MOTOCIKLI

TEST: YAMAHA MT-07 Konja koji pobjeđuje ne treba mijenjati

Najprodavanija Yamaha na Starom kontinentu ni nakon četiri godine nije izgubila naklonost publike, ali Japanci nisu odstupili od zadanog programa i uspješnim liftingom tek su dodano naglasili sve nenadmašne kvalitete nakeda koje prati više nego prihvatljiva cijena

Ukriznim vremenima Yamaha je inspiraciju pronašla u tamnoj strani Japana. Ne, nisu se pritom udružili s yakuzom, ni otišli s one strane zakona, tek su pomnije osluhnuli što potencijalni kupci žele i 2013. nastala je serija MT. Nekonvencionalna, barem u estetskim smislu, nova generacija motora vrlo brzo privukla je pažnju kupaca i postala udarna postava ponijevši više od polovice Yamahinog udjela na tržištu. U širokoj paleti obogaćenoj i dodatnim verzijama, posebnu težinu dobio je model MT-07. Atipičan slučaj u svakom pogledu jer njegov uspjeh bio je trenutan, ali i ustaljen, a uz to i transverzalan jer uspio je privući vrlo šaroliko društvo. Japanski naked već godinama kupuju ozbiljni bikeri, početnici, ali i ženska populacija što ga je diglo na drugo mjesto liste najprodavanijih motora na Starom kontinentu iza neuništivog BMW-a GS.

Ivan Lacković

Japancima zasigurno nije bilo lako odlučiti što promijeniti na najbolje prodavanoj Yamahi u Europi. Redizajn je stoga manje uočljiv nego na starijem bratu, modelu MT-09 koji se na tržištu pojavio godinu prije, pa je i godinu prije otišao pod nož dizajnera. Promjena na mehanici praktično nema izuzmemo li amortizere KYB koji su dobili viskoznija ulja i kruće opruge (+6 posto za vilicu, +11posto za stražnji mono) i sve se svodi na nadgrađe koje se izmijenilo više nego što se to čini na prvi pogled.

Ivan Lacković

Novo prednje svjetlo u stvari je posuđeno od prve serije MT-09, a ispod njega je blatobran načinjen od jednog komada. Spremnik goriva još je kraći i masivniji, a na bokovima nosi nove usisnike zraka. Rep ima naglašenije bočne površine i nosi novo stražnje led svjetlo i tanji držač registarske pločice. Sjedalo je zadržalo konfiguraciju u dva dijela, ali oba su dijela dulja kako bi se osigurala veća udobnost. Sve ostalo je ostalo isto uključujući i digitalne monokromatske instrumente, okvir od čeličnih cijevi u formi dijamante (zamaskiran sa strane plastičnim pokrovima) i aluminijska stražnja vilica koja nosi široku gumu 180/55. Rezultat je odmah prepoznatljiv motocikl koji je postao još privlačniji zahvaljujući prije svega novom svjetlu i spremniku čije forme uključuju kose linije “MT” logotipa.

Ivan Lacković

Jedan od ključnih elemenata uspjeha je cijena (57.900 kn), no, nije jedina. Uz vrhunsku kvalitetu izrade udarni element je dvocilindrični motor s 4 ventila po cilindri bez suvišne elektronike (Ride-by-Wire i ostalih komplikacija), ali s mehanizmom neravnomjernog paljenja (kut među koljenima radilice je 270°), rješenje koje je Yamaha vratila u život (modelima TRX 850 iz 1995.) kako bi paralelnim twin dobio karakter sličan V2 motoru. Konjica nije pretjerana (75 KS), okretanje ručice gasa ne izaziva trnce, ali ima sve što vam je potrebno za zabavu na cesti. Ciklistika je tipičan Yamahin proizvod. Neutralna, iskrena, živahna, ali bez nervoze. MT-07 nema okretnost primjerice Ducatija Monster, ali sve nadoknađuje malom masom (182 kg s punim spremnikom).

Ivan Lacković

Ukratko

Malen i uzak upravljač svidjet će se svima koji dolaze iz svijeta skutera kao i monokromatska digitalni instrumenti s velikim zaslonom. Stražnji mono opremljen je regulatorom amortizacije i bolje upija neravnine, a prednja vilica postala je kruća i preciznija za dodatni sportski ugođaj

Poput većine nakeda ni MT-07 nije stvoren za lutanje auto cestama, ali ispod tvrdog sjedala nema vibracija, a borba s vjetrom do 130 km/h je prihvatljiva i duže rute nisu zabranjene. Dvocilindrični motor uvijek je spreman za reakciju, ali vrlo elastično i uglađeno. Konjica nije brojna (75 KS), ali više nego dovoljna da zavojite ceste i bez česte uporabe mjenjača postanu zabavne

Ivan Lacković

YAMAHA MT-07

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u liniji, 8 ventila,

hlađen tekućinom

Obujam 689 ccm

Snaga 75 KS pri 9000/min

Moment 68 Nm pri 6500/min

Provrt x hod 80 x 68,6 mm

Mjenjač 6 stupnjeva

Prijenos lanac

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica,

straga amortizer, čelična vilica

Kočnice sprijeda 2 diska promjera 282 mm,

straga disk 245 mm; ABS

Gume sprijeda 120/70-ZR17

straga 180/55-ZR17

Dužina 2085 mm

Međuosovinski razmak 1400 mm

Visina sjedala 805 mm

Masa 182 kg

Spremnik goriva 14 litara

Cijena 57.900 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 11:58