Opel Mokku poznajemo već pet godina, a od prije dvije godine na tržište dolazi dotjerana i s dodatkom u nazivu X, isto kao i ove godine predstavljeni broj veći model Grandland X te broj manji Crossland X. Zahvaljujući svom pomalo nenametljivom i konzervativnom nastupu ovaj je Opelov SUV stekao solidan broj poklonika i kod nas, a zahvaljujući već spomenutom redizajnu i poboljšanjima i dalje drži svoje pozicije u najpopularnijem SUV segmentu gdje konkurenti iz godine u godinu niču kao gljive poslije kiše. Na test nam je tako iz široke lepeze modela na test stigla izvedba s 1,6-litrenim dizelašem od 136 KS i to u kombinaciji s automatikom od 6-stupnjeva. Uz bogati paket Innovation cjelina je zaokružena u jedan agilan i super opremljen SUV, no premda bi X u nazivu to sugerirao, Mokka X 1.6 CDTI nema pogon na sve kotače već se snaga motora prenosi samo na prednju osovinu.
Foto: Marko Todorov
Oprema Innovation pak i inače privlačnoj Mokki dodatno daje na atraktivnosti zahvaljujući dvobojnim aluminijskim naplacima od 18 cola i diodnim svjetlima, a kromirani detalji i zaštitni dodaci na karoseriji jasno testni primjerak diferenciraju od jeftinijih izvedbi. Za volanom pak vozača dočekuje visoka pozicija sjedenja u vrhunski profiliranim sjedalima (doplatiti 4680 kuna) te sjajna preglednost pa se dobiva dojam da ste u broj većem SUV-u. Redizajnirani instrumenti i prekidači na središnjoj konzoli oku su ugodniji, a prostora i straga ima više nego dovoljno za dvoje odraslih putnika. Prtljažnik od 356 litre pritom nije najraskošniji u klasi, no preklapanjem stražnje klupe poraste do 1372 litre što upućuje i na sasvim solidne prijevozničke sposobnosti Mokke X .
U vožnji impresionira tipičan opelovski osjećaj čvrstoće i masivnosti, a kombinacija jakog dizelaša i automatskog mjenjača pokazala se vrlo pogođenom. Vožnja u svim uvjetima djeluje suvereno jer klasična automatika s hidro pretvaračem momenta i šest stupnjeva prijenosa efikasno iskorištava kapacitete dizelaša od 136 KS s najvećim okretnim momentom od 320 Nm. Premda je kretanje na punom gasu uvijek popraćeno kratkom zadrškom, međuubrzanja se odrađuju finim radom mjenjača pa sve situacije u prometu protjeću uvjerljivo, pogotovu koristi li se ručno prebacivanje.
Na koncu, ako ste ljubitelji opuštene vožnje na visokoj razini i gledate baš Opel Mokku X, tada bi vam se ova izvedba mogla učiniti idealnom bez obzira na do pola litre višu potrošnju u odnosu na ručni mjenjač. U svim režimima u vožnji s druge strane, ovakva se Mokka X zadovoljava prosječno sa 6,5 litara dizela na svakih 100 kilometara. Na koncu i cijena: 196.840 kuna do registracije neće odgovarati mnogima, no pošteno je odmjerena s obzirom na sve ponuđeno, no ako možete bez šminke tada treba imati na umu da je ovakva kombinacija motora i mjenjača dostupna i uz opremu Enjoy za 174.860 kuna.
Ukratko
Moderan ambijent istovremeno je jednostavan i praktičan, a unutrašnjost ostavlja dojam čvrste i kvalitetne izrade. Redizajnirani instrumenti ugodniji su oku, a za sportskije oblikovana sjedala valja doplatiti 4680 kuna.
Solidna prostranost i praktičnost vrline su Mokke i u novom izdanju X. Važnu ulogu u stvaranju dobrog dojma ima i najbolja oprema Innovation.
1.6 CDTI A/T
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1598 ccm
Snaga 100 kW/136 KS pri 3500/min
Moment 320 Nm pri 2000/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 428 x 178 x 166 cm
Osovinski razmak 256 cm
Prtljažnik 356/1372 litre
Gume 215/55 R 18, Continental
Masa 1390 kg
Brzina 187 km/h
0-100 km/h 11,1 sekunda
Potrošnja 6,5 l/100 km
Cijena: 196.840 kuna
Do registracije 220.000 kuna
OPREMA INNOVATION • 18-colni dvobojni alu-naplaci • tamna stražnja stakla • antracitni i kromirani ukrasi • automatska dvozonska klima • senzor vlage • el. paket stakala i retrovizora • diodna dnevna svjetla • automatsko paljenje dugih svjetala • senzor kiše • volan i mjenjač u koži • pomoć pri kretanju na uzbrdici • tempomat • parkirni senzori sprijeda i straga • multimedija i hi-fi…
DOPLATE • crvena boja Velvet • paket Comfort • paket Zima • sportska prednja sjedala/ ukupno 23.160 kuna