REDIZAJN

TEST: NOVI CITROEN DS3 pretvara noć u dan

Nova svjetla pružaju savršen pogled na cestu, a pohvale zaslužuje i dizelaš sa 120 KS

Šminkerski DS3, u osvježenom izdanju upravo pristigao na tržište, ujedno je i posljednji model sa značkom Double Chevrona. Od 1. lipnja 2014., naime, DS je postao samostalna marka s malim, ali zasebnim vodstvom. PSA grupacija je time napravila još jedan korak u stvaranju nove kućne marke, a konačni je cilj proizvesti auto koji se ravnopravno može parkirati uz Audi ili BMW. Baš taj smjer zorno pokazuje i novi, još blještaviji DS3, koje uz motore usklađene s normom Euro 6, donosi sustav Active City Brake, svjetleće diode s trodimenzionalnom grafikom na prednjim i stražnjim svjetlima, žmigavce s klizećim svjetlom... Novost je i bogatiji popis dodatne opreme na kojemu se, između ostaloga, nalaze i svjetla s led i ksenonskom tehnologijom.

S opremom Sport Chic, kao na testnom modelu, ksenonska diodna svjetla dolaze serijski, a uz doplatu od 7300 kn dostupna su i uz opremu So Chic. Na gradskim ulicama ne otkrivaju svoje kvalitete, no čim se nađete u mraku magistralne ceste, učinak je izvanredan. Osim što noć pretvaraju u dan, djeluju ugodno za oči i motor. Prema tvorničkim deklaracijama potrošnja energije smanjena je za 35 posto za kratka i 75 posto za duga svjetla. Istodobno, zbog novih svjetala imate osjećaj da sjedite za upravljačem auta više klase, što i je namjera branda DS. Sve skupa radi izvrsno. Ksenonske jedinice obavljaju funkciju klasičnog oborenog snopa, dok tri zasebna led elementa služe kao pozicijska svjetla, a po želji vozača pretvaraju se u izvor snopa dugog svjetla.

Dodatni element je okvir od svjetlećih dioda koje u vanjskom dijelu služe kao žmigavci, a sekvencijalnim uključivanjem simuliraju kretanje svjetla u smjeru vozila. Zgodno. Unutrašnjost pritom nije doživjela promjena, ali unatoč godinama DS3 još uvijek djeluje moderno, kao da je u top formi. Tome pridonosi i kvaliteta izrade. Poveznice s Citroenom C3 su brojne, ali razliku stvaraju kromirani umeci, bogatija oprema, te piano plastika na središnjoj konzoli. Kada tome dodamo kožom presvučena sportska sjedala (5000 kn), brušeni aluminij na papučicama te perforiranu kožu na upravljaču i ručici parkirne kočnice, DS uistinu izgleda poželjno.

No, postoje i poneki padovi u kvaliteti korištenih materijala, koje smo našli u donjem dijelu prednje armature i na oblogama vrata. Pod prednjim poklopcem testnog modela skriva se dizelaš 1.6 u novom BlueHDi izdanju sa 120 konja. Osim što je temeljito utišan, četverocilindarski dizelaš je i izuzetno miran. Čak ni prvo jutarnje pokretanju ne izaziva značajnije vibracije. Istodobno vuče snažno i odlučno, kao da se radi o dvolitrenom motoru. Zasluga je to izdašnog okretnog momenta, jer je vozaču svih 285 Nm na raspolaganju već na 1750/min i s lakoćom se u šestom stupnju vozi 60 km/h. To povoljno utječe na potrošnju i na otvorenoj cesti motor troši tek četiri, dok je prosjek 5,3 litara.

U zoni između 2000 i 3500/min ubrzanja su žustra i upečatljiva, ali dizelaš iznad 4000/min naglo počinje gubiti dah. A pritom postaje i glasniji... Srećom, 6-stupanjski mjenjač je odličan i spremno uskače svaki put kada se motor umori. Hod je precizan i ne pretjerano dug, a svaki pomak ručice popraćen je ugodnim otporom koji ne ostavlja mjesta sumnji o promjeni brzine. Pohvale zaslužuje i upravljač. Ugodan je u rukama, a s povećanjem brzine elektro servo progresivno povećava otpor okretanja. Kočnice su učinkovite i grizu na prvu, a ovjes je dovoljno tvrd da u žustrijoj vožnji pruži dobru dozu zabave. No, DS3 je pritom i dovoljno udoban za svakodnevnu vožnju neravnim gradskim ulicama...

DS 3 Sport Chic BlueHDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1560 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min

Moment 285 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 395 x 171,5 x 146 cm

Osovinski razmak 246 cm

Prtljažnik 285/980 litara

Gume 205/45 R17 Michelin

Masa 1065 kg

Ispuh CO2 94 g/km

Mjerenja

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 10,5 sekunde

Potrošnja 5,3 l/100 km

Cijena 177.608 kn

S doplatama 196.718 kn

Oprema Sport Chic: alu naplaci od 17 cola • automatska klima • upravljač u perforiranoj koži s kromiranim ukrasima • automatsko paljenje svjetala i brisača • ksenonska led svjetla • stražnja led svjetla • maglenke • sportska prednja sjedala podesiva po visini • krovni spojler • Hifi Light audio sustav + USB + Bluetooth • električno podesivi i preklopivi retrovizori • ABS/ESP/REF/AFU • start/stop • tempomat • Active City Brake • prednji i bočni jastuci + zračne zavjese • rezervni kotač smanjenih dimenzija...

DOPLATE: metalik boja + krov Moondust • kožom presvučena sjedala • ukrasni paket Irresistible Paris • navigacija eMyWay + kamera za vožnju unatrag + pomoć pri parkiranju straga • 17 colni naplatci Aphrodite. Ukupno 18.200 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 20:38