Za svakoga ponešto. Tog se starog trgovačkog načela već godinama slijepo drže u Opelu. Dokaz? Insignija, primjerice. Uz dva oblika karoserije – limuzinu Grand Sport i karavan Sports Tourer, u ponudi su tri benzinska i četiri dizelska motora sa 110 do 210 KS te četiri paketa opreme (Edition Dyinamic, Innovation i GSi), a popis dodatne opreme proteže se na desetak prilično gusto tiskanih stranica i sadrži detalje poput projekcije podataka na vjetrobran, inteligentnih diodnih svjetala, zagrijavanja unutrašnjosti u mjestu… Na test nam je stiglo našim kupcima najzanimljivije izdanje sa srednjim dizelašem u ponudi - 1.6 Turbo D sa 136 KS - i prilično bogatim paketom opreme Innovation za 211.106 kuna.
Foto: Marin Tomaš
Snažnije izdanje 1,6-litrenog dizelaša sa 136 KS (osnovno razvija 110 KS) sasvim se lijepo snalazi sa 1440 kilograma teškom njemačkom limuzinom – za pristojnih 10,5 sekundi dohvati stotku i u lijevoj traci autoceste pojuri uvjerljivih 211 km/h. Tajna je u raskošnom okretnom momentu od 320 Nm pri ne pretjerano visokih 2000 okretaja i sjajno proračunatom – i iznenađujuće preciznom - ručnom mjenjaču sa 6 stupnjeva. Puno je to uvjerljivije od osnovnog dizelaša sa 110 KS (11,8 sekundi i 201 km/h) i vrijedno svake od tek 4909 kuna doplate. Pogotovo što i nije puno rastrošniji – u prosjeku si priušti suzdržanih 6,7 litara (slabiji dizelaš 6,5 l/100 km). Još je ljepše što ne zaostaje bitno ni za snažnijim 2,0-litrenim dizelašem sa 170 KS (8,7 sekundi, 221 km/h), skupljim čitavih 26.727 kuna.
Unatoč gotovo peterometarskoj karoseriji (4,90 m), Insignija ne izgleda zdepasto kao prva generacija iz 2008. Tajna je u široj (1,1 cm) i nižoj (2,9 cm) karoseriji, ali i detaljima poput kromiranih krila na masci hladnjaka, krijeste na poklopcu motora, oštrice noža duž vrata i diodnih svjetala na kratkom stražnjem kraju. Posljedica? Jedan je od ljepših automobila u klasi. I prostranijih. Putnici na stražnjim sjedalima sad uživaju u dodatna 3,2 centimetra prostora za koljena, 2,5 za ramena i 0,8 za glavu, a podjednako dojmljiv je i prtljažnik sa 490 litara. Mjesta je gotovo kao u Škodi Superb. A osjećaj za upravljačem je sjajan. Ne samo da nudi dovoljno povratnih informacija, nego je i nevjerojatno precizan i izravan za pet metara dug automobil. Njemačka se limuzina u zavoj može namjestiti gotovo u centimetar, slijepo drži zadanu putanju, a u pretjerivanju tek lagano i uz najavu klizne preko prednjih kotača. U svakom trenutku, međutim, ostaje udobna - gotovo nečujno i bez udaraca prelazi preko rupa na cesti i ležećih policajaca, unatoč Hankookovim niskoprofilnim gumama 245/45 R18.
Ukratko
Za upravljačem se sjedi tri centimetra niže nego prije, a ne vlada više ni kaos s prekidačima. Sve je na pravom mjestu. Aluminijski naplaci od 18 cola dio su dodatne opreme, sportska sjedala dolaze serijski uz Innovation
Tijesno nije ni straga, ni u prtljažniku od 490 litara koji obaranjem stražnje klupe raste na 1450 litara. Snažnije izdanje 1,6-litrenog dizelaša sa 136 KS potjera Insigniju do 211 km/h, a u prosjeku troši svega 6,7 litara
Tehnički podaci 1.6 Turbo D Motor 4 cilindra, dizelski, 1598 ccm Snaga 100 kW/136 KS pri 3500 o/min Okr. moment 320 Nm pri 2000 o/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 490 x 186 x 146 cm Osovinski razmak 283 cm Prtljažnik 490 – 1450 litara Gume 245/45 R18 Težina 1440 kg Jamstvo 4 godine Mjerenja Najveća brzina 211 km/h 0-100 km/h 10,5 sekundi Potrošnja 6,7 l/100 km Cijena 211.106 kuna S doplatama 254.352 kuna Oprema Innovation: automatska dvozonska klima• daljinsko središnje zaključavanje • paljenje pritiskom na prekidač • sportska prednja sjedala • višenamjenski kožni upravljač • audiosustav sa 7 zvučnika + bluetooth + USB • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi i grijani retrovizori • tempomat • putno računalo • djeljivo preklopiva stražnja klupa • automatsko kočenje u gradu Dodatna oprema: crvena boja • diodna prednja svjetla • navigacija • aluminijski naplaci (18 cola) • odbonici, pragovi i stražnji spojler iz paketa OPC Line |