OMILJENI CROSSOVER

TEST RENAULT CAPTUR 1.2 TCe INTENS Facelift mu pomladio urbanu dušu

Blagi dizajnerski i tehnički tretmani osvježili su popularni crossover i pripremili ga za nova tržišna iskušenja, u kojima bi veću ulogu trebao i mogao preuzeti i jako dobar turbobenzinski motor od 120 KS
 Ivan Lacković

Prvi po prodaji u svojoj klasi u Europi, a treći u Hrvatskoj, iza Vitare i Dustera - takva je bila startna pozicija Renaulta Captur prije kretanja u ovogodišnju obnovu. Omiljenost kod kupaca, stečena na temelju u startu odlično pogođenog izgleda i tehničkih rješenja bili su, naravno, dodatni teret dizajnerima i inženjerima i to je bio čvrst razlog što značajnijeg manevarskog prostora za dublje promjene jednostavno nije bilo. Dorade su zato tek filigranske naravi, no bolje upućenima u tajne ove povišenog i uvećanog Clija ipak neće promaći: prednja dnevna svjetla intenzivne snage sad su formirana u obliku velikog slova C, nove branike krase i trendovske svijetle plohe, a modernija je i grafika svih glavnih svjetala. Da, i blago redizajnirana maska ima više kroma. Izgled je tako dobio novi štih urbanog avanturizma i tako skockan Captur u dobrom paketu Intens, opremljen 17-colnim aluminijskim naplacima, jakim diodnim svjetlima i dvobojnom karoserijom dodatno ističe prepoznatljivu i simpatično dobroćudnu crossoversku crtu.

Foto: Ivan Lacković

Valom blage dizajnerske i funkcionalne svježine oplahnuta je i dobro poznata unutrašnjost, jako dobre prostranosti i komfora. Odmah smo zapazili novi priručni pretinac s poklopcem na vrhu središnjeg dijela armature i nov dizajn obloga sjedala, koje se i dalje mogu skidati i prati. Nježno redizajnirana ručica mjenjača nam potpunije upada u šaku, a reorganiziran prostor središnjeg grebena čini nam se praktičnijim. Sramežljivo su osvježeni i izgled volana i središnje konzole s dizajnerski i sadržajno evoluiranim dodirnim zaslonom, a velika klizna ladica ispred suvozača sad se finije izvlači, uz manje popratnog “plastičnog” zvuka. Svaka ta promjena sama za sebe možda se ne čini previše važnom, ali u zbiru je dobiven praktičniji i vedriji ugođaj, kojem na ruku idu i mudro razmještene ukrasne površine od tamne lakirane i aluminijski svijetle plastike te kroma.

Ivan Lacković

Inženjeri su bili nešto manje angažirani od dizajnera i premda su male dorade na ovjesu donekle smanjile mekoću na lošoj cesti i poboljšale ležanje, Captur je i dalje jedan od najudobnijih auta u svojoj klasi. A četverocilindarski 1,2-litreni turbobenzinski motor od 120 KS i 205 odlično mu leži i ponovno pokazuje da je neopravdano u sjeni dizelskih motora. Ne muči se dok vuče bez obzira na okretaje, a ima i zdrav zvuk, na nižim turažama ugodno dubok, na višima pomalo sportski rezak. Faktor dobrog osjećaja na povišenim sjedalima, ali i smanjenja buke i potrošnje na otvorenoj cesti (na kojoj se može pristojno voziti i s oko 5,5 litara), je i mudar proračun mekanog i iznenađujuće preciznog 6-stupanjskog mjenjača. I u gradu je Captur zato dosta startan, a troši oko 7,5 litara. U konačnici, prosjek od oko 7 litara mnogima zvuči neočekivano nisko. Nije, samo je realno.

Ukratko

Sitne dizajnerske i funkcionalne dorade učinile su unutrašnjost Captura ugodnijom, a vanjštinu modernijom. Četverocilindarski turbobenzinac od 120 KS može i muški povući, radi uglađeno i zvuči baritonski toplo. I ne troši puno, oko 7 litara

Praktično: stražnje sjedalo je klizno i daje mogućnost prilagodbe potrebnog prostora za koljena i prtljažnika s dvostrukim dnom (377 do 455 litara)

Turbobenzinski četverocilindraš od 120 KS je jako dobar motor, koji troši manje od očekivanja. Ipak, hrvatski vozači skloniji su dizelskom 1.5 dCi. Taj je u jednakoj opremi Intens skuplji za 5000 kuna u izvedbi sa 90, odnosno za 13.000 kuna sa 110 KS

1.2 TCE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1197 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 4900/min

Moment 205 Nm pri 2000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 412 x 177 x 156 cm

Osovinski razmak 261 cm

Prtljažnik 377/455 litara

Gume 205/55 R 17, Continental

Masa 1150 kg

Ispuh CO2 125 g/km

MJERENJA

Brzina 182 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 147.400 kuna

S doplatama 151.730 kuna

OPREMA INTENS • 17-colni alu naplaci • dvobojna metalik karoserija • diodna svjetla • svjetla za maglu • parkirni senzori straga • automatsko paljenje svjetala • senzor kiše • automatska klima • multimedija s navigacijom Navteq •

DOPLATE • paket Sigurnost (parkirna kamera i senzori sprijeda, automatsko parkiranje, multimedija R-Link Evolution s boljim zaslonom, navigacija TomTom... Ukupno 4330 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. travanj 2024 14:21