GRADSKA KLASA

TEST: OPEL CORSA 1.0 Turbo Sa 115 KS nudi gušt u vožnji

Dobro: temeljite dorade na ovjesu i živahni 1.0 motor sa 115 KS. Slabo: kratak popis opreme
 Željko Puhovski

Nova Corsa, klapa broj pet... Nakon dugih osam godina Opel je umirovio četvrtu generaciju svojeg aduta, što jasno govori koliko je nasljednik temeljito pripreman. Doduše, zadržana je stara platforma i vanjske dimenzije, pa zli jezici govore da je riječ tek o temeljitom redizajnu (kao u slučaju Golfa VI), čiji je zadatak popuniti prostor do pojave pravog nasljednika. Koji se, već se ozbiljno nagađa, očekuje na salonu u Parizu 2018.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Kako god, nova Corsa po svemu zaslužuje status vrućeg noviteta, posebno kad se zna sklonost domaćih vozača njemačkom gradskom mališanu. Osim toga, čim se uđe u 402 cm dugačak adut iz Russelsheima vidi se kako tu pušu novi vjetrovi. Modernija armatura tako je sad skladno ušminkana piano lakom, ugodnom boravku za upravljačem pridonosi i nova generacija zgodno dizajniranih i lako čitljivih instrumenata, a posebno impresionira dostupna elektronika, kakva se zbilja rijetko viđa u gradskoj klasi. Konkretno, nova Corsa - uz doplatu -sama čita znakove uz cestu, samostalmo se parkira, upozorava vozača kad izlazi iz trake ili mu prijete auti u mrtvom kutu...

Osim toga, tu je i multimedija Itellink, s pripadajući dodirnim zaslonom od 7 inča, pa sve skupa djeluje atraktivno, zgodno i poželjno, što je sigurno bio i jedan od glavnih ciljeva pri izradi Corse. No, duh prijašnje Corse nije se izgubio. Istu ručicu žmigavca, kojom se nepraktično upravlja i putnim računalom, gledamo već godinama, a isti je i cjelokupan položaj vozača, u načelu ugodan, ali zbog ponešto prekratkih sjedala primjereniji gradskim rutama nego krstarenju autocestom. Na preglednost nema prigovora, makar pri vožnji unazad dobro dođu parkirni senzori (1900 kn), a plus je koji centimetar više za koljena straga. Prtljažnik od 285 litara nije se promijenio niti za decilitar, no i dalje je u prosjeku klase. Jednako, primjerice, nudi Toyota Yaris, VW Polo ima prtljažnik od 280 litara, Renault Clio od 300 litara... Oprema? U testnoj izvedbi, nakrcanoj sa čak 20.000 kn doplata, ne nedostaje niti ptičjega mlijeka.

No, pomalo čudi da se uz brdo sad i zakonom propisane sigurnosne elektronike (pomoć pri kretanju na uzbrdici, kontrola tlaka u gumama, ESP...), mjesta nije našlo za neke savim uobičajene stvari. Primjerice, radio/CD se dobiva tek u drugoj opremi Enjoy (inače je doplata 2280 kn), a ručna klima serijski dolazi tek u luksuznoj opremi Cosmo (inače je doplata 3040 kn). Vanjština? Koliko god Corsa izgledala dizajnerski lepršavije, s prednjom maskom na tragu one kakva krasi i šminkerski Adam, znatno veća pažnja posvećena je ponašanju u vožnji. I tu se rezultati jasno vide.

Temeljite dorade na prednjem i stražnjem ovjesu, za pola centimetra sniženo težište i nešto širi trag kotača osiguravaju osjetno brže i sigurnije prolaske kroz zavoje, pretjeranom naginjanju karoserije nema niti traga, a ovjes je pritom i osjetno udobniji na lošem kolniku, što na našim cestama ima posebnu težinu. Iako je prilično čvrst, susreti s ležećim policajcima nisu bolni za leđa putnika, a iz vozačkog takta Corsu ne izbacuju niti poprečne neravnine. Ipak, glavna novost je 3-cilindarski turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem 1.0 Ecotec, svojevrsni pandan nagrađivanom Fordovom 1.0 Ecoboostu.

U snažnijoj izvedbi sa 115 KS (dostupan i sa 90 KS) nudi puno špirita i uglađen rad, no ipak ne nudi mirnoću i ravnomjerno ubrzanje 1.0 Ecoboosta. Pritom, ubrzanje bi bilo još uvjerljivije, a potrošnja manja od prosječnih 6,2 litre da Corsa na vagi ne broji za današnje prilike priličnih 1163 kg. S druge strane, mnogi će upravo tu kilažu, i to ne potpuno pogrešno, povezati s čvrstoćom izrade i sigurnosti na cesti. Kad se podvuče crta, novi turbobenzinac je svjetlosnim godinama ispred poznatog atmosferskog benzinaca 1.4, ali i toliko više stoji... Primjerice, 1.0 Turbo sa 90 KS u izvedbi Enjoy stoji 108.996 kn, dok se jednako snažan 1.4 dobiva za 88.446 kn.

Corsa 1.0 T Enjoy Plus

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3. cil

Obujam 999 ccm

Snaga 85 kW (115 KS) pri 5000-6000/min

Moment 170 Nm pri 1800-4500/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 402 x 175 x 148 cm

Osovinski razmak 251 cm

Prtljažnik 285/1120 litra

Gume 195/55 R16

Masa 1163 kg

Ispuh CO2 117 g/km

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 10,3 sekundi

Potrošnja 6,2 l/100 km

Cijena 110.044 kuna

S doplatama 130.229 kuna

OPREMA Enjoy Plus: čelični naplaci od 15 cola * ESP * putno računalo * daljinsko zaključavanje * el. podizači prednjih stakala * pomoć pri kretanju na uzbrdici * upravljač podesiv po visini i dubini * kit za popravak gume

DOPLATE: metalik lak * spušteno sportsko podvozje * alu naplaci od 16 cola * paket Enjoy Premium (automatska klima, el. podesivi i grijani retrovizori, pomoć pri parkiranju straga i sprijeda, radio, tempomat, koža na upravljaču, maglenke...) * zimski paket (grijanje prednjih sjedala, upravljača i vjetrobranskog stakla) - UKUPNO 20.185 una

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 11:04