![LAC-9683](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2020/05/13/k_LAC-9683_640.jpg)
Prilagodljivost, praktičnost, te obilje prostora za putnike i prtljagu, nisu više dovoljni. U eri kada svi žele SUV ili crossover, od monovolumena se očekuje puno više kako bi uspio otkinuti dio tržišnog kolača.
Traže se solidne vozne osobine, moderna oprema i sve to upakirano sa stilom. Elementi koje uz dozu luksuza koja prati paket Initiale Paris nudi upravo Renault Grand Scenic.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/IMG_20200316_120436_949.jpg)
Obiteljski automobili slavne povijesti kojim je 1996. lansiran segment kompaktnih monovolumena i koji je od tada privukao 5 milijuna kupaca, dobio je novi jaki adut. Turbodizelski 1.7 Blue dCi motor sa 120 odnosno 150 konja.
Testu smo podvrgnuli snažniju verziju koja se uz to može podičiti i s 340 Nm okretnog momenta. Krivulja momenta nema pada između 1750 do 2750 okretaja, a potisak motora ne nestaje ni iznad navedene zone. Vrlo uvjerljivo vuče sve do 4000 okretaja kada na scenu stupaju konji, a potom i mjenjač.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/IMG_20200316_122603_617.jpg)
U slučaju testnog modela automatski s dvostrukom spojkom i dobro raspoređenih šest stupnjeva prijenosa. Motor je zadovoljavajuće elastičan i spremno prihvaća međuubrzanja bez posezanja za polugama mjenjača iza upravljača ili potragom za kick downom na pedali gasa.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0575.jpg)
Premda je Renault snažno zaigrao na električne modele, nisu zaboravljeni ni dizelski motori. U novi 1.7 dCi uloženo preko 2500 sati na radnom stolu, odrađeno 270.000 testnih km na cesti, a proizvodi se u španjolskoj tvornici u Valladolidu.
Temelji se na bloku od lijevanog željeza, čeličnim klipovima i potpuno novom pogonskom vratilu.
Za prednabijanje smjese u cilindrima koristi se turbopunjač promjenjive geometrije koji svježi zrak vuče kroz intercooler hlađen zrakom i vodom.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0568.jpg)
Gorivo se kroz mlaznice ubrizgava pod tlakom od 2500 bara, a mehanički komplet uključuje pumpu ulja s promjenjivim protokom, osmišljenu za smanjenje potrošnje električne energije, te SCR katalizator koji koristi AdBlue za bolju razgradnju dušičnih oksida u ispuhu. Rezultat svega je vrlo uglađen rad uz prosječnu potrošnju od 6 l/100 km.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0565.jpg)
Sasvim očekivano naglasak je stavljen na udobnost i komfor. Električni servo upravljača s opuštenim odgovorom poziva na mirnu vožnju kroz zavoje, kao i mjenjač s uglađenim prebačajima kojima se ne može zamjeriti ni na brzini.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0592.jpg)
Ovjes solidno upija neravnine, a zvučna izolacija popušta tek kada se od motora zatraži maksimalan potisak. Postavke u unutrašnjosti slične su kao u Meganeu, a kvaliteta materijala na zavidnoj je razini izuzev plastike u donjim zonama prednje armature.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0584.jpg)
Uz obilje prostora testni model može se pohvaliti i izvanrednom serijskom opremom što se u konačnici odražava i na cijeni, ali zauzvrat Grand Scenic pretvara u automobil s kojim ni jedno putovanje neće biti predugo.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2020/4/9/2/LAC-0558.jpg)
Ukratko
Novi 1.7 dCi je uglađen, dovoljno snažan, primjereno štedljiv i na najbolji način ističe sve već poznate vrline Grand Scenica
Kada nisu u uporabi sjedala trećeg reda skrivena su u podnici, a dubina prtljažnik neznatno premašuje 1 metar
Sjedala u drugom redu zasebno su pomična i preklopiva, a kada se preklopi suvozačevo, dasku za veslanje ne treba ispuhivati
Prednja sjedala izdašnih dimenzija, pored električnog podešavanja i grijanja, nude i masažu koja se može podešavati po zonama i intenzitetu
Grand Scenic duži je za 23 cm od osnovnog izdanja što ostavlja traga i na razmaku među osovinama koji je s 273 narastao na 280 cm
Uz elastične trake i utore preklopivi stolići olakšavaju uporabu telefona i tableta, a ne nedostaju ni u USB ulazi za punjenje uređaja
1.7 BluedCi
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1749 ccm
Snaga 150 KS pri 3500/min
Moment 340 Nm pri 1750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 463 x 186 x 166 cm
Osovinski razmak 280 cm
Prtljažnik 189/533 litara
Gume 195/55 R20, Continental
Masa 1660 kg
Ispuh CO2 126 g/km
MJERENJA
Brzina 200 km/h
0-100 km/h 12,9 sekundi
Potrošnja 6,0 l/100 km
Cijena 274.000 kuna
S doplatama 275.498 kuna
OPREMA Initiale Paris - aut. klima • sustav održavanja vozne trake, prepoznavanja znakova • nadzor mrtvog kuta, sigurnosnog razmaka, pomoć pri kočenju • kamere 360° + senzori, samostalno parkiranje • krovni nosači • head up • dvobojne kožne presvlake • 20 colni naplatci • multimedija 8,7’’ + navigacija, DAB radio, povezivost s internetom • aktivni tempomat • kožna ručica mjenjača i upravljač • otključavanje i pokretanje bez ključa • metalika boja • led maglenke…
DOPLATE - rezervni kotač • električno podesiva prednja sjedala s masažom
Ukupno 1498 kn