Dugo smo čekali Mercedesovog suparnika trendovskim premium crossoverima BMW X1 i Audiju Q3, pa ga s velikim isčekivanjem ove godine i dočekali. Lijepo skrojena ‘A-klasa na visokim nogama’ izgledom i gotovo coupeovskim proporcijama osvaja već na prvi pogled, a po dimenzijama svega je šest centimetara viši, dva širi i 13 dulji od uspješnog kompakta, s kojim dijeli platformu i međuosovinski razmak od 2,7 metara. Po pitanja uređenja unutrašnjosti puno toga već poznajemo iz A-klase iz koje potječe više od 70 posto dijelova. Sviđaju nam se prepoznatljivi otvori ventilacije i infotainment zaslon dijagonale 7 cola, baš kao i položaj sjedenja - sportski niže i vrlo udobno u vrhunskim jednodijelnim sportskim sjedalima.
Sve ručice i prekidači raspoređeni su tipično ‘mercedesovski’ i nadohvat su ruke, a jedino što nam se nije svidjelo je pogled unazad, vrlo ograničen zbog širokog stražnjeg nosača krova. Obujam prtljažnika od 421 litre, s druge strane, sasvim je pristojan i zadovoljit će sve potrebe četiri putnika. Premda smo ga isprobali i na autocesti, blatnom glibu i makadamu, GLA se najbolje osjeća u gradu. Sa svojih 4,42 metra stane na svako parkirno mjesto, dok karoserija odignuta od tla 16 centimetara omogućuje bezbrižno penjanje na visoke rubnjake. U to se sjajno uklapa i snažniji od dva dizelaša u ponudi - 2,1-litreni common-rail sa 170 KS. Odlično potegne u svim režimima vožnje, a pritom nije prerastrošan: u gradu se zadovoljava sa osam litara, a na autocesti 6,5 litara.
Pokazao se kao odličan gutač kilometara, a solidan je i u oštrijoj vožnji zavojima regionalnim cestama, kada se uvijek lagano naginje uz stalno prisutno podupravljanje, no sve nadoknađuje odličan upravljač. U sve to se dobro uklapa i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke 7G-DCT. Na makadamu je GLA također vrlo zabavan, ali i suveren, zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača 4Matic, koji stražnje kotače putem višelamelne spojke uključuje čim se prednji počnu okretati u prazno. Na koncu, za ovaj lijepi komad Mercedesa treba izdvojiti čak 333.000 kuna koliko stoji osnovni GLA 220 CDI 4Matic, dok full opremljen poput testnog primjerka stoji čak 424.500 kuna. Skupo, ali utjehu donosi činjenica da ni direktni konkurenti ovakve prostranije, udobnije, svestranije, ali i skuplje izvedbe A-klase nisu bitno povoljniji.
Tehnički podaci
GLA 220 CDI 4Matic
Motor
Vrsta turbodizelski, 4 cil.
Obujam 2143 ccm
Snaga 125 kW/170 KS pri 3400-4000/min
Moment 350 Nm pri 1400-3400/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Gume 235/50 R18, Goodyear UG8
Dimenzije 442 x 180 x 149 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 421-1235 litara
Spremnik goriva 56 litara
Težina/nosivost 1595/480 kg
Najveća brzina 215 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,3 sekunde
Potrošnja (tvornička) 4,9 l/100 km
Ispuh CO2 129 g/km
Cijena 333.000 kn
S doplatama 424.500 kn
Serijska oprema
Ručna klima • el. podizači stakala straga el. podesivi i grijani retrovizori • sjedalo vozača podesivo po visini • po visini i dubini podesiv upravljač • višefunkcijski upravljač • putno računalo • tempomat • 6 zvučnika + MP3 + BT + USB • start/stop • pomoć pri kretanju na uzbrdici • aktivni poklopac motora (zaštita za pješake) • 4 zračna jastuka + zračne zavjese + jastuk za koljena • el. parkirna kočnica • čelični naplaci (17 cola)
Doplate
Pomoć pri parkiranju • naslon za ruku straga • navigacija • aktivna prednja svjetla • biksenonska svjetla • zatamnjena stražnja stakla • el. zatvaranje prtljažnika • sportski paket AMG Line
Ukupno 91.500 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....