnosu na kompaktni 308, SW verzija nema nikakvih promjena, no straga se iza petih vrata koja se otvaraju električnim putem nalazi prtljažnik obujma 608 litara. Brojka raste i do 1634 litara ako preklopite stražnja sjedala, što će biti dovoljno za prijevoz predmeta dužine 1,85 metara.
U plug-in hibridnim verzijama zbog smještaja baterije su te vrijednosti nešto manje, no još uvijek vrlo dobre - od 548 do 1574 litara. Upravo takvu plug-in hibridnu verziju smo testirali, punog naziva 308 SW 1.6 Hybrid GT, a bez obzira na karoseriju i pogon, primjerice u kabini je sve identično kompaktnoj verziji i sve se vrti oko karakterističnog "i-Cockpita" s instrumentima smještenim poviše minijaturnog upravljača.
Sve je pregledno i čitljivo, a previše privikavanja ne traži ni upravljanje 10-inčnim infotainment sustavom: tu je smješteno puno virtualnih prekidača na zaslonu osjetljivom na dodir, čiju ulogu možete sami programirati, ali su ostavljeni i klasični prekidači posloženi kao tipke na klaviru za upravljanje najvažnijim funkcijama, poput ulaska u glavni meni ili upravljanje ventilacijom.
Za volanom će svatko pronaći idealnu poziciju, posebice ako se 308 SW odabere s luksuznim paketom GT koji donosi i sjedala pokretana strujom (uz doplatu stiže i ergonomsko sjedalo vozača (AGR), poput testnog primjerka.
Ispod lijepog lima testnog primjerka našao se najsnažniji plug-in hibridnim pogon s vrha ponude sistemske snage 225 KS i s najvećim okretnim momentom od 360 Nm.
Sustav kombinira benzinski 1,6-litreni 4-cilindarski benzinac od 180 KS i elektromotor koji je smješten na prednjoj osovini od 81 kW (snaga se na prednju osovinu šalje putem 8-stupanjskog automatika). Premda danas više nitko u prvi plan ne stavlja brojke ubrzanja i najveće brzine (već dosega samo na struju i kapacitet baterije), nek se zna da ovakav 308 SW stotku iz stajanja hvata za vrlo brzih 7,6 sekundi i da vozi do maksimalnih 235 km/h.
S druge strane, ovaj sklop u stanju je vlasniku pružiti autonomiju samo na struju (uglavnom u gradu) s punom baterijom do 50 kilometara što je malo manje od deklariranih 59 do 69 kilometara.
Kroz nekoliko dostupnih modusa vožnje suradnja benzinca i elektromotora kojeg napajaju u pod prtljažnika ugrađene litij-ionske baterije od 12,4 kilovatsati uvijek funkcionira odlično, a prebacivanja se gotovo ne osjete.
U gradu, primjerice, prilikom promjene voznog traka – odaziv na gas je trenutan, jer elektromotor svih 320 Nm razvija već pri 500 okretaja. Kretanje sa semafora je silovito ako stisnete gas do poda i nikad mu ne fali snage.
Komfor vožnje je i pri visokim brzinama odličan, kako po podešenosti ovjesa tako i po pitanju akustike, a hvalimo i potrošnju koja se kretala oko prosječnih pet litara tijekom testa. Naravno, samo po gradu ovaj 308 SW troši i do sedam litara, a na autocesti kad je benzinac u prvom planu i osam.
Premda je udoban, čak i s niskoprofilnim gumama dimenzija 225/40 R18, 308 SW se ne naginje pretjerano niti je sklon podupravljanju, a za savršeni dojam nedostaje mu samo malo više osjećaja na upravljaču.
Na koncu i cijena: testni primjerak s najsnažnijom motorizacijom i GT opremom ujedno je i najskuplji u cjeniku i do registracije stoji 335.520 kuna što generalno nije malo novca, ali s obzirom na ponuđeno u današnjim okvirima je u rangu suparnika. Ako baš želite baš plug-in hibridni 308 SW može i jeftinije: slabija verzija od 180 KS s opremom 297.296 kuna s paketom opreme Active Business.
308 SW 1.6 Hybrid
Tehnički podaci
Motor hibridni (turbobenzinski, 4 cil. + e-motor)
Cilindri/obujam 4/1598 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 6000 o/min
Okr. moment 250 Nm pri 1750 o/min
Elektromotor 81 kW/110 KS pri 2500 o/min
320 Nm pri 500 o/min
Najveća brzina na struju 135 km/h
Ukupna snaga 165 kW/225 KS
Ukupni okr. moment 360 Nm
Baterijalitij-ionska, 12,4 kWh
Doseg 59-69 km
Pogonna prednje kotače
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson,
straga polukruta osovina
Gume225/40 R18, Michelin Primacy 4
Dimenzije 463,6 x 186 x 144,2 cm
Osovinski razmak 273,2 cm
Prtljažnik 548-1574 litara
Spremnik goriva 40 litara
Težina1687 kg
Krug okretanja10,7 metara
Jamstvo5 godina
0-100 km/h7,6 sekundi
Najveća brzina 235 km/h
Prosječna prosjek5,2 l/100 km
Cijena 335.520 kuna
S doplatama 392.712 kuna
SERIJSKA OPREMA - aut. dvozonska klima • diodna matrična svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • grijani upravljač • pomoć pri parkiranju straga + kamera (180°) • el. podizači stakala sprijeda i straga • navigacija • aktivni tempomat • nadzor mrtvog kuta i prometa straga • aut. kočenje u nuždi i zadržavanje traka • prepoznavanje znakova • aut. duga i kratka svjetla • ambijentalna rasvjeta • pametni ključ • zatamnjena stražnja stakla • el. otvaranje prtljažnika • aluminijski naplaci (18 cola) • crna obloga krova • aluminijski krovni nosači…
DOPLATE - hi-fi (Focal, 10 zvučnika/690 W) • kožna sjedala • pretvarač 7,4 kW • ergonomsko sjedalo vozača (AGR)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....