KLASA ZA SEBE

TEST: Volvo S60 Cross Country 2.4 D4 AWD AT6 Summum križanac odličan u svemu osim cijeni

Jedinstveni križanac skandinavske elegancije i off roadera osvaja vožnjom i komforom, no kad ga se nakrca opremom i AWD pogonom cijena mu prelazi pola milijuna. Srećom, može i jeftinije
 Ivan Lacković

Volvova Cross Country filozofija oduvijek je bila namijenjena posebnoj vrsti vozača. Premda na prvi pogled slična klasičnoj verziji određenog modela (provlači se praktički kroz cijelu gamu od V40 do V90), ona ustvari nudi mnogo više od trendovskih plastičnih zaštita blatobrana kakve se danas uz manju ili veću nadoplatu mogu vidjeti na sve većem broju vozila. No, između većine takvih vozila i Volva S60 Cross Country razlika je poprilična…

Foto: Ivan Lacković

Klasična skandinavska limuzina srednje klase za ovu je prigodu podignuta, pa joj udaljenost od tla iznosi okruglih 20 centimetara, što je 65 milimetara više od startne pozicije. Dovoljno da se, posebno kad ju se promatra s boka, napravi suštinsku razliku. I to ne samo u vizualnom smislu... Dobila je, dakako, i spomenute plastične oplate oko blatobrana te nešto drugačije branike sprijeda i straga, a ono što tu može zbuniti oko jest činjenica da smo takve aute uglavnom navikli gledati u obliku karavana, u koji lakše staju i skije i šatori i sva druga oprema koja se inače povezuje s vozačima aktivnog životnog stila. No, upravo je zato S60 CC jedinstven, jer može sve što i ostali, no više će se svidjeti onima koji preferiraju trovolumenski oblik karoserije.

Pomalo iznenađujuće, dozu elegancije u nastupu ovaj je Volvo uspio sačuvati čak i uz sve navedeno, premda se sad nastupom gotovo sasvim odmakao od klasike i svrstao među crossovere. A koliko god ga inače često i prezirali, pojam križanac u slučaju S60 CC doista ima smisla. S druge strane, unutrašnjost je i dalje ogledni primjer klasične skandinavske estetike. Volvo taj posao oduvijek dobro radi, pa nakon što smo se u to nedavno uvjerili na primjeru redizajniranog V60, i ovdje možemo samo ponoviti istu konstataciju. Kokpit, dakle, gotovo da nije trebalo mijenjati, pa je u slučaju našeg testnog modela jedina spomena vrijedna promjena digitalna instrumentna ploča s mogućnošću odabira tematskih podloga.

Mjesta za glave putnika na stražnjoj klupi očekivano je manje no u karavanu, a isto vrijedi i za prtljažnik, koji i po pitanju zapremnine (380 litara) i po pitanju praktičnosti (manji otvor) neminovno ostaje u sjeni modela V60. No, kupcima koji radije biraju limuzinu no V60, to će ionako biti manje važan podatak. A premda i ovaj model nosi oznaku D4 i ima istih 190 KS kao i onaj koji je imao testni V60 u pretprošlom broju Auto kluba, ne dajte se zavarati. Za razliku od tad testiranog novog četverocilindarskog dvolitrenog dizelaša, ovdje se pod prednjim poklopcem nalazi dobro poznati 2,4-litreni petcilindarski motor kojega Volvo isporučuje onima koji odaberu opciju AWD pogona. Iste je snage, ali povećanog okretnog momenta od 440 Nm pri 1500-2750 okretaja (2.0 D4 ima 400 Nm pri 1750-2000), pa autu daje općenito drugačiji karakter.

Dijelom je to zasluga, dakako, specifičnog zvuka petcilindraša koji postaje primjetan već na samom startu (cilindri se bude u formaciji 1-2-4-5-3), dijelom i drugačije posloženog mjenjača (2.4 je uparen sa 6-stupanjskim, a ne 8-stupanjskim automatikom) a u konačnici i činjenicom da se raspoloživi moment prema potrebi tu putem Haldex spojke prenosi i do stražnjih kotača... Time se dobiva na uvjerljivosti i sigurnosti i na cesti i u slučaju silaska s nje, no pritom treba računati i na nešto višu potrošnju (u prosjeku iznad 7, u gradu i do 10 litara) te veću razinu buke i vibracija no što je to slučaj kod izvedbi s prednjim pogonom i nižom karoserijom. No, kao i u slučaju prtljažnika, kupci Cross Countryja to već ionako znaju...

Cijena? Konačna svota od pola milijuna kuna za testni model zvuči zastrašujuće ali ne treba otjerati sve zainteresirane. Više od 80.000 kuna tu otpada na doplate, koje ovdje dolaze povrh najskupljeg paketa Summum, a više od 50.000 na AWD pogon, što znači da se o Volvu S60 CC može razmišljati i s puno prihvatljivijih 314.000 kuna.

2.4 D4 AWD AT6

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2400 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 4000/min

Moment 440 Nm pri 1500-2750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 463,7 x 186,6 x 153,9 cm

Osovinski razmak 277,4 cm

Prtljažnik 380 litara

Gume 235/50 R 18

Masa 1740 kg

Ispuh CO2 149 g/km

MJERENJA

Brzina 210 km/h

0-100 km/h 8,8 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Cijena 415.818 kuna

S doplatama 500.183 kuna

OPREMA SUMMUM • 18-colni aluminijski naplaci • digitalna instrumentna ploča Active TFT • kožne presvlake • automatski zatamnjiv unutarnji retrovizor • stražnji naslon za ruke…

DOPLATE • grijana stražnja sjedala • promjena stupnjeva prijenosa na upravljaču • parkirni senzori sprijeda i straga • zimski paket: grijani vjetrobran, mlaznice i prednja sjedala • IntelliSafe (BLIS, Volvo Sensus, upozorenje na sudar i automatsko kočenje) • Edition Pro (pranje svjetala, Sensus navigacija, dual xenon…) / Ukupno 84.365 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 22:59