Novi električni kombi VW ID. Buzz je cool, no i dalje je tu tradicionalni Volkswagenov putnički kombi, u najnovijoj T7 generaciji. Smješten je na novu, čvrstu i laku putničku MQB platformu te je bitno učinkovitiji, a dolazi i s brojnim modernim sustavima pomoći vozaču te dakako, sa svim otprije poznatim kvalitetama koje su imale sve generacije. Novi model itekako ima što za ponuditi.
Testirali smo novu, po prvi put, plug in hibridnu verziju Multivan 1.4 TSI eHybrid DSG s opremom Life, a ovo je pet stvari koje morate znati o novom njemačkom kombiju.
Izgled
Kutijasti izgled osnova je novog VW Multivana, no, zahvaljujući novom, pomalo futurističkom prednjem kraju te "odrezanom" stražnjem kraju s vodoravno postavljenim svjetlima, to definitivno nije Multivan kakvog pamtimo. I sprijeda i straga svjetla su serijski diodna, a uz doplatu od 8600 kuna dostupna su i vrhunska LED Matrix s dinamičkom kontrolom dometa i pomoći pri skretanju.
U ovakvoj putničkoj formi, T7 predstavlja svojevrsni poslovno/obiteljski jednovolumenski sedmerosjed koji je u sedmoj generacija širi za 4 (194 cm), niži za 5 cm (190 cm) te je dug gotovo pet metara (497 cm), što je za sedam više od prethodnog modela. U ponudi je, doduše, i produljena varijanta duga 517 cm gdje je unutrašnjost još izdašnija prostorom.
Unutrašnjost
U putničkom prostoru ima puno toga novog, ne samo vezano uz dimenzije. Po pitanju opreme od početka se sad serijski isporučuje digitalna instrumentna ploča od 10,25 inča, što uz središnji dodirni zaslon i puno ugrađene elektronike (automatsko kočenje, zadržavanje u traci, senzori kiše i svjetla…) vozački ambijent čini modernim i trendovskim. Vozačko je mjesto gotovo pa savršeno, a sada se sjedi malo niže nego prije, pa pri ulasku više nemate toliko izražen osjećaj "penjanja u kombi".
Praktičnost
Straga je moguć velik broj konfiguracija sjedenja, a sve je izvedeno još promišljenije nego kod prethodnog modela.
Doduše, nema više tradicionalne klupe u trećem redu koju se moglo rasklopiti u ležaj, već se nudi koncept sa šest ili sedam pojedinačnih sjedala. Svako se može preklopiti, zahvaljujući uzdužnim vodilicama i smjestiti na željenu poziciju, a po želji i izvaditi. Masa im je pritom manja za 25 posto nego prije, no ni dalje nisu lagana.
Bočna vrata mogu se široko otvoriti, čime je osiguran jednostavan ulaz neovisno o poziciji sjedala, a velika stražnja vrata pokreće elektrika te osigurava raskošan pristup prtljažniku koji raspolaže s osnovnih 470 litara.
Pogon
Premda su u ponudi poznati 1.5 TSI i 2.0 TSI benzinci od 136 i 204 KS kao i 2.0 TDI dizelaš od 150 KS, u Multivanu je prvi put ponuđeni plug-in hibrid. Pogonski sustav čini kombinacija 1.4 TSI, 4-cilindarskog turbobenzinca i elektromotora snage 85 kW koji zajednički postižu 218 KS i 350 Nm, što na prednje kotače šalje 6-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke.
Ručica mjenjača više pritom više nije klasična poluga već ju je zamijenio svojevrsni "shift –by-wire "prekidač" za izmjene, smješten na izbočinu armature pa prostoru i između prednjih sjedala ima u izobilju.
U vožnji
Kako funkcionira plug in hibridni pogon u jednom putničkom kombiju? Sklop je otprije poznat iz drugih VW modela, a litij-ionska baterija od 10,4 kWh trebala bi biti sasvim dovoljna za svakodnevnu gradsku vožnju isključivo na struju. U nju je moguće pohraniti dovoljno struje da bi se uz malo pažnje prevalilo i do 50 kilometara bez potrošene kapi benzina, a za to bi bilo idealno da imate mogućnost punjenja kod kuće ili u poduzeću noću kako bi stalno bila napunjena za idući dan.
Naime, na javnoj punionici pretvarač od 3,6 kW punjenje pretvara u dugotrajan proces koji do potpune napunjenosti može trajati 3,5 sati i više što i nije uvijek idealno rješenje.
Zato smo najviše kilometara prošli vozeći na hibridni pogon i treba reći kako je turbobenzinski 1.4 TSI od 150 KS sam po sebi vrlo štedljiv motor, pa nam se potrošnja zadržavala oko prihvatljivih 7,5 litara što je odličan rezultat s obzirom na to da T7 Multivan teži 2,2 tone. U vožnji sklop nudi uglađenu vožnju u tišini, posebno na dugim prugama, momenta i snage nikad ne nedostaje, a ubrzanja su iznenađujuće hitra.
Zaključak
Odabrati ovakav plug in hibridni VW Multivan koji (bez dodataka u vrijednosti od 123.187 kuna poput testnog primjerka) stoji 417.300 kuna, a ne benzinski po cijeni od početnih 343.509 kuna s motorom 1.5 TSI i opremom Life od 136 KS, ili dizelski s 2.0 TDI motorom od 150 KS i opremom Life po cijeni od 374.416 kuna ostaje na vama, no ostaje činjenica kako je ovakav hibridni T7 Multivan doista tehnološki vrlo napredan "kombi", no koji će zahtijevati i nešto planiranja kako bi dao najbolje od sebe...
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski 1395 ccm + elektromotor
Baterija litij-ionska (10,4 kWh)
Cilindri/ventili 4/16
Ukupna snaga 218 KS pri 5000-6000
Ukupni moment 350 Nm pri 1550-3500
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 4970 x 194 x 190 cm
Prtljažnik 470 litara
Gume 235/55 R17
Težina 2120 kg
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 11,6 sekunda
Potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 417.300 kuna
S doplatama 540.487 kuna
SERIJSKA OPREMA - digitalna instrumentna ploča • navigacija • klima • alu naplaci • tempomat • multifunkcionalna kamera • el. prednja stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • senzor za kišu • LED svjetla • parkirni senzori • automatsko kočenje • radio s dodirnim zaslonom • kožni upravljač • podešavanje prednjih sjedala po visini • pokretanja bez ključa • zatamnjena stakla straga
DOPLATE - metalik lak • el. prilagodba ovjesa • el. vrata prtljažnika • grijane prednjih sjedala • head-up zaslon • LED Matrix svjetla • kamera od 360 stupnjeva • 3-zonska klima • panoramski krov…Ukupno: 123.187 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....