KARAVANSKI LJEPOTAN

TEST: MERCEDES CLA 220 CDI Shooting Brake Stuttgartski lovac na poglede

Atraktivno dizajnirani peterosjed cilja na mladu publiku, kojoj će se svidjeti i dizelaš sa 177 KS
 Željko Puhovski/CROPIX

Shooting brake. Po narudžbi rađeni automobili s dovoljno prostora za četiri do pet lovaca s pripadajućim oružjem, psima i prostorom za prijevoz ustrijeljene divljači vrhunac su doživjeli u predvečerje Drugog svjetskog rata. I potom gotovo posve iščezli. Ponovno su se pojavili tek potkraj šezdesetih i početkom sedamdesetih, ali sada kao unikatne prerade Ferrarija, Aston Martina... I ponovo nestali.

Sve dok se u proljeće 1997. sramežljivo nije pojavio BMW Z3 Coupe. I nije se baš proslavio, premda se proizvodio punih pet godina iz pogona u Južnoj Karolini izašlo je svega 17.815 primjeraka.Punih je deset godina trebalo da se sljedeći proizvođač odluči na shooting brake - ohrabren uspjehom coupea s četverim vratima CLS iz 2004., Mercedes je u jesen 2010. odlučio kupcima ponuditi i CLS Shooting Brake. I pogodio. Stoga ne čudi što sve više proizvođača u već radi ili planira i shooting brake - Ferrari (FF), Audi (studija TT SB)...

Uspjeh s prvim CLS Shooting Brakeom njemački bi proizvođač sada želio ponoviti i u kompaktnoj klasi novim CLA Shooting Brakeom, četvrtim modelom na platformi aktualnog Mercedesa A (uz A, GLA, CLA). Stoga je krajem svibnja na naše tržište iz pogona u mađarskom Kecskemetu stigao novi CLA Shooting Brake. Najjednostavnije ga je gledati kao lifestyle karavan na osnovi Mercedesa A. Pogotovo što s kompaktom predstavljenim 2012. dijeli čak 70 posto dijelova (motore, mjenjače, sjedala, instrumente...), isto kao i CLA i GLA. Jasno je to čim sjednete za upravljač novog Shooting Brakea. Isti aluminijski otvori ventilacije, isti prekidači s kromiranim prstenovima, ista ručica automatskog mjenjača na stupu upravljača...

Smetaju samo također ista jednodjelna sjedala, jer gotovo u potpunosti zaklanjaju pogled putnicima na stražnjim sjedalima, gdje je ionako klaustrofobično zbog crnih obloga krova i minijaturnih bočnih i stražnjeg stakla. S duljinom od 4,63 metra u milimetar je dug kao i CLA, ali i puna 34 centimetra dulji od A. Unatoč karavanskom stražnjem dijelu, u prtljažnik stane 495 litara, samo 25 više nego u limuzinu CLA, ali i čitavih 155 više nego u A. Puno važnije od ionako prostranog prtljažnika jest podatak da je straga s punih 94,7 centimetara zbog ravnije linije krova čak četiri centimetra više prostora za glavu nego u CLA. I lakše se ulazi, zahvaljujući većim stražnjim vratima. Idealan, dakle, spoj A i CLA.

Pod dugim prednjim poklopcem s powerdomeom krije se 220 CDI. Poznati 2,1-litreni turbodizelaš sa 177 KS idealan je motor za CLA Shooting Brake. Razlog? Četverocilindraš s turbinom promjenjive geometrije i međuhladnjakom razvija 7 KS više nego u standardnom CLA 220 CDI i gotovo se poigrava 1,5 tona teškim peterosjedom - za sportske 8,3 sekunde stiže do stotke i na autocesti bez previše nagovaranja dohvati krajnjih 230 km/h.

Tajna je, naravno, u okretnom momentu od 350 Nm, kojeg razvija tik iznad praznog hoda, pri svega 1400 okretaja. I što je još ljepše, u gradu se zadovoljava s prosječnih 7,2, na otvorenoj cesti sa 6,4 litre. Zasluga je to prije svega sjajno proračunatog, prema ne uvijek i pretjerano brzog automatiziranog mjenjača s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva.

Posebno je uvjerljiv na autocesti. Sa suvozačem se razgovara bez nadvikivanja i pri brzini od 200 km/h, jer se motor vrti na 3750 okretaja, a na dugim neravninama tek lagano poskakuje, unatoč prilično kratkom međuosovinskom razmaku od svega 2,70 metara. Ništa lošiji nije ni na otvorenoj cesti. S mulitilinkom straga, predvidljivim prednjim pogonom i prilično osjećajnim električnim servoupravljačem omogućuje brze prolaske kroz zavoje, a neudoban nije ni u gradu, pri prelasku preko rupa na cesti i ležećih policajaca, unatoč sportskom ovjesu (sprijeda nižem 15, a straga 10 mm), kao i doplatnim aluminijskim naplacima s gumama 225/40 R18.

I za kraj, cijena. S čime uopće usporediti CLA Shooting Brake? Ničime. Osim s običnim CLA, od kojega je skuplji svega 3000 kuna. CLA 220 CDI Shooting Brake s osnovnom opremom stoji 317.926 kuna, a s podulje liste doplata, uz obaveznu automatsku klimu za 3800 kuna, vrijedi odabrati tek paket AMG Line po 17.200 kuna. S njime stiže cijela hrpa dodataka, od sjedala s crvenim prošivom, sportskog upravljača u koži, prepoznatljivih otvora za ventilaciju, crne obloge krova, sportskih prednjih i stražnjih odbojnika i, dakako, aluminijskih naplataka od 18 cola. Bez ostalih dodataka se lako može. I bez grijanja sjedala, i bez aktivne pomoći pri parkiranju i bez sitnica u prtljažniku kao u testnom automobilu za paprenih 402.579 kuna. Idealno složeni CLA 220 CDI Shooting Brake stoji, dakle, 338.926 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra, 2143 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3400/min

Okr. moment 350 Nm pri 1400/min

Mjenjač automatizirani (7)

Dimenzije 463 x 178 x 144 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 495 litara

Gume 205/55 R 16

Masa 1450 kg

Ispuh CO2 109 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 230 km/h

0-100 km/h 8,2 sekunde

Potrošnja 6,9 l/100 km

338.926 kuna

SERIJSKA OPREMA

Multifunkcijski upravljač • tempomat • ručna klima • el. podizači stakala i podešavanje grijanih retrovizora • diodna svjetla • senzor za svjetla i kišu • zračni jastuk za koljena vozača • aktivni poklopac motora • putno računalo.....

DOPLATE

Automatska klima • alu-naplaci (18 cola) • kožni upravljač i ručica mjenjača • sportska sjedala i ovjes • dvije ispušne cijevi • kamera za vožnju unatrag • aktivna pomoć pri parkiranju • adaptivna prednja svjetla (biksenon) • grijanje prednjih sjedala...

Ukupno 84.653 kn

S DOPLATAMA 402.579 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:29