Toyota već desetljećima gradi karijeru diljem svijeta plasiranjem brojnih modela prema specifičnim potrebama tržišta, a primjerice Sjedinjene Američke Države već su tradicionalno jedno od najvažnijih. Kako se mijenja slika auto svijeta i potrebe, tako Toyota reagira vrlo brzo i trudi se ispuniti želje kupaca s bilo kojeg kontinenta.
Europa tako do sada nije poznavala veliki SUV Highlander (u prijevodu "Gorštak") koji se već kroz tri generacije u dvadeset godina nudio diljem svijeta gdje postoji interes i potreba. Sada se s dolaskom aktualne 4. generacije koja se izrađuje u tvornici u Indiani (SAD) stvari mijenjaju i Toyota je svojoj gami za Europu (pa tako i Hrvatsku) pridružila velik SUV Highlander, jer je SUV-manija svih formata odavno prešla granice Atlantika, pa Japanci vjeruju kako ima mjesta i za taj veliki model.
Izgled i nastup trenutno najveće Toyote u Europi (u SAD-u gdje pretjeruju u svemu, međutim, riječ je o medium SUV modelu) savršeno odgovara imenu. Highlander je za europske pojmove vrlo dugačak te visok s markantnim prednjim krajem sa svjetlima koja djeluju moćno i mrko, te dinamičnim bočnim linijama i s relativno malim ostakljenim površinama.
U skladu s vanjskim gabaritima, prostora u unutrašnjosti ima koliko ti srce želi i to za sedam osoba u tri reda sjedala. Pritom kabina obiluje brojnim pretincima i odlagalištima za predmete što olakšava život u vožnji brojnije obitelji, pa je u Highlanderu krcatom opremom, udobnim sjedalima i podešenošću ovjesa ugodno krstarenje zajamčeno.
Kokpit je masivan, ali pregledan, materijali i izrada su na visokoj Toyota razini, a sve tipke i ručice kontrola rade mekano i precizno. Nadalje, središnji ekran od 12,3-inča jasno prikazuje sve podatke te multimedijskim i informativnim sadržajem pruža sve što se od suvremenih sustava u ovoj klasi auta očekuje.
Za brže prolaske menijima i funkcijama tu su i tipke za biranje funkcija ispod ekrana kao i dva velika tradicionalna okrugla prekidača. Instrumenti su analogni, no središnji 7-inčni zaslon za informacije je digitalan, a tu je i veliki, 10,2-inčni head-up zaslon.
S paketom opreme Premium poput testnog primjerka, ovakav je Highlander čak 100.000 kuna skuplji od osnovnog modela kojem baš ništa ne nedostaje, osim možda stilskih dodataka. "Premium" serijski dolazi na naplacima od 20 cola, sa svim LED svjetlima, "krom" paketom, većim, 12,3-inčnim središnjim ekranom s navigacijom, drvenim dekorom, vrhunskim audio sustavom, kompletnim paketom Safety Sense 2 za sigurnost... Lista je poduža.
Praktično, sprijeda ima prostora kao u priči dok je i straga više nego izdašno za glave, noge i ramena putnika,. Kliznim pomicanjem u dužinu od 18 centimetara otvara se pristup trećem redu sjedala, ali i moduliranju veličine putničkog i prtljažnog prostora. Dva sjedala u trećem redu u praksi pružaju bolji komfor nego li smo očekivali, pa mogu solidno poslužiti i za dulje rute.
Sklapaju se i rasklapaju jednim potezom s automatskim pomakom naslona za glavu, pa sklopljena tvore potpuno ravnu podnicu u velikom prtljažniku. Sa svih sedam sjedala u funkciji, prtljažnik još uvijek ima volumen od gotovo 300 litara.
Nadalje, veliko iskustvo Toyote u hibridnim pogonima živi i u Highlanderu gdje pronalazimo hibridni sustav četvrte generacije koji je u osnovi identičan onom u manjem modelu RAV-4, gdje sinergija 4-cilindarskog 2.5 atmosferskog benzinca s Atkinsonovim principom rada povezanog s dva elektromotora, nikal-metal hibridnom baterijom, novim i lakšim bestupanjskim automatskim mjenjačem i elektrificiranim 4x4 pogonom pokazuje fantastičnu uglađenost rada.
Ali i nisku potrošnju: u normalnom ritmu bez nepotrebnog "gaženja" gasa i u profilu vožnje "Eco" prosječna potrošnja ne prelazi sedam litara što je sjajno za petmetarski i 2025 kg težak 4x4 SUV.
S druge strane, u sportskom profilu međuubrzanja postaju silovita, a beztupnjevani CVT mjenjač odlično surađuje s cijelim sklopom, s tim da se 2,5-litreni benzinac tada javlja nešto prodornijim zvukom. Očekivano, Highlander u osnovi uvijek ostaje krstarica sa "duge udobne plovidbe" kojem nabijanja okretaja i brzine zapravo ne odgovara.
Nije ni lovac na zavoje i premda za tržišta Europe dolazi s nešto tvrđe podešenim ovjesom, lagano naginjanje u zavojima i ljuljanje u brzim promjenama smjera uvijek ostaje prisutno, čemu pridonosi i visoka odignutost od tla.
Zato izvan asfalta nema bojazni od neočekivanih situacija. Premda je daleko od prohodnosti jednog Land Cruisera, Hihglander je vrlo upotrebljiv i na terenu sa svojim 4x4 pogonom s elektrificiranim stražnjim diferencijalom. U modusu vožnje Trail sa selektiranim prebačajem trakcije na kotač s najboljim gripom lako se izvlači iz glibova, a pritom pomaže i raspodjela snage i momenta od 100 posto samo na prednje kotače, do 80 posto na stražnje.
Na koncu i cijena: s najvećim modelom u ponudi Toyota pomalo ulazi u cjenovni razred Lexusa, posebno ako odaberete opremu Premium, te do registracije stoji 522.500 kuna (start na 422.500 kuna). No, benzinski i elektro pogon i ovdje se pokazuju iznenađujuće efikasnom alternativom dizelašima, a takvo obilje prostora za sedam putnika nudi malo tko na tržištu.
Toyota Highlander 2.5 Hybrid Premium
Tehnički podaci
MOTOR
Vrsta benzinski atmosferski s Atkinsonovom
ciklusom rada, promjenjivim radom ventila
VVT-iE (usisni) i VVT-i (ispušni), povezan s dva
elektromotora i nikal-metal hibridnom baterijom
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 2487 ccm
Ukupna snaga 182 kW (248 KS) na 6000/min
Ukupni moment 270 Nm na 4300/min
PODVOZJE
Pogon promjenjivi 4x4
Mjenjač automatski, e-CVT
Kočnice sprijeda i straga ventilirani diskovi
Gume 235/55 R 20
KAROSERIJA
Dimenzije 497 x 193 x 175 cm
Osovinski razmak 285 cm
Udaljenost od tla 20 cm
Prtljažnik 268/579/1909 litara
Spremnik goriva 65 litara
Masa/nosivost 2125/595 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 8,3 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 6,6 l/100 km
Ispuh CO2 160 g/km
Cijena 522.500 kuna
OPREMA PREMIUM - metalik boja • alu naplaci 20” • kompletno LED svjetla • stakleni otvorivi krov • crna stražnja stakla sa sjenilima sunca • kromirane dekoracije • grijanje vjetrobrana i volana • multimedija s navigacijom i info ekranom od 12,3 inča • obloge od perforirane kože i pravog konca • automatska trozonska klima • 4 USB ulaza • tempomat • putno računalo • bežično punjenje mobitela • el. i memorirano vozačko sjedalo • grijanje i hlađenje prednjih sjedala • dekoracije od drva • h-ifi JBL od 1200 wati sa 11 zvučnika • grijanje vanjskih sjedala u drugom redu • senzori i kamera 360 • digitalni retrovizor sa širokokutnom slikom • head-up • otvaranje prtljažnika daljinski na struju i gestom noge • klizna sjedala u drugom redu • keyless • 4 profila vožnje • automatska svjetla i brisači • kompletan sigurnosni paket Safety Sense 2...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....