NJEMAČKI SUV

Test: Opel Grandland 1.2 T Business Elegance, ostaje velik i s malim benzincem

Dizajnerski i tehnološki osvježen njemački SUV uvjerljiv je u vožnji i s osnovnim turbobenzincem od 130 KS, koji je štedljiv

Test Opel Grandland

 Darko Tomaš/CROPIX

Promjene nisu revolucionarne, no nova prednja maska skrojena po uzoru na Mokku jasno otkriva da je Opel Grandland prošao kroz zatezanje bora. I pritom izgubio dodatak X, s kojim se njemački SUV rastegnut na gotovo 4,5 metara kočoperio u svojoj prvoj etapi na tržištu nakon što je u rujnu 2017. stigao u prodaju.

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

Svojevrsni nasljednik nekadašnje Antare, ali i u kolovozu 2019. odbačenog monovolumena Zafire, i dalje se kotrlja na platformi EMP2 koju dijeli s Peugeotom 3008, dolazi s fino zategnutim ovjesom spremnim čvrsto držati zadani pravac i ne odviše visokom karoserijom (161 cm) nesklonom pretjeranom naginjanju u zavojima. Novi adut, međutim, prilagodljiva su prednja svjetla IntelliLux LED Pixel oboružana s čak 168 dioda, sposobna u milisekundi prilagođavati snagu i smjer snopa dugog svjetla.

U top opremi Business Elegance dolaze serijski i spremna su pretvoriti noć u dan. Zahvaljujući dvjema upravljačkim jedinicama, od kojih je jedna spojena na prednju kameru, sustav precizno upravlja dugim svjetlima bez njihovog isključivanja, tako da jak i prodoran snop svjetla ni u jednom trenutku ne smeta vozačima koji dolaze iz suprotnog smjera. Jednostavno, osvjetljava dugim snopom sve osim njih.

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

I to ne samo cestu, nego i okoliš, pa vozač već na početku zavoja zna što se zbiva na njegovom kraju. Što, naravno, pridonosi sigurnosti.

Unutrašnjost je također doživjela tehnološki iskorak, što odgovara zamisli ekipe iz Rüsselsheima da od Grandlanda napravi svoju novu perjanicu (što je, zasad, još uvijek Insignija, od koje bi uskoro moglo ostati samo ime, dok će limuzina otići u ropotarnicu povijesti).

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

Pažnju odmah privlače dva poprilično velika zaslona, vizualno spojena u jedinstvenu cjelinu nazvanu Pure Panel. Ispred vozača tako se nalazi potpuno digitalizirana instrumentna ploča s preglednim, modularnim prikazima informacija, dok je u sredini pozamašni dodirni zaslon multimedijskog sustava, dijagonale 12 inča.

Prednja armatura tako je u modernom duhu poprilično očišćena od prekidača, no dobro je što se u tom “čišćenju” ipak nije pretjeralo. Klimatizacijom se i dalje upravlja fizičkim komandama, što je u praksi kudikamo praktičnije nego kad se pri namještanju puhanja ventilacije ili temperature moraju loviti ikonice po zaslonu. Koliko god sam zaslon bio velik pa i poprilično intuitivan za korištenje.

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

Pohvaliti vrijedi i ugodna, ergonomska prednja sjedala s certifikatom EGR koja nude dobru podršku u zavojima i ne umaraju na dužim rutama, dostupnost ventilacijskih otvora za stražnji dio putničkog prostora, ali i preciznu izradu za koju zasluge više ne idu na račun radnika u francuskom Sochauxu (gdje se uz bok bratskog Peugeota 3008 proizvodio i Grandland X), već onih u njemačkom Eisenachu.

Dojam podiže i najbogatija oprema Business Elegance, koji uz već spomenuto donosi i navigaciju, parkirne senzore i kameru, praktični bežični punjač za mobitel...

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

Usprkos općoj elektrifikaciji (Grandland se sad nudi i kao plug-in hibrid), osnovna benzinska izvedba pokretana je 1,2-litrenim turbobenzincem, a jedinu bateriju čini klasični akumulator. Na prvu bi netko moglo zaključiti da mali trocilindraš nema dovoljno snage za pokretanje velikog i 1,5 tona teškog SUV modela, no u praksi se pokazuje da nagrađivani turbobenzinac u izvedbi sa 130 KS nije mrtvo puhalo.

image

Test Opel Grandland

Darko Tomaš/CROPIX

Potvrđuje to i ubrzanje do stotke za solidnih 10,1 s i maksimalnih 188 km/h. Ugodu u vožnji donekle umanjuju vibracije trocilindarskog motora (buka je prilično dobro zauzdana), a izostaje i besprijekorno uglađen rad samog benzinca uparenog sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Na trenutke, posebno pri naglom ubrzanju, djeluje pomalo nervozno, kao da bi mu ipak više odgovaralo da mora pokretati model manjih gabarita i s ponešto manje kilograma.

Opel Grandland 1.2 T

TEHNIČKI PODACI

Motorturbobenzinski, 1199 ccm

Snaga96 kW/130 KS pri 5550 o/min

Momen230 Nm pri 17.500 o/min

Mjenjačručni, 6 stupnjeva

Dimenzije448 x 186 x 161 cm

Osovinski razmak268 cm

Prtljažnik514/1652 litre

Gume225/55 R18

Masa1431 kg

CO2 ispuh128 g/km

MJERENJA

Brzina188 km/h

0-100 km/h10,1 sekunda

Potrošnja6,4 l/100 km

Cijena 262.352 kuna

S DOPLATAMA 282.735 kn

OPREMA BUSINESS ELEGANCE

alu naplaci od 18 “ • automatska klima • LED Matrix svjetla • navigacija • multimedija sa zaslonom 12” • digitalna instrumentna ploča • tempomat • kožni volan • senzori za kišu • automatsko kočenje • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje za vozila u mrtvom kutu • zatamnjena stražnja stakla...

DOPLATE

zimski paket (grijanje prednjih sjedala, grijanje upravljača, grijanje vjetrobranskog stakla, stražnje sjedalo s preklopivim i djeljivim naslonom za ruku) • ručno podešavanje suvozačkog sjedala u 8 smjerova • metalik lak • Ukupno: 20.383 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 18:11