CROSSOVER

TEST Nissan Juke 1.6 DTT CVT 4x4: Kao da je stigao s druge planete...

Čudnovat, jedinstven mali crossover s turbobenzincem od 190 KS i CVT mjenjačem, nakrcan opremom, stvoren je za uživanje u temperamentnoj vožnji i izazivanje pozornosti
 Elvir Tabaković

Treba zbilja imati muda za napraviti auto kakav je Juke te Nissanovim stručnjacima treba skinuti kapu. SUV, odnosno crossover, na vrhu niže klase, temeljnom koncepcijom i gabaritima može se mjeriti sa Suzukijem SX4 i Toyotom Urban Cruiser. Ali ukupnom izvedbom je jedinstven, kao da je stigao s druge planete. Moćan mali, a uzdignuti auto, s dva broja većim kotačima i prednjim svjetlima neobične forme (glavna i pomoćna su zamijenila mjesta) nigdje neće proći nezapaženo. A to je već dovoljno.

Stražnji dio, podrezan u formi coupea, naglašava da je i snaga predimenzionirana. Pod haubom je novi biser među benzincima, koji s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem, iz 1618 ccm istiskuje 190 KS. Još je uvjerljiviji okretni moment od 240 Nm, u rasponu od 2000 do 5200 okretaja. Kad se sve to rasporedi na 1,3 tone, mogu se očekivati čuda. Premda kontinuirani automatski mjenjač, po očekivanju, kastrira performanse, Juke s pogonom 4x4 vozi poput jurilice: stotku lovi u 8,4 sekunde i postiže 200 km/h. U autu koji podsjeća na terenca to je brzina munje.

Juke je sprijeda neočekivano prostran i sjedi se ugodno te se uz poletan motor i dobar pregled, vozač osjeća poput gazde na cesti. Pametan pogon 4x4 usmjerava snagu na kotače koji najbolje grabe. To je izvrsno u zimskim uvjetima, a uz dobro složeno podvozje kroz zavoje se može zapapriti i sportskim automobilima. I da ne bi bilo zabune, ovako složeni Juke ne plaši se ni ozbiljnije terenske vožnje.

Zbog toga, a i zbog unutrašnjosti nakrcane raskošnom opremom, koja uključuje i kameru za vožnju unazad, može se oprostiti cijena od 27.300. Ljubitelji jurilica poželjet će jednako motorizirani model, samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, dostupan za prihvatljivih 20.700 eura. Na testu stotku je uhvatio u samo 7,3 sekunde (službeno 8,0) i postigao 215 km/h. E, takvom se Jukeu može staviti soli na rep...

CIJENA 27.300 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



Motor: turbodizelski

Obujam: 1618 ccm

Snaga: 140 kW/190 KS pri 5600/min

Moment: 240 Nm pri 2000 - 5200/min

Pogon: 4x4

Mjenjač: CVT

Gume: 215/55 R 17

Dimenzije: 413,5x176,5x157 cm

Osovinski razmak: 253 cm

Prtljažnik: 430/1500 litara

Brzina: 215 km/h

0-100 km/h: 8,4 s

Potrošnja: 10,2/6/7,6 l/100 km

Potrošnja na testu: 8,7 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. lipanj 2024 19:55