Nakon što smo ovog ljeta testirali MG ZS, pristupačni SUV-a B segmenta pokretanog modernim turbo benzincem 1.0 T-GDI, sada je na naš test stigao plug-in hibridni model MG-a, koji se naziva pomalo nemaštovito - EHS Plug-In Hybrid.
Podsjetimo, marka MG je ovog proljeća stigla i kod nas i možda je to bio i najveći događaj ove godine na hrvatskom automobilskom tržištu. Nekad slavna britanska marka posljednjih je godina u vlasništvu kineske SAIC Motor grupacije iz Šangaja, a iza akvizicije stoji ozbiljno ulaganje i puno iskustva u autoindustriji. Tako da, ako na spomen MG još pamtite šarmantne roadster modele, zaboravite na to.
Danas MG koji plovi na valu trendova doista ima što za pokazati. Svi modeli za Europu, bilo da je riječ o onima s termičkim motorima, plug-in hibridima, ili potpuno električnim modelima, MG je širinom ponude itekako aktualan.
Usto, svi modeli participiraju u danas najpopularnijim segmentima - crossoverskom, ili SUV, a MG je kao marka prisutan na svim kontinentima, uključujući i zapadnu Europu, pa je tako primjerice još 2017. godine, MG bio najbrže rastuća marka u Velikoj Britaniji.
Model koji smo testirali - MG EHS Plug-In Hybrid s opremom Exclusive, konkurenciju ima u poznatim plug-in hibridnim modelima poput Peugeota 3008, Opela Crosslanda, Kije Sportage ili Hyundaija Tucsona, te kao i oni nudi najbolje iz oba svijeta - prednosti termičkog motora na duljim relacijama i dosega potpuno električnog pogona za kraće relacije.
No kakav je EHS s obzirom na to da je riječ o kineskom proizvodu koji naši kupci tek prihvaćaju? Cijena od 310.350 kuna koliko je stajao testni primjerak mu nije jedini adut, jer generalno, modeli koje su posljednjih godina ponijeli MG znak ne zaostaju za europskim po pitanju performansi, završne obrade ili ponašanja na cesti.
Nema ni traga jeftinoj plastici ili lošoj zvučnoj izolaciji, općenito - MG EHS ima formu i sadržaj za hrabro nadmetanje u kompaktnom C segmentu SUV klase.
Već kad uđete u kabinu dočekuje vas ambijent u kojem dominiraju moderna izvedba, koža i mekana plastika. Baciti pogled na prednja sjedala s integriranim naslonom za glavu i umetcima od mikrovlakana, crvenim šavovima i električnim podešavanjima, s krutim džepovima za pohranu iza naslona djeluje jako premium.
Premda dizajn nije osobito originalan, cjelina je ipak ugodna. Ponajviše zahvaljujući posvećenosti detaljima kao što su komande i otvori za ventilaciju klima uređaja. Dodatnu potvrdu donose paneli na vratima, odnosno zona ispod prozora koja je kod većine modela u tom segmentu mekana sprijeda, a straga načinjena od jeftinije krute plastike. U EHS-u laktovi putnika straga uživaju istu mekoću ponuđenu vozaču i suvozaču.
Postoji još primjera koji dokazuju da Kinezi nisu štedjeli, poput prednjeg poklopca poduprtog s dvije zračne opruge, koša motora koji je prošao isti tretman bojom kao ostatak karoserije ili kopče vrata prtljažnika koja se skriva od pogleda kada je prtljažnik otvoren. Razlog za promjenu stava prema kineskim automobilima je mnogo osobito kod testnog modela s paketom opreme Exclusive koja je najblaže rečeno kompletan, a jedina nadoplata vezana je uz metalik boju.
Nasuprot tradiciji, jedini MG plug-in na tržištu nema sportskih ambicija. Automobil je ugodan za vožnju, a performanse više nego primjerene. Turbobenzinski 1.5 (162 KS) i elektromotor (122 KS), rade zajedno ili zasebno, zahvaljujući originalnom automatskom mjenjaču s ukupno deset stupnjeva prijenosa.
Robotizirani mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa opslužuje termički motor, a električni u igru ulazi s dodatna četiri (na trećoj paralelnoj osovini u mjenjaču). No, logika rada ne podrazumijeva kombiniranje. Sva četiri elektro stupnja koriste se kada je "osnovni mjenjač" u 3. brzini. Istodobno, sustav jamči uobičajenu funkcionalnost plug-in hibrida, kao i punjenje baterije pri usporavanju.
S napunjenom baterijom (16,6 kWh) u električnom načinu rada može se prevaliti preko 50 km, a električne performanse poput maksimalne brzina koja premašuje 140 km/h, bolje su odnosu na većinu konkurenata. Električni motor rado će uskočiti kada je vožnja ustaljena, ali kao i uvijek kada su u pitanju plug-in modeli, potrošnja varira ovisno o učestalosti punjenja baterije.
Povremen punjenje (za punu bateriju potrebno je najmanje 4 i pol sata) donosi prosječnu potrošnju benzina od 4,9 l/100 km, a kada energije u baterijama padne na minimumu, glavninu posla obavlja benzinski motor koji prosječno troši 8,9 l/100 km.
Puni gas prati zamjetna bučnost četiri cilindra, a sporost mjenjača naglašava rupu u okretnom momentu, no sve to nestaje u laganijem ritmu vožnje. U zavojima se baš ne ponaša kao da vozi po tračnicama, ali u naglim manevrima EHS djeluje stabilno zahvaljujući solidnom ovjesu i elektronici. Ovjes nije osobito učinkoviti pri upijanju neravnina na cesti, pogotovo onih izraženijih, no u konačnici to ne kompromitira udobnost.
Sustavi pomoći u vožnji ispunjavaju zadaću, a manja zamjerka može se uputiti na kočnice. Zaustavni put je u skladu sa standardima klase (37,4 m pri 100 km/h), ali pri intenzivnijoj uporabi, papučica pod nogom postaje spužvasta.
Na koncu, ovakav kapacitetni plug-in hibridni SUV starta na 289.250 kuna s opremom Comfort dok mu plemenita oprema Luxury podiže cijenu na 310. 350 kuna, ali tada serijski stižu i panoramski krovni otvor, spomenuta integrirana sportska sjedala od kože, posebna rasvjeta u kabini i parkirna kamera 360°. I dalje je cijenom i opremljenošću povoljnija ponuda na tržištu ako ciljate na plug-in hibrid SUV c segmenta.
Ukratko
Trenutno jedini plug-in u ponudi MG-a ima unutarnji pretvarač koji omogućuje punjenje snagom do 3,7 kW, što je dovoljno da se baterije “do vrha” napune za 4,5 sata
Izgled osmišljen u europskom dizajnerskom centru MG-a u Londonu, nije posebno originalan, ali ni lišen stilskih obilježja preuzetih od više ili manje izravne konkurencije, istočne i europske
Komfor i lakoća upravljanja čini MG EHS vrlo ugodnim i pogodnim za sve relacije, a performanse koje pruža više su nego adekvatne za obiteljski kompaktni SUV
Kao i kod ostalih plug-in modela, često punjenje na mreži značajno smanjuje potrošnju, jer s praznom baterijom prosječna potrošnja benzina je 8,9 l/100 km
EHS Plug-In hybrid
TEHNIČKI PODACI
Vrsta plug-in hibrid
Benzinski motor, 4 cilindra
Obujam 1490 ccm
Snaga 162 KS/250 Nm
Elektro motor sinkroni sa stalnim magnetima 122 KS/230 Nm
Baterija 16,6 kW, litij-ionska
Ukupna snaga 258 KS/370 Nm
Pogon na prednje kotače
Mjenjač automatski, 6+4 stupnja
Dimenzije 457 x 188 x 169 cm
Osovinski razmak272 m
Prtljažnik 448/1375 litara
Gume 235/50 R18
Težina 1775 kg
CO2 ispuh 43 g/km
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 8,4 sekunde
Potrošnja 6,9 l/100 km
Cijena 310.350 kuna
S doplatama 314.350 kuna
SERIJSKA OPREMA - Alu naplatci od 18 cola • dvozonska aut. klima • led svjetla, prednja s kontrolom dugog snopa • digitalni instrumenti 12,3” • multimedijalni sustav, dodirni zaslon 10,1” + DAB radio, navigacija, Apple/Android • kožna unutrašnjost • sustav kontrole mrtvog kuta, aut. kočenja, održavanja u voznoj traci, prepoznavanja znakova • krovni otvor • parking senzori + kamera…
DOPLATE - metalik boja • Ukupno 4000 kn