Kad jednom doživite prostorne i funkcionalne prednosti ovakve koncepcije, teško da ćete ikad više pomišljati na vožnju klasičnog auta, često se čuje od vlasnika nekog od modela iz klase putničkih dostavnjaka. Citroen i Peugeot na tom su području pioniri s iskustvom od dva desetljeća, a na scenu ovih dana stupa treća generacija u kojoj Rifter (bivši Partner) nije više puka kopija Berlinga.
Jači odmak u dizajnu prednjeg dijela, arhitekturi vozačkog okruženja, visini podnice i detaljima opreme sada čine Peugeot bitno različitijim od Citroena. Nov model dobio je u odnosu na prethodnika i poneki centimetar u dužinu i širinu, jednako tako u osovinskom razmaku platforme (kombinaciji nove EMP2 i postojeće) i to se vidi već na prvi pogled. Djeluje glomaznije i robusnije, dijelom i zbog nešto manjih bočnih prozora. Zato je i vidljivost sa strane slabija, čemu kumuje i debeli bočni stup.
Straga začudo, promjena u izgledu gotovo da nema, ne samo u odnosu na Partner, nego i na Berlingo. Sprijeda je međutim, baš sve drukčije, gdje Rifter izgleda dobroćudno. Podnica je postavljena tri centimetra više nego u Berlingu, pa je razmak između guma i rubova blatobrana, obloženih plastičnim zaštitama, iznadprosječno velik. Uz zaštite donjih dijelova branika i vrata Peugeot sada ima i zrno crossoverskog štiha. Zgodna preobrazba. Uglavnom, Rifter je sada zapravo ono što je prije bio blago povišeni Berlingo XTR.
Interijer, s futurističkom arhitekturom vozačkog okruženja (Peugeot i-cockpit), totalno je osvježenje u ovoj klasi. Prije svega, neobično je u ovako velikoj unutrašnjosti kombijevske veličine, u kojoj se sjedi nešto više nego u Berlingu, vidjeti ovako minijaturan volan, podrezan u gornjem i donjem dijelu. Na prvu se čini smiješnim, ali puštati ga kroz ruke u trenu postane simpatično. Pogled na instrumente ovdje je besprijekoran, a oduševljavaju i preglednost prema naprijed, prostranost u svim smjerovima i brdo pretinaca kamo god se pogleda.
Posebno je impresivan širok središnji greben s lijepo dizajniranom ručicom mjenjača nadohvat ruke i utrobom koja skriva prave bunkere od pretinaca, a dolazi serijski u opremi Allure i GT Line. U Berlingu je predmet doplate i u najboljem paketu. U svemu ostalom Rifter je osmišljen isto kao Berlingo. Zanimljiv je spoj praktičnosti (dvoja bočna klizna vrata sada sa spuštanjem prozora na struju, stropni, podni i pretinci u armaturi, golemi prtljažnik, tri klizna stražnja neovisna sjedala...) i s druge strane tekovina modernih tehnologija, predvođenih sigurnosnim sustavima i bogatom multimedijom s navigacijom i velikim dodirnim info ekranom, lagano zakrenutim prema vozaču.
No, nisu nam odgovarala prednja sjedala, previše ravna u leđnom dijelu, pa i nešto uži vanjski retrovizori. S druge strane, plastične površine i tkanene obloge su trajne i ugodne, a vožnja tiša i uglađenija nego što se očekuje u autu u osnovi dostavne koncepcije.Dizelski motor 1.5 BlueHDi sa 102 KS i 250 Nm pokazuje se dobrom mjerom, jer može fino potegnuti i biti ugodno brz. Naravno, daleko od toga da je trkač. Posustaje na uzbrdicama i pod opterećenjem kada češće traži spuštanje u stupanj niže kako bi došao do daha, ali sve u svemu za normalnu vožnju uopće ne treba tražiti više. Mjenjač smješten nadohvat ruke je limuzinski ugodan i mekan, ali nije se riješio stare boljke, dugačkog hoda ručice.
Nedostatak mu je što nema šesti stupanj, s kojim bi prosječna potrošnja od oko šest litara bila još niža. Rifter je nešto manje mekan od Berlinga, ali nudi dobru udobnost i s povišenim podvozjem bezbrižniju vožnju lošim cestama, posebno izvan asfalta. Tada se vidi koliko je čvrst, a u zavojima će iznenaditi solidnom dozom stabilnosti i sigurnosti, gotovo bez ikakvog naginjanja. Cijena? Nije nježna, ali i sadržaj koji se nudi daleko je od prijašnjeg.
Ukratko
Rifter jedino straga izgleda kao Berlingo, a da je veći od svog prethodnika Partnera vidljivo je na prvu - širi je za dobra četiri centimetra. U srednjoj opremi Allure dolaze i uzdužni krovni nosači
Vanjski retrovizori podešavaju se na struju i grijani su, pa je odmrzavanje zimi brže i lakše. Često smo poželjeli da su malo većih dimenzija i da pružaju veći pogled unatrag
Dvoja velika stražnja bočna klizna vrata dolaze već u početnoj opremi Active, ali njihovi prozori se tada mogu samo odškrinuti. U paketima Allure i GT Line spuštaju se na struju, sekvencijalno
Plastični poklopci naplataka izgledaju kao da su naplaci aluminijski. Dnevna svjetla izvedena su LED tehnikom, a 1,5-litreni dizel (102 KS) jednak je kao u Berlingu
Zanimljivo i neobično: poznata Peugeotova egzotična arhitektura armature, s vrlo malim volanom. U opremi Allure dolazi i širok središnji greben s dubokim pretincima
Raznih pretinaca i prostora općenito ima toliko da ih je teško sve ispuniti. Sustavom Grip Control kontrolira se proklizavanje kotača u složenijim uvjetima
Rifter nije više samo puki blizanac Berlinga, kao nekad Partner. Sprijeda je drukčiji, podnica mu je za tri centimetra viša i ima više serijske opreme. Zato je i nešto skuplji
1.5 BlueHDI 100 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1499 ccm Snaga 75 kW/102 KS na 3500/min Moment 250 Nm na 1750/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 5 brzina Dimenzije 440 x 184 x 168 cm Osovinski razmak 278,5 cm Prtljažnik 775/3000 litara Gume 215/65 R 16, Michelin Latitude Masa 1425 kg Jamstvo 2 godine Brzina 171 km/h 0-100 km/h 13,2 sekundi Potrošnja 6,0 l/100 km Cijena 174.420 kuna S doplatama 193.425 kuna OPREMA ALLURE čelični 16-colni naplaci • lijeva i desna stražnja bočna klizna vrata • dnevna LED svjetla • svjetla za maglu • uzdužni krovni nosači • ručna klima • tempomat • računalo • multimedija s 8-inčnim dodirnim ekranom • el. paket stakala i retrovizora • stražnji parkirni senzori • visoka središnja konzola s pretincem • pomoć pri kretanju na uzbrdici… DOPLATE metalik boja • paket Safety Plus • paket Grip Control • grijanje prednjih sjedala • navigacija 3D • utičnica 220V • bežično punjenje mobitela • Ukupno 19.005 kn |