CIJENOM NENADMAŠAN

Test: provjerili smo koliko se isplati nova Dacia Sandero 1.0 TCe ECO-G 100 na tvornički plin

Novi model ima osjetno uvjerljiviji nastup na cesti, oprema Comfort je bogata, a tu je i tvornička plinska instalacija bez doplate
Dacia Sandero, test
 Marko Miščević/Cropix

Nedvojbeno kroz prve dvije generacije, do aktualne treće koja je startala i kod nas početkom godine, Dacia Sandero je jako napredovala i to ne samo dizajnerskoj, nego i tehnološkoj razini, nevidljivoj na prvi pogled, što je i bitnija stavka. Skladno, moderno i prilično dopadljivo skrojena karoserija koju u svim paketima opreme sad ukrašavaju atraktivna LED svjetla smještena je na novu, osjetno kruću platformu CMF, kakvu u nešto skupljoj varijanti koriste i Clio, Captur i Juke.

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

Zahvaljujući njoj novi Sandero rastegnut na 409 cm (+2 cm) kudikamo se uvjerljivije ponaša u vožnji, manje je sklon naginjanju i uvjerljivije drži željeni pravac, iako je i dalje od tla udaljen jednakih 13,3 cm. Tome pridonosi i dulji međuosovinski razmak od 260 cm, kao i širi trag kotača povećan za 41 mm, dok je korištenje lakšeg i krućeg okvira karoserije pridonijelo i smanjenju vibracija.

One, doduše, nisu posve nestale i čini se da je Sandero napredovao u mjeri da ipak ne može ugroziti renomiraniji, s razlogom skuplji Clio, no u odnosu na prethodnika razlika je velika i očita. Čak konačno nudi i normalne kvake, dok su one na kojima su ljudi svako malo lomili nokte stvar prošlosti. Tragovi štednje, doduše, i dalje su primjetni, no riječ je o sitnicama poput plehnatog zvuka pri zatvaranju vrata. Nije to ništa strašno, tek podsjetnik da Sandero ipak ne spada u prvu ligu niže klase.

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

S druge strane, istina jest da nikad nije nudio veću vrijednost za uložen novac, iako je cijena ostala diskontna. Početni model, naime, nudi se od povoljnih 81.900 kn, a izvedba s tvorničkom plinskom instalacijom dostupna je od 89.900 kn. Takvoj ponudi suparnicima je zbilja teško konkurirati…

Iskorak je posebno primjetan u unutrašnjosti. Uz temeljitiju zvučnu izolaciju, podatnija sjedala s izraženijim bočnim osloncima te općenito kvalitetnije materijale, nudi se znatno ozbiljnija priča za upravljačem. Posebno u izvedbi Comfort, skupljoj od tek dvije ponuđene opreme. U tom slučaju serijski stiže ručna klima (u osnovnoj Essential doplaćuje se 3000 kn), na struju se osim prednjih pokreću i stražnja stakla, umjesto ručno na struju se namještaju i retrovizori, upravljač i ručica mjenjača presvučeni su umjetnom kožom ugodnom na dodir, a možda i najvažnije - sam upravljač tu je konačno namjestiv i po dubini, čime je riješen jedna od većih minusa.

Nešto viši vozači dosad su, naime, bili osuđeni na nesretan, nimalo školski položaj s potpuno ispruženim rukama ili su, pak, pretjerano kvrčili noge kako bi se nekako primakli upravljaču. Sada to više nije slučaj. Za novim, funkcionalnim upravljačem sjedi se znatno ugodnije, iako i dalje više nego bismo to željeli. No, preglednost je zato uzorita, a i pristup sjedalima ne traži gimnasticiranje. Iako sad konačno izgleda mladenački, Sandero je stoga i dalje primjeren vozačima koji nisu u cvijetu mladosti.

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

Plastični dijelovi i dalje su čvrsti i djeluju izdržljivo, no ljepše su oblikovani i preciznije izrađeni. U skupljoj izvedbi Comfort na vratima i prednjoj armaturi čak je moguće naći i dijelove presvučene tkaninom, što je nekoć bilo nezamislivo. Uz modernije dizajnirano vozačko okruženje koje čini nova, decentna instrumentna ploča sa središnjim TFT zaslonom od 3,5 inča (putno računalo nudi zasebne informacije o potrošnji i dosegu na benzin i plin), za prestižniji dojam zaslužna je i nikad bogatija ponuda multimedije.

Nude se čak tri rješenja, od sustava Media Control kojim se pametni telefon postavljen na nosač pretvara u daljinski upravljač multimedijskog sustava (Essential), do raskošnijeg Media Displaya s dodirnim zaslonom od 8 inča (Comfort) i sustava Media Nav (doplata 1500 kn).

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

Zanimljive je priča i s motorizacijom. Osnovu izvedbu koja je usprkos povećanju kvalitete zadržala konkurentnu cijenu od 81.900 kuna pokreće atmosferski trocilindarski benzinac 1.0 SCe od 65 KS uparen s 5-stupanjskim mjenjačem. Taj motor dostupan je isključivo uz osnovnu opremu Essential i namijenjen je manje zahtjevnim vozačima koji će se zadovoljiti prilično tromim ubrzanjem od 16,7 s i maksimalnim ubrzanjem od skromnih 158 km/h. Znatno uvjerljivijim pokazuje se moderniji turbobenzinac 1.0 TCe od 90 KS koji dolazi sa 6-stupanjskim mjenjač. On uvjerljivije ubrzava, brže hvata stotku (11,7 s) i može pojuriti do 178 km/h, a jedina mana mu je sklonost povećanim vibracijama u praznom hodu.

Najboljim izborom, međutim, pokazuje se izvedba sa serijskom plinskom instalacijom 1.0 TCe ECO-G od 100 KS, svojevrsna zamjena za dizelaša koji više nije u ponudi. Primjereno ubrzava, radi uglađeno i troši na kapaljku, a jak adut joj je i cijena.

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

Stoji, naime, u kunu isto kao i jednako opremljena izvedba pokretana turbobenzincem 1.0 TCe od 90 KS (dolazi isključivo uz bogatiju opremu Comfort) te za nju treba izdvojiti primjerenih 103.400 kn. S obzirom na to da ne traži doplatu, vožnja na plin počinje se isplaćivati već izlaskom iz prodajnog salona. Na testu smo u prosjeku trošili 7,4 litre autoplina, što uz sadašnju cijenu ovog čistog, ekonomičnog energenta od oko 4,5 kn omogućuje prelazak 100 kilometara za tek 33 kune.

Usporedbe radi, prelazak iste udaljenosti na benzin stoji gotovo dvostruko skupljih 60 kn, koliko god potrošnja bila osjetno manja (6,2 litre). Tvornička ugradnja plinske instalacija uglednog proizvođača Landi Renzo pritom donosi još beneficija. Turbobenzinac 1.0 TCe u ovom slučaju dolazi s otpornijim ventilima kako bi bolje podnosio veća termička opterećenja, a uz dodatnih 10 KS i 10 Nm nudi i primjerenu žustrinu.

image
Dacia Sandero, test
Marko Miščević/Cropix

U praksi je dojam da se do stotke stiže i brže od deklariranih 11,6 s, a solidna je i maksimalna brzina od 183 km/h. Takvom nastupu pridonosi i prihvatljivo precizni mjenjač s dobro raspoređenih šest stupnjeva kojemu se može prigovoriti jedino zbog jeftinog, tupog zvuka pri bržem šaltanju. Jedina mana plinske instalacije tako je što prtljažnik od 410 litara ne nudi prostor za rezervnu gumu, obzirom da je tu spremnik za autoplin od 50 litara. Upravo zato ta izvedba treba biti glavna meta, i to uz bogatiju opremu Comfort.

TEHNIČKI PODACI

Dacia Sandero 1.0 TCe ECO-G 100 Comfort

MOTOR turbobenzinski, plinska instalacija

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 999 ccm

Snaga 74 kW/100 KS na 5000/min

Moment 170 Nm na 2000/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda ventilirani diskovi 258 mm,

straga bubnjevi

Gume 185/65 R16

KAROSERIJA

Dimenzije 409 x 185 x 150 cm

Osovinski razmak 260 cm

Udaljenost od tla 13,3 cm

Prtljažnik 410/1455 litara

Spremnici goriva 50 litara (benzin)

50 litara (LPG)

Masa 1107 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 183 km/h

0-100 km/h 11,6 sekundi

Prosječna potrošnja 4,4 l/100 km

Ispuh CO2 108 g/km

Cijena 103.400 kuna

S doplatama 113.800 kuna

OPREMA Comfort - automatsko kočenje• ručna klima • multimedija Media Display s dodirnim zaslonom od 8 inča i komandama pri upravljaču • upravljač podesiv po visini i dubini • informacijski TFT zaslon od 3,5 inča • USB priključci • upravljač i ručica mjenjača presvučeni umjetnom kožom • el. podesivi i grijani retrovizori • putno računalo • el. stakla • LED dnevna svjetla i maglenke • senzor za kišu • ukrasni poklopci kotača •

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik plava boja • automatska klima • Paket City (kartica slobodne ruke, stražnji parkirni senzori) • kamera za vožnju unatrag • Paket Multimedija Adriatic • UKupno 10.400 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. rujan 2024 10:38