Titule Europskog i Hrvatskog auta godine skrenule su dodatnu pažnju na francuski kompakt koji je na tržište stigao s brojnim vrlinama, a kako bi postao još dostupniji i poželjniji lansirana je posebna oprema Style. Uz izvrstan uvodni, dobro poznat i provjereni 1,6-litreni dizelaš sa 92 KS u kombinaciji sa 5-brzinskim ručnim mjenjačem, bogatija se oprema odlično nadopunjava.
Uglađen i za dizelaša tih motor dokazano dobrog omjera potrošnje i performansi, bez osjetne zadrške pri izvlačenju iz niskih okretaja i lijepog razvijanja snage do maksimuma, još uvijek vlasniku čini zadovoljnim i uz Renaultov 1.5 dCi ostavlja dojam najboljeg dizelskog motora u ovoj klasi.
Potrošnja se u kombiniranim uvjetima s lakoćom drži u štedljivom rasponu od 5 do 5,5 litara, a s vjernijim poštivanjem ograničenja brzine lako je ostvariv i prosjek manji od 5 litara. Uz spremnik od 60 litara autonomija mu u tom slučaju iznosi i više od 1000 kilometara. Pritom treba znati da u ovoj verziji motora dolazi mjenjač sa 5 stupnjeva (6 stupnjeva ima jača verzija od 115 KS), konkretniji od prijašnjeg i sa zadebljanom ručicom koja ugodno sjeda u ruku, ali čija duljina hoda, pa i bučnost, znaju zasmetati.
Dizelaš ima dovoljno snage i za dobru vožnju otvorenom cestom, pa se jedino u situacijama tjeranja mak na konac može poželjeti jači, ali i oko 10.500 kuna skuplji motor od 115 KS. Međutim, što se ležanja tiče, novi 308 je bolid naspram starog. Čvrsto drži putanju bez puno naginjanja i tek s ponekim grubljim „premještanjem“ stražnjeg dijela na loše zakrpanom asfaltu pokazuje da još ima prostora za napredak. Minijaturni i precizni upravljač kartingaških dimenzija pritom pojačava faktor zadovoljstva.
Međutim, koliko god bio dobar, 308 nije imun na dvojake doživljaje. Potiču ih prije svega instrumentna ploča upravljačem djelomice zaklonjena i s okretomjerom koji se kreće u suprotnom smjeru od uobičajenog, informacijski tablet koji je zanimljiv poput pametnog telefona, ali surfanje njegovim funkcijama često traži micanje pogleda s prometa ili pak za krupnije osobe premalo mjesta na stražnjem sjedalu. S druge strane, prostora sprijeda i u prtljažniku obujma 420 litara ne nedostaje, kao ni opreme u dobrom paketu Style, smještenom u samu sredinu ponude, koji uključuje i dosta elemenata šminke. A jamstvo od četiri godine, kojim 308 sada hvata priključak s konkurencijom, također je mamac vrijedan pažnje.
308 1.6 HDi
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 4 cil.
Obujam: 1560 ccm
Ukupna snaga: 68 kW (92 KS) pri 4000/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 425x186x145 cm
Osovinski razmak: 262 cm
Prtljažnik: 420 (470) litara
Gume: 205/55 R 16 (test 225/45 R 17)
Težina: 1160 kg
CO2 ispuh: 95 g/km
Brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 11,3 sekundi
Potrošnja: 5,3 l/100 km
Cijena 143.660 kuna
S doplatama 164.115 kuna
OPREMA STYLE: aluminijski 16-colni naplaci * diodna dnevna prednja i stražnja svjetla * stražnji parkirni senzori * svjetla za maglu * zatamnjena stražnja stakla * kromirani okviri prozora * automatska dvozonska klima * senzor kiše i svjetala * upravljač i mjenjač u koži * glazbeno-informacijski dodirni zaslon * bluetooth * USB priključak * električni paket…
DOPLATE: metalik * aluminijski 17-colni naplaci * parkirna kamera * navigacija * 2 USB ulaza * posebni kožni upravljač… Ukupno 20.455 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....