Kad u svojoj ponudi imaš najprodavaniji auto svojeg karoserijskog oblika u Europi, doista nemaš razloga tu išta konkretno mijenjati. Stara izreka o konju koji pobjeđuje tako se ponovno potvrdila i na primjeru nove generacije Škode Octavije. Promijenjena, odnosno osvježena tek minimalno, Škodina stara uzdanica na tržište je donijela tek jedan na prvi pogled primjetan novitet - već više puta iskomentirana nova prednja svjetla, dok se ostatak priče sveo na nekolicinu važnijih, ali ne toliko evidentnih detalja. A što se tiče tih prednjih svjetala, naše je mišljenje da su u Škodi mudro napravili s tim iskorakom, jer u biti, ne previše optički dorađivan auto s tim, tek jedni detaljem postao je tema o kojoj se žarko raspravlja. Takvu bismo hrabrost rado preporućili i Audiju, i VW-u i Seatu, neka malo izađu iz okvira.
Foto: Tomislav Krišto / CROPIX
Što je ostalo prerađeno: odbojnici sprijeda i straga, baš kao i kokpit s nešto kvalitetnijim materijalima i nekolicinom novih elemenata. No, kad sjedne za volan, vozač će, unatoč svemu, i opet ostati šokiran prvenstveno ponudom prostora, kako na njegovom sjedalu, tako i iza njega. Škoda je na toj svojoj vrlini odavno izgradila lijep dio svojega šarma, no ona i danas oduševljava, posebno svojim velikim prtljažnikom. Uz sve navedeno, ali i kombinaciju dvolitrenog TDI motora sa 150 KS i sjajnog DSG mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa, Octavia se ponovno pokazuje gotovo idealnom putnom limuzinom, i za poslovne i za obiteljske korisnike. Na autocesti je tiha i uglađena do te mjere da tek na visokim putnim brzinama otkriva primjetnu buku od vjetra oko vanjskih retrovizora, a zahvaljujući spremniku od 50 litara doseg joj uz malo pažnje realno može iznositi barem tisuću kilometara.
Sama udobnost vožnje u praksi je (uz doplatno DCC elektronsko podešavanje ovjesa) na očekivano visokoj razini, i to čak i na 18-colnim kotačima kakve smo imali na testnom modelu, a nanovo ugođeni ovjes koji je sad, među ostalim, dobio 20 milimetara širi trag stražnjih kotača, u vožnji je utjecao ponajprije na stabilnost na visokim brzinama. Na otvorenoj cesti Octavia se vozi vrlo predvidljivo, a težina nosa potencirana spomenutim pogonskim sklopom do izražaja dolazi tek kod izraženih pretjerivanja. I da, nekome to možda nije važno, ali nama se svidjelo pokraj mjenjača imati i dobru staru ručnu kočnicu...
Oprema Style, unatoč činjenici da je pozicionirana tek korak do ekskluzivnog Laurin & Klementa, tradicionalno je najpopularnija kod kupaca Octavije na hrvatskom tržištu. Shodno tome, u startu donosi sve realno potrebno za puni komfor korisnika. Tko i uz tu činjenicu i uz nikad duži popis Simply Clever rješenja te sigurnosnih elementa ipak poželi kruha preko pogače, raspoloživih je doplata za Octaviju mnoštvo, pa se nemali broj njih našao i na ovom našem testnom primjerku. U konačnici mu je to cijenu podiglo za gotovo 60.000 kuna (sa za 2.0 TDI DSG Style startnih 204.909 kn na čak 263.184), što nije malo, no utješno je da se o Octaviji može razmišljati već i s manje od 130.000 kuna. Što već zvuči puno primamljivije...
2.0 TDI DSG TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1968 ccm Snaga 150 KS pri 3500-4000/min Moment 340 Nm pri 1750-3000/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 467 x 181 x 146 cm Osovinski razmak 267 cm Prtljažnik 590-1580 litara Gume 225/40 R18 Masa 1277 kg Ispuh CO2 119 g/km MJERENJA Brzina 215 km/h 0-100 km/h 8,5 sekundi Potrošnja 5,9 l/100 km Cijena 204.909 kuna S doplatama 263.184 kuna OPREMA STYLE • 16-colni alu-naplaci • dvozonski Climatronic • ESC, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DRS… • diodna dnevna svjetla • prednje maglenke • radio-uređaj Bolero sa 8-inčnim zaslonom, USB, AUX, SD • prednja sjedala podesiva po visini i za kralježnicu • SmartLink • svjetlosni asistent i senzor za kišu • tempomat • višenamjenski upravljač sa tri kraka i tipkama za radio i telefon… DOPLATE • 18-colni lalu-naplaci • Adaptive Cruise Control • grijanje prednjih sjedala • kamera za vožnju unatrag • navigacija Amundsen • prepoznavanje umora vozača • diodna glavna svjetla s ASF funkcijom… Ukupno 58.275 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....