Po uzoru na Megane, i Clio RS dvije godine nakon predstavljanja dobio je svoju izvedbu Trophy. Renaultov sportski odjel dodatno je skratio fitilj, pojačao naboj i pakleni francuski stroj postao je još ubojitiji. Evolucija nije ostavila posebnog traga na vanjskom izgledu, ali ciljane i odmjerene dorade na motoru, ovjesu, upravljaču i mjenjaču temeljito su unaprijedile sportske osobine Renaultove jurilice u numeriranom izdanju. Tvornički tuning nije jeftin. Trophy je čitavih 15.000 skuplji od standardnog R.S., ali dovoljno je par kilometara u žestokom ritmu da zaključite da je novac dobro utrošen.
Veći turbopunjač i izmijenjeni ispušni sustav kojim je smanjen povratni tlak donio je dodatnih 20 KS (ukupno 220), dok je okretni moment narastao za 20 Nm, pa 1,6-litreni turbomotor razvija 260 Nm momenta u širokom rasponu od 2000 do 5700 okretaja, a između 2500 i 3700 okretaja u 5. i 6. stupnju prijenosa overboost kratkotrajno donosi dodatnih 20 Nm (ukupno 280 Nm).
Povećanje snage u pravoj mjeri može se osjetiti tek na trkaćoj stazi, gdje do izražaja dolazi i pomicanje crvene zone. Glad za okretajima Francuzi su ublažili pomicanjem limitatora sa 6500 na 6800, pa je neugodne rezove elektronike sad puno lakše izbjeći. Na cesti Trophy ne djeluje puno živahnije od standardnog R.S. Ubrzanje do 100 km/h popravljeno je za tek 0,1 sekundu, ali Clio je zahvaljujući mjenjaču s dvostrukom spojkom i sustavu Launch Control i prije dotjerivanja uvjerljivo u retrovizorima ostavljao Peugeot 208 GTi ili Ford Fiestu ST.
Upravo je mjenjač detalj oko kojeg se već dvije godine lome koplja, a kritike na račun sporosti (osobito pri spuštanju stupnjeva) urodile su plodom. Izmjene su kraće 40 posto u programima Normal ili Sport, a aktiviranjem programa Race postaje čak 50 posto brži. Podjednako važan detalj je i skraćivanje hoda poluga za izmjenu stupnjeva za trećinu. U programu Race stupnjevi se mijenjaju samo ručno i nema automatskom prebacivanja kad dođete do limitatora, a neprestanim držanjem poluge za ubacivanje u niži stupanj prijenosa brzine se na kočenju mogu spuštati rafalno.
Upravljač je izravniji, ali blaga neodlučnost u početku nije nestala. Krući ovjes sprijeda spušten za 20, a straga za 10 milimetara umirili su i učvrstili Clio u zavojima, što smo uočili već poslije desetak kilometara vožnje starom cestom kroz Gorski kotar. Neravnine se, doduše, jače osjete, ali zadanu putanju drži s većom žestinom. S isključenim uređajem protiv zanošenja (ESP) stražnji kraj spreman je na poneki izlet, a povremeno se u prazno mogu zavrtjeti i prednji kotači, ali kruta karoserija i izravniji upravljača olakšavaju reakcije.
Clio RS Trophy
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 4 cil.
Obujam 1618 cm
Snaga 220 KS pri 6250/min
Moment 260 Nm pri 2000/min
overboost 280 Nm (u 5 i 6) pri 2500/min
Dimenzije 409 x 173 x 143 cm
Osovinski razmak 259 cm
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Prtljažnik 300/1146 litara
Gume 205/40 R18, Michelin Pilot S. Sport
Masa 1279 kg
Ispuh CO2 138 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 228 km/h
0-100 km/h 6,7 sekundi
Potrošnja 9,5 l/100 km
Cijena 207.400 kuna
S doplatama 245.792 kuna
OPREMA R.S. Trophy: mjenjač s dvostrukom spojkom • kartica umjesto ključa • automatsko paljenje svjetala i brisača • alu-naplaci (18 cola) • upravljač presvučen kožom • crvena kliješta kočnica • pomoć pri kretanju na uzbrdici • sjedalo vozača podesivo po visini • multimedijski sustav R-Link + navigacija • dnevna svjetla...
Dodatna oprema: metalik boja • kamera za vožnju unatrag • Paket udobnost (automatska klima, električno preklapanje retrovizora i podizanje stražnjih stakala) • Paket Trophy (kožom presvučena sjedala, prednja s integriranim naslonom za glavu i grijanjem)/Doplate 38.392 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....