KOMPAKTNI 4X4

TEST: SUBARU XV 1.6 4WD Osobenjak koji se uvlači pod kožu

Model XV s 1.6 benzincem i pogonom 4x4 plijeni kompromisom sportskih i off road karakteristika
 Željko Puhovski/CROPIX

U potrazi ste za povišenim 4x4 autom kompaktnog formata, ali da nije Qashqai, Sportage ili neki iz plejade udomaćenih modela? Tu u igru uskače Subaru XV, osobenjak koji je nedavno osjetno pojeftinio pa u osnovnoj benzinskoj izvedbi 1.6 Free sada stoji prihvatljivih 159.990 kuna. Ima i jamstvo na 5 godina, serijski 4x4 pogon s pravilnom raspodjelom snage i reduktorom kao kod pravih terenaca i svu potrebnu opremu. Dakle, zanimljiva ponuda, ali koja uz više šminke i funkcionalnosti paketa Style kao na testu, iz džepa izbija dodatnih 40.000 kuna. Nije malo...

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Na prvu, XV se doimlje pomalo nezgrapnim, ali zapravo je zanimljiva, medvjeđe robusna pojava. Ne samo izgledom nego i načinom kojim gazi izranjavane lokalne ceste i puteljke. Nevjerojatno je čvrst, kao isklesan od kamena, a istovremeno izuzetno, limuzinski udoban. Lošu makadamsku cestu razlokanu čestim nedavnim kišama prošli smo s lakoćom i uz osjećaj čvrstoće i nesalomljivosti ne samo podvozja, nego čitavog auta. Došavši pred vodom natopljen zemljani put zastali smo i napeto razmijenili poglede, ali već nakon par metara svu nelagodu raspršuje prodoran 4x4 pogon s fiksnim omjerom prijenosa snage i mehaničkim središnjim diferencijalom, s visko spojkom. Uz podršku dobrih poluterenskih guma Yokohama Geolander pošteno dere podlogu, pa pomoć reduktora, jedinstvenog u ovoj klasi, može zatrebati jedino ako se pošteno zaglibi.

I na asfaltu je neočekivano udoban i uglađen, premda s 1,6-litrenim atmosferskim benzincem od 114 KS, bokser koncepcije položenih cilindara (danas to koriste samo Subaru i Porsche) i ne osobito brz, naročito pri izlasku iz niskih okretaja. U ovoj je kombinaciji pogona zato kao stvoren za smireno i opušteno gutanje kilometara, bez grčevitog lova na sekunde. Prijenosni omjeri su razmjerno dugački, naročito peti, što omogućuje povoljnu potrošnju od oko 7 litara na otvorenom do oko 9 u gradu, no kad pretjecanje treba odraditi brzo, ne gine često šaltanje u četvrtu. A to nije problem, jer povišena ručica mjenjača ima kratke hodove, brza je i precizna.

Premda slabiji kapaciteti osnovnog benzinca na otvorenoj cesti ne poštuju Subaruovu sportsku reputaciju, uz to je i buka vjetra iznad 130 km/h izražena, vožnja uopće nije dosadna. Razlog? Prigušeno frktav zvuk bokser motora neprestano podsjeća na Subaruove relijaške ikone, a precizan upravljač crta baš onakvu putanju kroz zavoj kakvu smo zamislili. I kada se zareže zavoj jače i naglije, XV pokazuje da je nastao pod krovom“vozačke“ marke. Neovisan, čvrsto podešen ovjes sa širokim tragom kotača i nisko težište dobiveno bokserskom koncepcijom motora prigušuju sva jača naginjanja i ljuljanja pa XV, premda povišen, kroz zavoje juri gotovo kao prvorazredni kompakt uobičajene visine. Uglavnom, što se više vozi jače se uvlači pod kožu, čak i s osnovnim, ne baš osobito mišičavim benzincem.

SUBARU XV 1.6 STYLE

TEHNIČKI PODACI

Motor: atmosferski benzinski, bokser

Obujam: 1599 ccm

Snaga: 84 kW (114 KS) pri 5600/min

Moment: 150 Nm pri 4000/min

Pogon: 4x4

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 445x178x157 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 380 litara

Gume: 225/55 R 17, Yokohama

Težina: 1390 kg

CO2 ispuh: 151 g/km

Brzina: 179 km/h

0-100 km/h: 13,1 sekundi

Potrošnja: 8,3 l/100 km

CIJENA 199.990 kn

S DOPLATAMA 204.390 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:56