CROSSOVER ZA 5

Test: Subaru Levorg 1.6 GT-S Sport Style - zavoje prolazi kao po tračnicama

Japanski crossover se uz simetrični pogon 4x4 i Active Torque Vectoring vozi kao po tračnicama, a dolazi isključivo s turbobenzincem od 170 KS i CVT mjenjačem. Koji rade izvrsno, ali baš nisu tražena roba u Europi
 Ivan Lacković

S golemim usisnikom zraka, stražnjim spojlerom, profiliranim pragovima i difuzorom postavljenim između dvije ispušne cijevi, Subaru Levorg već na prvu pokazuje da nije dosadni obiteljski karavan. Ili uopće karavan, barem u klasičnom smislu... Nasljednik Legacyja zapravo je crossover koji kombinira obiteljsku praktičnost i sportski ugođaj Impreze, na čijim je temeljima i nastao. Svjedoči tome i osovinski razmak od 265 cm, jednak kao kod Impreze WRX STi, a relativno kratak obzirom na karoseriju rastegnutu na priličnih 469 cm. No, Levorg uopće nije nezgrapan i spremno privlači poglede gdje kod se pojavi.

Foto: Ivan Lacković

Sportski je ušminkana i unutrašnjost, gdje vozača dočekuje jače profilirano sjedalo, spremno čvrsto držati tijelo kad se odlučnije krene kroz zavoje, sportski odrezan upravljač, a u skupljoj izvedbi Sport Style i aluminijske papučice. Ipak, Levorg nije zamišljen kao jurilica za mlađariju. Jednako pažnje kao i sportskoj šminki posvećeno je udobnosti - upravljač i ručica mjenjača presvučeni su finom kožom, prednja sjedala su grijana, desna ruka pada na masivan naslon za ruke, a više od svega impresionira kvaliteta izrade i temeljita zvučna izolacija. S podignutim staklima vanjski svijet kao da nestane, što pruža dozu prestiža...

Puno važnije, japanski crossover je izniman gušt voziti. Uz simetrični pogon 4x4 zavoji se prolaze kao na traci, čemu pogoduju i nisko težište te sustav Active Torque Vectoring, koji pomoću niza senzora strateški raspoređuje snagu motora i kočnica na svaki kotač. Rezultat je nevjerojatna upravljivost, pa je gotovo grehota voziti penzionerski, bez snažnijeg pritiska na gas. Problematične su samo dionice s lošijim asfaltom ili visokim ležećim policajcima, obzirom da tvrđe podešeni ovjes baš ne prašta susrete s izbočenjima. Levorg bi cestarske službe hladno mogle koristiti kao detektor i prema njemu raditi planove održavanja.

S druge strane, na fino ispeglanoj cesti vozački doživljaj ništa ne sputava, čemu pomaže i novorazvijeni bokserski benzinac 1.6 GT-S od 170 KS. Sa četiri cilindra, turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva jedini motor u ponudi radi iznimno uglađeno i fino potegne, premda se pri ubrzanju osjeća prilična masa od 1551 kg. Pritom, ništa manje važno, izvrsno zvuči pa ga svako malo turirate samo da bi uživali u skladnom piskutanju. A oduševljava i što se ubrzava pravocrtno i bez trzaja, čak i kad se najsnažnije nagazi gas. Zasluga je to i preciznog CVT mjenjača s programiranih šest stupnjeva prijenosa, koji radi toliko besprijekorno da polugice za izmjenu stupnjeva na upravljaču služe samo za ukras. Ni u jednom trenutku, naime, nismo dobili poriv ručno mijenjati stupnjeve... Milozvučni turbobenzinac, zaslužan što japanski crossover hvata stotku za kratkih 8,9 sekundi i bez problema juri preko 200 km/h ima samo jednu manu.

A to je, nije teško pretpostaviti - potrošnja. Vozite li ga uglavnom po prometom zagušenijem gradu poput Zagreba, teško ćete proći s prosjekom ispod 10,5 litara. Gradski ritam sa stalnim zaustavljanjima na semaforima nikako ne odgovara inače uzoritom turbobenzincu, a stvar previše ne spašava ni start/stop uređaj. S druge strane, pri ujednačenoj vožnji izvan grada Levorg može biti na prosjeku od solidnih 7,5 litara, bar dok vozač nema sportskih ambicija i bira Inteligent Drive, a ne očigledno žešći, ali i rastrošniji način rada Sport.

Osim izdašne potrošnje u gradu, zbog koje vjerujete da spremnik goriva broji manje od 60 litara, jedini minus Levorga je cijena. Na što se, doduše, može utjecati. Osnovna izvedbe Free nudi se, naime, za prihvatljivijih 231.069 kuna, a dobro je što pritom vozač i putnici ne žrtvuju previše toga. Razlika je tek što se tu se ne dobivaju alu-naplaci od 18 nego 17 cola, nema krovnog otvora i maglenki, a ni ručica CVT mjenjača nije u koži. Jedino što tad zbilja nedostaje tako je kamera za vožnju unazad. No, i bez toga se može živjeti, posebno kad se zna da se štedi 44.000 kuna.

LEVORG 1.6 GT-S

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1600 ccm

Snaga 125 kW/170 KS pri 4800-5600/min

Moment 250 Nm pri 1800-4800/min

Mjenjač CVT

Dimenzije 469 x 178 x 149 cm

Osovinski razmak 265 cm

Gume 225/45 R18

Prtljažnik 522 litre

Masa 1551 kg

Ispuh CO2 164 g/km

MJERENJA

Brzina 210 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 9,2 l/100 km

Cijena 275.475 kuna

S doplatama 279.875 kuna

OPREMA SPORT STYLE: 18-colni alu-naplaci • automatska klima • SI- Drive • Active Torque Vectoring • el. krovni otvor • tempomat • putno računalo • upravljač i ručica mjenjača u koži • grijana prednja sjedala • el. podizači stakala • el. namjestivi, sklopivi i grijani retrovizori • multimedijalni sustav sa 6,2-inčnim zaslonom • Aux i USB ulazi • kamera za vožnju unazad • aluminijske papučice • maglenke • krovni spojler • dvostruka ispušna cijev

DOPLATE: metalik lak/Ukupno 4400 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 15:53