Taj motor nije neka novost na tržištu jer je zapravo riječ o zajedničkom projektu Peugeota i Forda koji isti ugrađuju u stvarno brojne modele. Automobilski je svijet uvijek nekako povezan, primjerice, Ford je bio dugogodišnji vlasnik Volva i čini se da se neke veze ne zaboravljaju - Švedi su odlučili taj motor ugraditi u vozilo više srednje klase. Naravno, kako bi se odmah ogradili od mogućih napada, naziv vozila je “drive” sa zelenim “e”.
Poznati motor
Neka se odmah zna da vozači prvo gledaju potrošnju i emisiju Co2, a tek onda performanse. Prvi je dojam da spoj manjeg motora i ipak velike karoserije dobro funkcionira u gradu. Iskreno, osjeća se da se, kad pritisnete papučicu gasa, automobil baš i ne lijepi za sjedalo, ali kreće se. Okretni moment pomaže boljim ubrzanjima u vožnji. Performanse su čak i bolje nego što smo očekivali, tako od 0 do 100 km/h Volvo S 60 drive dolazi za 10,9 sekundi. Na autocesti, gdje nema nekih velikih i naglih ubrzanja, problema nema.
Najveća brzina od 195 km/h više je nego respektabilna i vrlo visoki proscjeci brzine mogu se bez problema održavati, no to je manji problem jedino kod pretjecanja na otvorenoj cesti, kada ipak nedostaje malo konjice po haubom. Kako je danas vožnja otvorenom cestom ipak rijetkost, taj problem i nije vrijedan spomena. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je dobar i ima dobro proračunate odnose.
Ustvari, manjak konja automatski nekako smiruje za upravljačem pa možete uživati u komforu koji ovaj automobil pruža. Kod S60 privlači nas i izgled, koji definitivno nije na tragu nekadašnjih modela. Danas je to najsmijeliji dizajn u klasi, koji privlači na prvi pogled. Unutrašnjost je također prilično avangardna iako smo se na nju već pomalo navikli u proteklih nekoliko godina zahvaljujući raznim modelima XC60, S4, koji nude slično.
Sigurnosna oprema
Voženi Volvo ima ugrađen radar za održavanje razmaka s vozilom ispred, kao i upozorenje za pojavljivanje prepreke, bilo da je riječ o pješacima ili fizičkoj prepreci kao što je zid. To je, u principu, vrlo korisno, napose u gradskoj vožnji, kada misli odlutaju. Također je korisno imati pokazatelje automobila koji se nalaze u mrtvom kutu. Automobilom se lijepo upravlja iako, naravno, zbog manje konja nema nikakvih sportskih ambicija.
Najvažnije smo ostavili za kraj, a to je potrošnja. Teoretski, potrošnja iznosi samo 3,6 litara. Praksa je ipak malo drukčija, ali prosječna je potrošnja u svakom slučaju ispod 5 litara, što je zaista velik plus. S cijenom od 193.800 kuna, riječ je o najpovoljnijem i najštedljivijem Volvu S 60 na tržištu, a slabiji motor ne predstavlja neki hendikep.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....