ŠARMER I RADNIK

Testirali smo Fiat Tipo 1.6 MJT City Cross: Dizelaš od 130 KS sjajno pristaje crossover modelu

Talijanski kompakt s popularnim off-roaderskim izgledom plijeni izgledom, a s dizelašem prilično je živahan, ali i štedljiv

Fiat Tipo Cross

 Ivan Lacković/CROPIX

Uz start redizajniranog modela početkom godine, Fiat Tipo je automatski dobio i povišenu izvedbu Cross koja je potpuno u skladu s trendovima tržišta, a nakon što je na hrvatsko tržište stigao samo s benzinskim motorom, u ljeto su se u ponudi našao i provjereni dizelaš.

image

Fiat Tipo Cross

Ivan Lacković/CROPIX

Primjerak s benzincem od 100 KS smo već testirali: podsjetimo moderni 1,0-litreni turbo 3-cilindraš nas je osim prihvatljivom potrošnjom od prosječnih 6,7 litara iznenadio i elastičnošću motora. Spontano je reagirao na gas što i ne čudi s obzirom na priličnih 190 Nm koji su dostupni već u "podrumu okretaja", na svega 1500/min, pa turbo-rupa gotovo da i ne postoji.

S druge strane, kod dizelske verzije 1.6 MJT s turbo 4-cilindrašem s obećavajućih 130 KS koja je stigla na test, najviše nas je, između ostalog, zanimala brojka potrošnje s obzirom na 17.800 kuna razlike u cijeni (s istim paketom opreme City Cross).

image

Fiat Tipo Cross

Zvonimri Jurčić

Praktično, dugo poznati common-rail dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije vrlo je ugodan u vožnji, uvijek lijepo "vuče" pokazujući velika pluća, te nam se učinio idealnim motorom bilo za obiteljsku, ili poslovnu dugoprugašku svrhu. No, nedvojbeno, oni koji se odluče za dizelsku verziju samo će velikom godišnjom kilometražom opravdati tu razliku u cijeni.

Pritom s prosječnih 5,4 litara prosječno troši dvije litre manje od benzinca, a s više pažnje, uvjereni smo, može se voziti i s manje.

image

Fiat Tipo Cross

Ivan Lacković/CROPIX

Šest-stupanjski ručni mjenjač prilično je dobro usklađen s motorom, velika kugla ručice koja podsjeća na onu u Alfi Giulietti lijepo leži u ruci, a omjeri su tako proračunati da je štednja na prvom mjestu. Vjerojatno je baš zato prva brzina vrlo kratka. S četiri osobe u vozilu ima smisla, ali ako ste sami u autu, bez problema se može krenuti s mjesta i u drugoj brzini.

Nešto tvrđe podešen ovjes nego na standardnom Tipu nije neudoban premda s poprečnim neravninama gubi bitku prenoseći tupe vibracije na upravljač koji je precizan s električnim servom, koji svojom kalibracijom pruža sasvim zadovoljavajuće povratne informacije s ceste.

image

Fiat Tipo Cross

Ivan Lacković/CROPIX

Izgled verzije Cross sadrži standardan off-roaderski "look": izvana je dobio krovne nosače, srebrne umetke u prednjem i stražnjem odbojniku i na pragovima, štitnike rubova blatobrana, dulje i nijansu čvršće opruge te off-road aluminijske naplatke od 17 cola, a karoserija je pritom 4 cm povišena pa veseli i bolji pogled na cestu.

Tipo Cross generalno ostavlja dojam čvrsto izrađenog automobila, sjedala su udobna i lijepo odmjerena, a za volanom će smještaj naći osobe svih visina i "gabarita".

image

Fiat Tipo Cross

Ivan Lacković/CROPIX

U vrijeme "mega ekrana", standardni središnji zaslon Tipa Crossa od 7 inča (10,25 inčni je doplata) djeluje maleno, ali zato sadrži sve bitno s vrlo jasnim prikazom, bilo funkcija, bilo slike s kamere za parkiranje. Brojnim funkcijama (radio, putno računalo, tempomat…) može se upravljati i putem tipki na upravljaču koji lijepo leži u dlanovima.

Na koncu i cijena: Fiat Tipo 1.6 MJT City Cross do registracije stoji 169.760 kuna i serijski sadrži sve bitno: automatsku klimu, multimediju, LED dnevna svjetla, električni paket, parkirne senzore, kožni upravljač, grijane i električno podesive retrovizore, prilagodljivi tempomat, upozorenje kod napuštanja voznog traka, prepoznavanje umora vozača...

image

Fiat Tipo Cross

Ivan Lacković/CROPIX

Nejasno ostaje zašto su serijski naplaci od 16 cola čelični s ukrasnim poklopcima, a ne aluminijski, pa za 17 colne alu kakve je imao testni primjerak treba doplatiti 1995 kuna. Uz metalik boju (3488 kuna) i zatamnjena stražnja stakla (810 kuna) korisnom se pokazuje i doplata za "Safety Pack" koji sadrži značajke za sigurnost - autonomno kočenje i radar za 6840 kuna.

Ukupna cijena testnog primjerka sa spomenutim dodacima iznosi 182.893 kuna do registracije što je prema našem sudu još uvijek dobra cijena za sve što ovaj "trendy" Fiat nudi za taj iznos.

1.6 MJT City Cross

Tehnički podaci

Motor dizelski, 1598 ccm, 4 cilindra

Snaga 96 kW/130 KS pri 3750 o/min

Okr. moment 320 Nm pri 1500 o/min

Mjenjač/Pogon ručni, 6 stupnjeva/prednji

Dimenzije 439 x 180 x 156 cm

Prtljažnik 440 litara

Gume 215/55 R17

Težina 1415 kg

Jamstvo 5 godina/120.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 201 km/h

0-100 km/h 9,8 sekunde

Potrošnja 5,4 l/100 km

Cijena 169.760 kuna

S doplatama 182.893 kuna

Oprema City Cross - automatska klima • multimedija sa zaslonom od 7 inča • čelični naplaci od 16 cola • LED svjetla • el. stakla • el. namjestivi i grijani retrovizori • stražnji parkirni senzori • stražnja kamera • prilagodljivi tempomat • upozorenje kod napuštanja voznog traka • prepoznavanje umora vozača • upravljač u koži • prednji naslon za ruku • utičnica 12 V • uzdužni krovni nosači...

Doplate - metalik boja • alu naplaci 17 cola • zatamnjena stražnja stakla • Safety Pack (autonomno kočenje, radar)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. kolovoz 2024 10:42