Na spomen naziva Polestar dobri poznavatelji automobila uvijek zastanu, dignu obrve i rašire oči. To je znak da se negdje u blizini šulja Volvo, ali ne obični, velikoserijski, već nabrijana verzija, jedna iz reda najsnažnijih limuzina srednje klase. Za one koji ne znaju kamo bi smjestili Polestar, dovoljno je reći da on već dvadeset godina ima status službene Volvove trkaće i tuning tvrtke (prerade serijskih modela zasad, doduše, temelje samo na modelima S60 i V60, dok za ostale nude tek softversku optimizaciju motora i neke specifične detalje dodatne sportske opreme).
Foto: Marin Tomaš
Pastelno plava boja jedna je od četiri koje se mogu dobiti uz Polestar izvedbu. Neobično je nježna za limuzinu ispod čije haube čuči stroj sa 367 KS, ali sviđa nam se taj odmak od klasike, jer tako obojena karoserija jače ističe svoju mišićavost i sportske dodatke, kao i serijske 20-colne aluminijske naplatke. I u unutrašnjosti, već u seriji nakrcanoj opremom (i, dakako, arsenalom sigurnosne elektronike, poput aktivnog kočenja ili pametnog sustava koji čita namjere pješaka i biciklista uz rub kolnika…) lako je uočiti detalje koji Polestar čine drukčijim.
Dobrodošlicu objavljuje posebna pločica na pragu, a plavim koncem, čija boja slijedi boju karoserije, prošivena su izvrsna sportska sjedala, obloga volana i ručice mjenjača, dio naslona za ruku… Plava nijansa zrcali se i na prozirnom vrhu ručice automatskog mjenjača Geartronic nove generacije, sa osam stupnjeva prijenosa. Uz svu ostalu opremu, masivnu izradu i specifičan skandinavski dizajn, dovoljno da se u Polestaru osjećate posebno. S druge strane, čudi loša rezolucija parkirne kamere, a o središnjoj konzoli pretrpanoj sitnim tipkama, već je odavno sve rečeno.
Konačno palimo četverocilindarski 2,0-litreni turbokompresorski benzinac od 367 KS (u standardnim verzijama T3 do T6 ima 152, 190, 245 i 306 KS) i ostajemo zatečeni pitomim zvukom. Odmah primjećujemo da je u standardnom načinu rada Polestar još uvijek dovoljno udobna i tiha obiteljska limuzina, čiji sportski karakter podvozja otkrivaju samo tvrđi naleti na ležeće uspornike, kretanja sa semafora u kojima ste uvijek prvi i pretjecanja koja se uz moment od 470 Nm odrađuju kao od šale. I da, tu su i sportska sjedala čije bočnice otežavaju izlazak bake kad je dovezete pred crkvu. Prebacivanjem u način rada Sport, međutim, Polestar eksplodira. Motor s turbo i kompresorskim punjenjem diže okretaje, mijenja dubinu zvuka i oštro zareži već u praznom hodu.
Reagira kao oparen već na nježan dodir gasa, osjećaj na volanu postaje oštriji, a brza i glatka automatika prebacuje kasnije, uz gromki prasak iz ispuha. Prvu stotku hvatamo za 4,7 sekundi, a već nakon 17 na virtualnoj instrumentnoj ploči ispisuje se 200 km/h. Motor se i dalje vrti kao na utrkama i snažno grabi do 250 km/h, kad daljnje nabiranje brzine više ne dopušta elektronika. Pogon na sva četiri kotača pritom besprijekorno odrađuje sile koje mora prenijeti na kolnik i daje na sigurnosti, jer proklizavanja kotača, trganja volana iz ruku pri jakom ubrzanju i nemira karoserije jednostavno nema.
Gume doslovce grizu podlogu, čak i kad je vlažna. Slično je u zavoju, gdje će granicu proklizavanja dotaknuti tek hrabri, izvježbani vozači. Lakoću vožnje umanjuje tek osjećaj težine na volanu, koji u zavoju dodatno oteža. Kočnice Brembo, međutim, toliko brzo i snažno koče, da će nenaviknuti na takvu snagu još tjednima u zrcalu gledati svoju masnicu od zategnutih pojaseva... No, da zaključimo - Volvo S60 Polestar je rijetka zvjerka, čistokrvna muška igračka u gospodskom pakiranju i uz Jaguar XE S (340 KS) zanimljiva alternativa Audiju S4 (354 KS) i Mercedesu-AMG C43 (367 KS). Nije, naravno, jeftin, ni potrošnja mu nije za one plitkog džepa, ali biti poseban uvijek je imalo svoju cijenu...
Ukratko Pločica plave boje sa sitnom oznakom Polestar zaštitni je znak švedske tuning tvrtke, koji nalazimo i na naplacima. Karoserija može biti i u bijeloj, crnoj ili sivoj boji, ali Polestar pločica je uvijek plava Polestar je četverocilindarski dvolitreni benzinac s turbo i kompresorskim punjenjem počastio sa 70 dorada u odnosu na serijsku izvedbu T6 (u kojoj razvija 306 KS) Polestar je za Volvo ono što je AMG za Mercedes. Dodatna snaga, trkaće ponašanje i brzina, ali i uživanje u luksuzu. U ovom slučaju i u specifičnom skandinavskom dizajnu. Iza 20-colnih naplataka naziru se 6-klipne kočnice Brembo, na diskovima veličine pizze. Sprijeda su ventilirani i promjera 371 mm, a straga puni, sa 302 mm Ovjes je osjetno tvrđi, a opruge za čak 80 posto u odnosu na serijski T6 model. Sportske amortizere zajednički su razvili Polestar i Öhlins S60 POLESTAR TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski Obujam 1969 ccm Snaga 270 kW/367 KS pri 7000/min Moment 470 Nm pri 3100/min Pogon 4x4 Mjenjač automatski, 8 stupnjeva Dimenzije 464 x 187 x 148 cm Osovinski razmak 278 cm Prtljažnik 390 litara Gume 245/35 R 20, Michelin Masa 1750 kg Ispuh C02 179 g/km MJERENJA Brzina 250 km/h 0-100 km/h 4,7 sekundi Potrošnja 12,3 l/100 km Cijena 672.360 kuna SERIJSKA OPREMA • 20-colni alu-naplaci • sportsko podvozje • biksenonska aktivna svjetla • parkirni senzori i kamera • keyless • 3-stupanjska tvrdoća volana • sportska sjedala u koži i alkantari, vozačko el. podesivo i s memorijom • aut. dvozonska klima • el. paket stakala • kožne obloge • paket City Safety • multimedija, hi-fi i navigacija • prilagodljivi tempomat • sustav otkrivanja pješaka i biciklista s automatskim kočenjem • sustav za držanje vozne trake • čitanje prometnih znakova • upozorenje na umor vozača • laminirani bočni prozori • tamna stakla • kompas • preklopivi stražnji nasloni za glavu • grijanje svih sjedala i volana… |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....