REDIZAJN

TEST: PEUGEOT 5008 1.6 HDi Kao staro vino s novom etiketom

Peugeot 5008 dobio je novu masku hladnjaka s redizajniranim svjetlima

Četiri godine nakon predstavljanja Peugeot je na tržište izbacio osvježenu izvedbu svog 5008-ice. Radikalnih stilskih promjena pritom nije bilo, nego je poveliki monovolumen sa sedam sjedala ovom prilikom tek prilagođen ostatku game. U praksi to znači da je dobio karakterističnu masku hladnjaka, uz koju već uobičajeno dolaze i redizajnirani svjetlosni sklopovi te mrvicu više kroma. I to je uglavnom sve. Unutra i dalje osvaja onim istim, provjerenim vrijednostima, dakle ponajprije raskošno prostranom i prozračnom kabinom, praktičnošću te općom udobnošću vožnje.

Sve navedeno, dakako, odnosi se ponajprije na prva dva reda, sa svim sjedalima pune veličine, dok treći i dalje – barem govorimo li o odraslim putnicima, a ne djeci - treba doživljavati kao priručno rješenje za prijevoz na kraćim relacijama. Dakle, nisu raskošna ni pretjerano udobna, ali kada vam zatrebaju znat ćete ih cijeniti, tim više što se sklapaju i rasklapaju jednostavno i bez suvišnih petljanja, jednim jedinim potezom. Ovisno o željama i potrebama mijenja se i kapacitet prtljažnika, od minimalnih 194 u konfiguraciji sa sedam sjedala, preko 679 s pet, pa sve do maksimalne 1754 litre...

Sama udobnost u 5008-ici nikad nije bila upitna. Ovjes je ugođen s jasnim naglaskom na komfor u svim uvjetima vožnje, no pritom auto nije izgubio mnogo na upravljivosti. Za razliku od nekih drugih sličnih vozila, neravnine guta s lakoćom tipično mekanog automobila, ali i neočekivano tiho i nimalo neudobno. Barem ne na testnom primjerku, koji za razliku od snažnijih i opremljenijih modela na 17-colnim kotačima, vozi na 16-colnima... Jurcati njime, dakle, zasigurno nećete, no daleko od toga da ćete smetati na cesti. Na tom je tragu i motorizacija testnog primjerka koja se ne razmeće snagom, ali s onim što ima raspolaže na najbolji način. U praksi to znači da 1,6-litreni HDi svojih 115 KS razvija na 3600/min, a okretni moment od 270 Nm pri 1750/min, što ga uz dobro složen 6-stupanjski mjenjač uz primjetnu elastičnost čini dostatnim za veliku većinu potreba.

Za primjetniji gubitak daha treba ga ozbiljno opteretiti no i tad će, uz tek kratkotrajno oklijevanje pri startu, nastaviti nizati kilometre u sličnom tempu kao i kad je sasvim prazan... Smještaj za upravljačem sličan je onome u za broj manjoj 3008-ici, što znači da 5008 na osjećaju vožnje dobro skriva svoje vanjske dimenzije. Premda one nisu male, nije ga problem navigavati ni kroz gradski promet ni kroz skučene podzemne garaže. Vozač kojeg okružuju masivna armatura i središnji grebe pritom je zahvalan na dobroj preglednosti sprijeda, ali i parkirnim senzorima straga, koje doduše treba doplatiti, kao i sjedala u trećem redu, metalik boju... Opcije tako na koncu, s osnovnih 167.369, cijenu podižu do 183.175 kuna, što se čini pristojno odmjerenom svotom za ovakav automobil.

1.6 HDi 115 ACTIVE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1560 ccm

Snaga 84 kW/115 KS pri 3600/min

Moment 270 pri 1750/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 452,9x183,7x163,9 cm

Osovinski razmak 272,7 cm

Prtljažnik 194/679/1754 litre

Gume 215/55 R16

Masa 1502 kg

Ispuh CO2 124 g/km

MJERENJA

Brzina 183 km/h

0-100 km/h 12,9 l

Potrošnja 6,3 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 07:56