kineski adut

Testirali smo električni kompakt MG4, najvažniji model marke koji ne osvaja samo cijenom

Riječ je o modelu kompaktne klase gdje bi cijenom i dosegom mogao izazvati glavobolje konkurenciji

MG 4 Electric

 Darko Tomaš/CROPIX

Od kad je MG (Morris Garage) nekoć čuvena britanska marka sada u vlasništvu velike SAIC Motor grupacije iz Šangaja 2022. godine stigla i u Hrvatsku, do danas već možemo svjedočiti vrlo solidnom prijemu kod kupaca.

Ponuda modela MG-a je raznolika i trenutno su sastoji od sedam modela s benzinskim, hibridnim te potpuno električnim pogonom. To su uglavnom SUV modeli B i C segmenta: benzinski ZS, električni ZS EV, plug-in hibridni EHS, benzinski HS i isključivo električni Marvel R i MG5.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Pritom su glavni aduti pošteno odmjerene cijene te jamstvo od sedam godina, ili 150.000 prijeđenih kilometara. Ove je godine u salone stigao i potpuno novi električni model kompaktnih mjera jednostavnog naziva MG4 Electric koji je dizajnerski, tehnološki i po općoj kvaliteti apsolutni konkurent europskim suparnicima poput Volkswagena ID.3, Cupre Born ili Renaulta Megane E-Tech.

Odmah treba naglasiti da je cijena vrlo konkurentna jer starta od 33.300 eura za početnu verziju MG4 Standard, model s bogatijom opremom Comfort stoji od 38.000 eura, dok bogato opremljena varijanta s opremom Luxury stoji 40.000 eura.

Što kupac dobiva za to? Novi MG4 je samostalan model izgrađen na novoj MSP platformi (Modular Scalable Platform) isključivo za električni pogon koja nije preuzeta od nekog od dosadašnjih modela. Pogon može biti prednji ili stražnji, težište je nisko, a raspodjela težine iznosi 50:50. Zvuči obećavajuće.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Vanjskim izgledom 4,29 metara dug MG4 plijeni vrlo originalnim oblikom - sprijeda je "zašiljen" sa zakošenim led svjetlima, bočne su linije dinamične i dižu se prema kraju, dok je straga dizajnerski još razigraniji. Posebno tome pridonose atraktivan podijeljeni krovni spojler (samo uz opremu Luxury), te poseban dizajn stražnjih svjetala gdje noću poglede osvaja LED geometrijski potpis iznad stražnjih svjetala.

Zanimljivo, naplaci nisu ni u najskupljoj verziji Luxury izvedeni u 19 ili 20 cola kao kod konkurenata, već mjere tek 17 cola s gumama 215/50. Sasvim dovoljno, a što će se itekako osjetiti na budžetu kupca kod zamjene guma koja neće biti jezovito skupa.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Za razliku od vizualno razigrane vanjštine, unutrašnjost je pak izvedena pragmatičnije i smirenije. Arhitektura kokpita sa zanimljivom središnjom "lebdećom konzolom" je suvremena i u skladu s aktualnim trendovima, a korišteni materijali su ugodni na dodir. Prvi je dojam odličan i zbog pozicije sjedenja za volanom koja otkriva udobna sjedala i velike mogućnosti podešavanja stupa upravljača.

Praktično: između prednjih sjedala u središnjem grebenu iza konzole sa zakretnim kontrolerom vožnje nalazi se veliko spremište u koje stane hrpa sitnih predmeta, dok se sve funkcije prate putem dva zaslona - vozačkog 7 i središnjeg 10,25 inčnog. Teško je ovdje naći neke ozbiljnije zamjerke.

No, premda se pri korištenju središnjeg multimedijsko-informativnog zaslona brzo "sve pohvata" jer je grafički riješen nenametljivo i logično, ipak smo poželjeli veće ikone i veća slova, pa dok ne naučite gdje je što, nije ih lako precizno birati.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Tim više što se puno toga, poput primjerice profila vožnje, bira putem središnjeg zaslona (tko zna, netko s manjom dioptrijom od autora ovih redaka možda s tim ne bi imao problema), no dojam je da generalno intuitivnost rukovanja i brzinu reakcija na dodir neki od konkurenata odrađuju bolje.

Poželjeli smo, doduše, i bolju rezoluciju kamere za parkiranje, no daleko od toga da je slika zrnata. Dobro: ispod ekrana smještene su fizičke tipke glavnih funkcija za biranje glasnoća radija, podešavanja klime, grijanje stakala, ulaz u izbornik ekrana i paljenja četiri žmigavca.

Straga su pak komfor vožnje i prostranost i za odrasle putnike vrlo solidni, dok prtljažnik zaprima prosječnih 363 litre.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Pogon: kod testnog najsnažnijeg primjerka u središte spomenute MSP platforme smjestila se 11 centimetara tanka nikal-kobalt-manganova baterija netto kapaciteta 62 kWh iz koje energiju crpi straga postavljen elektromotor najveće snage 203 KS i okretnog momenta 250 Nm (u ponudi slabije varijante dolazi baterija kapaciteta 51 kWh i elektromotor od 170 KS). Baš kao VW iD 3 i MG4 automatski kreće već samim sjedanjem vozača za volan bez upotrebe ključa, vožnja protječe uglađeno, a auto je vrlo startan na gradskim ulicama. Upravljač je protom lagan za manevriranje pa okretnost u gradu ocjenjujemo peticom.

Ovjes je udoban i na najizraženijim poprečnim neravninama i ne šalje grube udare u kabinu premda se ne sjedi visoko kao u popularnim SUV modelima. Elektromotor vuče brzo i glatko na otvorenoj cesti i na autocesti, a novi MG4 Electric brzinu od 100 km/h hvata za 8 sekundi i vozi do 160 km/h najveće brzine. Masa pritom nije prevelika za električni auto i iznosi 1760 kg, a zahvaljujući tome i aerodinamici karoserije, MG4 nije velik potrošač energije te ima vrlo solidan doseg.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

S punom baterijom i dosta pažnje može se priječi i 400 km od punjenja do punjenja, dok je 370 km objektivan doseg s prosječnom potrošnjom od 17 kWh. Bateriji pritom treba pola sata na brzom punjaču za punjenje od 10 do 90 posto te do devet sati punjenja na kućnom punjaču od nule.

Sigurnost je kod MG4 na visokoj razini, a između ostalog svaki MG4 serijski dolazi opremljen sigurnosnim sustavom MG Pilot koji prepoznaje prometne znakove, detektira pješake i bicikliste te ako procijeni opasnost automatski zaustavlja automobil. Ne manje važno: MG4 na Euro NCAP testiranju osvojio je maksimalnih 5 zvjezdica.

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

Na koncu, MG4 Electric je vrlo zanimljiv električni auto, kako zbog cijene tako i zbog činjenice kako je riječ o potpuno zrelom modelu kompaktnih mjera koji je više nego ispunio naša očekivanja. Nije ni čudo, riječ je o jednom od najiščekivaniji MG modela posljednjih godina...

image

MG 4 Electric

Darko Tomaš/CROPIX

MG4 Electric Luxury

Tehnički podaci

Motorvsinkroni elektromotor, straga

Najveća snaga 150 kW (203 KS)

Trajna snaga 68 kW (92 KS)

Najveći moment 250 Nm

Baterija 62 kWh, nikl-kobalt-manganska

Najveća snaga punjenja 135 kW

PODVOZJE

Pogon stražnji

Mjenjač direktan prijenos, 1 brzina

Ovjes sprijeda McPherson sprijeda, straga multilink

Kočnicesprijeda i straga diskovi

Gume 215/50 R 17, Continental

Dimenzije429 x 184 x 150 cm

Osovinski razmak271 cm

Prtljažnik363 litre

Masa (testni)1760 kilograma

Najveća brzina160 km/h

0-100 km/h 8 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 16,0 kWh/100 km

Doseg 450 kilometara (WLTP)

Jamstvo 7 godina/150.000 km

EuroNCAP 5 zvjezdica (2022.)

Proizvodnja Ningde (Kina)

Cijena 40.000 eura.

OPREMA LUXURY - dvobojna karoserija • LED sva svjetla • svjetlosne trake u petim vratima • alu-felge Aero 17” • dva aero spojlera straga • crna stražnja stakla • aktivna prednja rešetka • paket sigurnosnih asistenata • senzori i kamera 360 • obloge eko koža/tkanina • grijanje kožnog volana i prednjih sjedala • vozačko sjedalo na struju • grijanje retrovizora • automatska klima • 5 profila vožnje • 4 stupnja regeneracije • mogućnost punjenja vanjskih uređaja • multimedijsko-informativno-navigacijski dodirni zaslon 10,25” • digitalni instrumenti 7” • 3 ulaza USB • bežično punjenje mobitela • senzori kiše i svjetla • keyless • kabel za punjenje • toplinska pumpa...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 12:16