Renault je prije koju godinu donio radikalnu odluku. Jedan od njihovih najprodavanijih automobila posljednjih desetljeća, kompaktni Megane je postao potpuno električni. Prošla generacija još će se kratko prodavati i onda ostaje samo električni E-Tech. A da bi on uspio, automobil je morao biti jako, jako dobar.
Renault je uložio ogroman novac u razvoj ovog automobila i napravio jedan od najboljih električnih kompakata na tržištu. Kakav je već smo isprobali ranije ove godine testirajući Mégane E-Tech Iconic, a sada smo na test dobili i verziju s malo slabijom opremom pod punim nazivom Renault Megane E-Tech Techno EV60/160 kW optimum charge (mogli su malo poraditi na jednostavnijim nazivima, to je sigurno za početak).
Testni Megane E-Tech je zaista pojava na cestama. Upečatljiv, nabijen i masivan dizajn u stilu crossovera skriva njegove prilično kompaktne dimenzije, jer ovaj Megane je s 420 cm dužine trenutno među najkraćim kompaktnim autima na tržištu. Posebno dobro izgleda u ovoj dvobojnoj kombinaciji s tamnoplavom bojom karoserije i crnim krovom.
Unutrašnjost je vrlo elegantna i izgleda tehnološki moćno i impresivno s velikim digitalnim instrumentima ispred vozača i jednako velikim dodirnim zaslonom koji je postavljen okomito i tako dominira čitavim kokpitom. Unatoč tome Renault nije odustao od fizičkih tipki za kontrolu klime koje se nalaze ispod tog zaslona.
Pohvalno. Posebno praktično rješenje je ispod tih tipki. Riječ je o "lebdećoj konzoli" za bežično punjenje mobitela koja je zaista na dohvat ruke. U mnogim automobilima mjesto za punjenje bežičnih telefona je uglavnom na nepraktičnom mjestu u nekom pretincu. Ukupno gledano ergonomija u autu je vrhunska. Velika pohvala za digitalne instrumente. U mnogim novim autima digitalni instrumenti su "polovično rješenje" koje proizvođači forsiraju jer su jeftiniji od klasičnih.
Renault se oko njih zaista potrudio te su rezolucijom i funkcijama među najboljima u svijetu trenutno. Infotainment je posebna priča. Ovo je jedan od rijetkih automobila koji za njega koristi Googleov operativni sustav, a uz to dolazi uvijek dobra Google navigacija te druge usluge poput Google Assistant glasovnog upravljanja i Google Play trgovine aplikacijama. Od druge opreme svidio nam se i vrhunski Haman Kardon audio sustav zaista vrhunskog zvuka.
Pohvale i za kvalitetu izrade i odabir materijala koji djeluju vrhunski i daju autu luksuzni "štih", bez obzira na to da ovo čak i nije najbogatiji paket opreme. Prostranost je vrhunska s obzirom na dimenzije, a to je prednost svih električnih auta. U kabini ima više mjesta od dosadašnjeg klasičnog Meganea, a i prtljažnik je s 440 litara među rekorderima kompaktne klase.
Za pogon Megane koristi prednje smješteni sinkroni električni motor koji na prednje kotače prenosi 218 KS. To je otprilike standard u ovoj klasi, MG4 ima 204, isto kao Volkswagen ID.3 i Cupra Born. Za teški električni auto to i nije neka velika snaga, no ubrzanja su odlična – 7,4 sekunde do 100 km/h i samo 4,4 sekunde za 80 do 120 km/h. Zbog toga su pretjecanja s ovim autom vrlo laka zadaća. Maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h.
Renault je stvarno zakomplicirao ponudu s obzirom na snagu punjenja pa nudi nekoliko kombinacija, od slabo upotrebljive verzije kakvu ne nudi nitko drugi i koja ima samo 7 kW AC punjenje (najbrže punjenje baterije za više od šest sati), do ove koja je stvarno optimalna i po punjenju i daleko bolja od svega što nude konkurenti. Tajna je u brzom AC punjenju kojeg ovaj Megane ima pored standardnog brzog DC punjenja od 130 kW.
Snaga AC punjenja je 22 kW što znači da ćete na AC punionici u nekom shopping centru bateriju napuniti za oko 3 sata, dok konkurentima s AC snagom punjenja od 7 do 11 kW, za to treba šest do devet sati. To može biti korisno i na putovanjima kada su DC punjači zauzeti ili izvan funkcije.
Svakako je manje bolno čekati dva do tri sata nego provesti cijelu vječnost na punjaču. Naravno, ovaj Megane ima i mnogo bržu DC opciju punjenja od 130 kW. Na brzom punjaču baterija je puna za sat i 14 minuta. Doseg automobila je vrlo dobar s obzirom na relativno mali kapacitet baterije od 60 kWh neto.
Prosjek testa nam je iznosio 13,8 kWh na 100 kilometara što u prijevodu znači 441 km dosega. U gradu se to uz umjerenu vožnju može podignuti i oko 500 km, a uz težu nogu na gasu i niske vanjske temperature možete očekivati oko 300 kilometara.
Manje od toga moguće je samo na autocesti uz velike brzine. Automobil je zaista lako vrlo štedljivo voziti, a pritom pomažu i poluge za odabir stupnja regenerativnog kočenja iza upravljača. Kada ih naučite koristiti vrlo ćete rijetko koristiti standardnu kočnicu i pritom štedjeti struju, diskove i pločice. Najbolji dio Meganea E-Tech je ponašanje u vožnji, bilo da je u pitanju komfor, bilo da je u pitanju sportska vožnja. Automobil ima vrlo nisko težište, odličan ovjes i vrhunski, jako izravan upravljač (odnos mu je kao u "starom" R.S.-u) te je pravi užitak u vožnji zavojima.
Da ima malo šire gume,bez imalo pretjerivanja bismo ustvrdili da se kroz zavoje vozi bolje i brže od kultnog R.S.-a posljednje generacije. Ovako je samo malo lošiji i rijetko koji drugi kompakt će pružiti tolike užitke na brdskoj zavojitoj cesti. I komfor je na vrhunskoj razini. Kabina je tako dobro izolirana da ćete prve zvuke vjetra čuti tek negdje iznad 120 km/h. Ovjes se jako nosi s neravninama iako pokazuje određene slabosti na kratkim poprečnim neravninama.
Sve u svemu ovjes je iznadprosječno komforan i putovanja su u ovom autu pravi užitak. Na kraju dolazimo do cijene. Dobra oprema, top motor i paket punjenja i malo dodatne opreme i već smo dobro probili granicu od 50.000 eura. To je još nedavno bilo nezamislivo i za najskuplji R.S. Električni auti su skupi i, bez obzira koliko ovaj auto bio dobar i napredan, ovaj uznos je nešto što si samo rijetki kupci mogu priuštiti. Za osnovnu verziju s nepraktičnim sporim punjenjem i najslabijom opremom treba izdvojiti 38.990 eura. I to je daleko od jeftinog. "Električna budućnost" za sada nije nimalo ugodna za naše novčanike.
Tehnički podaci
Motor sinkroni elektromotor, sprijeda
Najveća snaga 160 kW (218 KS)
Najveći moment 300 Nm
Baterija 60 kWh, litij-ionska
Najveća snaga punjenja AC 22 kW, DC 130 kW
Pogon prednji
Mjenjač direktan prijenos, 1 brzina
Ovjes sprijeda pseudo MacPherson, straga multilink
Kočnice sprijeda ventilirani diskovi 320 mm, straga ventilirani diskovi 292 mm
Gume 215/45 R20, Goodyear EfficientGrip Performance
Dimenzije 420 x 186 x 151 cm
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 440 do 1332 litara
Masa 1636 kilograma
Najveća brzina 160 km/h
0-100 km/h 7,4 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 16,1 kWh/100 km
Doseg 450 kilometara (WLTP)
Punjenje AC (22 kW) 3 sata 10 minuta
Brzi punjač (130 kW) 1 sat 14 minut
Jamstvo 3 godine/100.000 km
EuroNCAP 5 zvjezdica (2022.)
Proizvodnja Douai (Francuska)
Cijena 48.690 eura
S doplatama 53.730 eura
OPREMA TECHNO - prilagodljiva LED prednja svjetla, LED stražnja svjetla • 20" aluminijski
naplatci Soren • prednji, stražnji i bočni senzori za pariranje, kamera za vožnju unatrag • grijanje
upravljača i prednjih sjedala • grijanje retrovizora • dvozonska automatska klima • sustav multi
sense za odabir načina vožnje • polugice na upravljaču za upravljanje funkcijom regenerativnog
kočenja • digitalni instrumenti 12" • dodirni zaslon 12" • Google navigacija i Google usluge •
bežično punjenje mobitela • kabel za punjenje na javnim punionicama snage 22 kW
DODATNA OPREMA – kabel za punjenje na kućnim utičnicama • Harman Kardon audio sustav •
paket advanced parking + driving assist • toplinska pumpa • metalik dvobojni lak