ACENTA SPORT PACK

TEST Nissan Juke 1.5 dCi: Godi mu dizelski ritam

Japanski crossover mami sportskom figurom i bogatom opremom, ali i common-railom od 110 KS, s kojim su posjete crpkama znatno rijeđe nego s benzincima
 Željko Puhovski

Kad je u Genevi 2010. predstavljen Juke, neki su to komentirali kao Joke (eng. šala). Japanci su spremno kimnuli glavama i rekli da im je to i cilj: nema više neprepoznatljivih modela poput Almere ili Tiide. I doista, za Jukeom se svi okreću. Nekima se sviđa, nekima ne, ali cilj je postignut - o njemu se priča.

Zasluga je to i povišene podnice, odmaknute od tla punih 18 cm, čime Juke upadljivo koketira s većom 4x4 braćom. Pritom je i pohvalno okretan, ne naginje se u zavojima, što može zahvaliti i kruto podešenom ovjesu. Općenito, Juke uspješno zavodi sportskim elementima, no pogonska je jedino prednja osovina – samo prestižan turbobenzinac sa 190 KS nudi pogon na sve kotače. Za povremene silaske s asfalta ili zimska iskopavanja iz snijega može se isključiti kontrola proklizavanja, ali ne i kontrola zanošenja (ESP). Kako je riječ o modelu namijenjenom asfaltu pokazuju i sjajne, ali cestovne gume Bridgestone ER300.

Jedini dizelaš u ponudi, 1.5 dCi sa 110 KS pokazuje se najboljom motorizacijom, i to ne samo zbog relativno malog spremnika goriva (46 litara), koji u benzinskim izvedbama nudi skromnu autonomiju. Osim što nudi doseg od 800 kilometara, iznimno je uglađen i dovoljno snažan. Prednost mu je i elestičnost, a tko pažljivo barata preciznim 6-stupanjskim mjenjačem trošit će manje od šest litara, usprkos lošijoj aerodinamici i serijski dostupnim kotačima od 17 cola.

Ipak, kratka karoserija, rastegnuta na svega 414 centimetara, nije svemoguća. Sprijeda se sjedi ugodno, što je zasluga i uzorite ergonomije, no straga nedostaje prostora za noge, a kod viših osoba i za glavu. Skučena su i stražnja vrata te traže dosta gipkosti kod ulaska, a ne oduševljava ni prtljažnik od skromnih 251 litru, manji nego kod tridesetak centimetara kraće Micre. Za utjehu, podnica prtljažnika je potpuno ravna i kad se spusti trećinski djeljiv naslon stražnje klupe.

Kad se sve stavi na papir, Juke s dizelskim motorom ipak nije samo šminka. Vižljast i štedljiv u gradu, a ugodno dinamičan na autocesti, djeluje kao ozbiljno rješenje za svakodnevno prometovanje. No, pritom je i značajno skuplji od osnovnog modela s benzincem 1.6, dostupnog za 15.950 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. srpanj 2024 18:45