DIV ZA SEDMERO

Test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid Premium nije jeftina, no nudi vrhunski pogon i obilje prostora

Highlander je u gami modela za Europu veliki urbani SUV koji i izvan asfalta ima sjajne sposobnosti i ulijeva povjerenje
Toyota Highlander
 Marko Miščević/CROPIX

Toyota već desetljećima gradi karijeru diljem svijeta plasiranjem brojnih modela prema specifičnim potrebama tržišta, a primjerice Sjedinjene Američke Države već su tradicionalno jedno od najvažnijih. Kako se mijenja slika auto svijeta i potrebe, tako Toyota reagira vrlo brzo i trudi se ispuniti želje kupaca s bilo kojeg kontinenta.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Europa tako do sada nije poznavala veliki SUV Highlander (u prijevodu "Gorštak") koji se već kroz tri generacije u dvadeset godina nudio diljem svijeta gdje postoji interes i potreba. Sada se s dolaskom aktualne 4. generacije koja se izrađuje u tvornici u Indiani (SAD) stvari mijenjaju i Toyota je svojoj gami za Europu (pa tako i Hrvatsku) pridružila velik SUV Highlander, jer je SUV-manija svih formata odavno prešla granice Atlantika, pa Japanci vjeruju kako ima mjesta i za taj veliki model.

Izgled i nastup trenutno najveće Toyote u Europi (u SAD-u gdje pretjeruju u svemu, međutim, riječ je o medium SUV modelu) savršeno odgovara imenu. Highlander je za europske pojmove vrlo dugačak te visok s markantnim prednjim krajem sa svjetlima koja djeluju moćno i mrko, te dinamičnim bočnim linijama i s relativno malim ostakljenim površinama.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

U skladu s vanjskim gabaritima, prostora u unutrašnjosti ima koliko ti srce želi i to za sedam osoba u tri reda sjedala. Pritom kabina obiluje brojnim pretincima i odlagalištima za predmete što olakšava život u vožnji brojnije obitelji, pa je u Highlanderu krcatom opremom, udobnim sjedalima i podešenošću ovjesa ugodno krstarenje zajamčeno.

Kokpit je masivan, ali pregledan, materijali i izrada su na visokoj Toyota razini, a sve tipke i ručice kontrola rade mekano i precizno. Nadalje, središnji ekran od 12,3-inča jasno prikazuje sve podatke te multimedijskim i informativnim sadržajem pruža sve što se od suvremenih sustava u ovoj klasi auta očekuje.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Za brže prolaske menijima i funkcijama tu su i tipke za biranje funkcija ispod ekrana kao i dva velika tradicionalna okrugla prekidača. Instrumenti su analogni, no središnji 7-inčni zaslon za informacije je digitalan, a tu je i veliki, 10,2-inčni head-up zaslon.

S paketom opreme Premium poput testnog primjerka, ovakav je Highlander čak 100.000 kuna skuplji od osnovnog modela kojem baš ništa ne nedostaje, osim možda stilskih dodataka. "Premium" serijski dolazi na naplacima od 20 cola, sa svim LED svjetlima, "krom" paketom, većim, 12,3-inčnim središnjim ekranom s navigacijom, drvenim dekorom, vrhunskim audio sustavom, kompletnim paketom Safety Sense 2 za sigurnost... Lista je poduža.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Praktično, sprijeda ima prostora kao u priči dok je i straga više nego izdašno za glave, noge i ramena putnika,. Kliznim pomicanjem u dužinu od 18 centimetara otvara se pristup trećem redu sjedala, ali i moduliranju veličine putničkog i prtljažnog prostora. Dva sjedala u trećem redu u praksi pružaju bolji komfor nego li smo očekivali, pa mogu solidno poslužiti i za dulje rute.

Sklapaju se i rasklapaju jednim potezom s automatskim pomakom naslona za glavu, pa sklopljena tvore potpuno ravnu podnicu u velikom prtljažniku. Sa svih sedam sjedala u funkciji, prtljažnik još uvijek ima volumen od gotovo 300 litara.

Nadalje, veliko iskustvo Toyote u hibridnim pogonima živi i u Highlanderu gdje pronalazimo hibridni sustav četvrte generacije koji je u osnovi identičan onom u manjem modelu RAV-4, gdje sinergija 4-cilindarskog 2.5 atmosferskog benzinca s Atkinsonovim principom rada povezanog s dva elektromotora, nikal-metal hibridnom baterijom, novim i lakšim bestupanjskim automatskim mjenjačem i elektrificiranim 4x4 pogonom pokazuje fantastičnu uglađenost rada.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Ali i nisku potrošnju: u normalnom ritmu bez nepotrebnog "gaženja" gasa i u profilu vožnje "Eco" prosječna potrošnja ne prelazi sedam litara što je sjajno za petmetarski i 2025 kg težak 4x4 SUV.

S druge strane, u sportskom profilu međuubrzanja postaju silovita, a beztupnjevani CVT mjenjač odlično surađuje s cijelim sklopom, s tim da se 2,5-litreni benzinac tada javlja nešto prodornijim zvukom. Očekivano, Highlander u osnovi uvijek ostaje krstarica sa "duge udobne plovidbe" kojem nabijanja okretaja i brzine zapravo ne odgovara.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Nije ni lovac na zavoje i premda za tržišta Europe dolazi s nešto tvrđe podešenim ovjesom, lagano naginjanje u zavojima i ljuljanje u brzim promjenama smjera uvijek ostaje prisutno, čemu pridonosi i visoka odignutost od tla.

Zato izvan asfalta nema bojazni od neočekivanih situacija. Premda je daleko od prohodnosti jednog Land Cruisera, Hihglander je vrlo upotrebljiv i na terenu sa svojim 4x4 pogonom s elektrificiranim stražnjim diferencijalom. U modusu vožnje Trail sa selektiranim prebačajem trakcije na kotač s najboljim gripom lako se izvlači iz glibova, a pritom pomaže i raspodjela snage i momenta od 100 posto samo na prednje kotače, do 80 posto na stražnje.

image
Toyota Highlander
Marko Miščević/CROPIX

Na koncu i cijena: s najvećim modelom u ponudi Toyota pomalo ulazi u cjenovni razred Lexusa, posebno ako odaberete opremu Premium, te do registracije stoji 522.500 kuna (start na 422.500 kuna). No, benzinski i elektro pogon i ovdje se pokazuju iznenađujuće efikasnom alternativom dizelašima, a takvo obilje prostora za sedam putnika nudi malo tko na tržištu.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid Premium

Tehnički podaci

MOTOR

Vrsta benzinski atmosferski s Atkinsonovom

ciklusom rada, promjenjivim radom ventila

VVT-iE (usisni) i VVT-i (ispušni), povezan s dva

elektromotora i nikal-metal hibridnom baterijom

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 2487 ccm

Ukupna snaga 182 kW (248 KS) na 6000/min

Ukupni moment 270 Nm na 4300/min

PODVOZJE

Pogon promjenjivi 4x4

Mjenjač automatski, e-CVT

Kočnice sprijeda i straga ventilirani diskovi

Gume 235/55 R 20

KAROSERIJA

Dimenzije 497 x 193 x 175 cm

Osovinski razmak 285 cm

Udaljenost od tla 20 cm

Prtljažnik 268/579/1909 litara

Spremnik goriva 65 litara

Masa/nosivost 2125/595 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 180 km/h

0-100 km/h 8,3 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 6,6 l/100 km

Ispuh CO2 160 g/km

Cijena 522.500 kuna

OPREMA PREMIUM - metalik boja • alu naplaci 20” • kompletno LED svjetla • stakleni otvorivi krov • crna stražnja stakla sa sjenilima sunca • kromirane dekoracije • grijanje vjetrobrana i volana • multimedija s navigacijom i info ekranom od 12,3 inča • obloge od perforirane kože i pravog konca • automatska trozonska klima • 4 USB ulaza • tempomat • putno računalo • bežično punjenje mobitela • el. i memorirano vozačko sjedalo • grijanje i hlađenje prednjih sjedala • dekoracije od drva • h-ifi JBL od 1200 wati sa 11 zvučnika • grijanje vanjskih sjedala u drugom redu • senzori i kamera 360 • digitalni retrovizor sa širokokutnom slikom • head-up • otvaranje prtljažnika daljinski na struju i gestom noge • klizna sjedala u drugom redu • keyless • 4 profila vožnje • automatska svjetla i brisači • kompletan sigurnosni paket Safety Sense 2...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. rujan 2024 14:11