PREMIUM NASTUP

TEST: MAZDA CX-3 2.0 G120 Takumi Super oprema, atraktivan nastup i sjajne vozne osobine recept su za uživanciju

Popularan Mazdin crossover isporučuje se i s bogatim paketom opreme Takumi koji odlično pristaje uz s atraktivan izgled i 2,0-litreni benzinac od 120 KS
 Darko Tomaš / CROPIX

Trend luksuznih crossovera izraslih iz gradskih modela pokrenuo je Mini s modelom Countryman, slijedio ga jeep s Renegadeom, Audi s modelom Q2, a uskoro stiže i VW T-Roc. Osim premium modela tu je i čitava niska modela koji se bore za svakog kupca - od i danas kontroverznog Nissana Jukea, Renaulta Captura, Peugeota 2008, Citroena C4 Cactus do novog Opela Crosslanda X. Negdje između njih i premium perjanica klase svoje mjesto traži i atraktivna Mazda CX-3 izrasla iz gradskog modela Mazda2.

Foto: Darko Tomaš / CROPIX

O modelu CX-3 već se sve zna, no na test nam je stigla izvedba s akcijskom opremom Takumi, po opremljenosti stepenicu iznad ionako bogatog paketa Revolution, a za 6200 kuna više donosi obloge i sjedala u kombinaciji kože i alkantare podesiva elektrikom dok na vanjskom izgledu u oči upadaju veliki naplaci od 18 cola s gumama 215/50 izvedeni u tamnom laku, te dva završetka ispušnog sustava. Uz svu ostalu opremu paketa Revolution tako sređena Mazda CX-3 atraktivnim nastupom i osjećajem luksuza u kabini opasno koketira s premiumom. Uz sve to sjajno se uklapa i dvolitreni benzinac od 120 KS, precizan mjenjač i sjajno pogođen ovjes pa ne nedostaje ni doza sporta u cijeloj priči. Gledajući čisto tehnološki vlasnici Mazde CX-3 s ovim motorom mogu kazati i kako voze svojevrsnu ekskluzivu jer Mazdin specijalitet i konstrukcijska tehnologija SkyActive ne podilazi trendu downsizinga već potpuno suprotno - bez turba i s visokim stupnjem kompresije 14 samo iz obujma istiskuje 120 KS.

Atkinsonovim ciklusom rada usisnih ventila i u sprezi s korištenjem laganih i čvrstih materijala u konstrukciji motora, mjenjača i podvozja stvoren je sklop koji pruža solidne performanse i iznadprosječni užitak u vožnji. Pritom potrošnja ostaje umjerena, a ekološki su standardi u potpunosti zadovoljeni.

U vožnji upravljač reagira i na minimalne pokrete pa se zavoji mogu pratiti iznimno precizno, a ovjes kojemu je nedavno pridodan sustav prilagodbe isporuke snage i momenta i težišnog uravnoteženja (G Vectoring Control) gotovo sportski čvrsto drži i fino umanjuje činjenicu kako je karoserija na povišenim "nogama". Uz šaltanje zahvaljujući ručici mjenjača čija preciznost i kratki hodovi daju gotovo identičan osjećaj izmjena kao i kod Mazde MX-5 cjelokupan sportski dojam je zaokružen, a ne smeta ni činjenica da se izmjene odvijaju bučno.

U vožnji pak dvolitraš djeluje uvjerljivo uz zvučnu kulisu onog pravog benzinca koji voli okretaje, ubrzanja su glatka s dovoljno potiska, no ipak, izlazak iz podruma okretaja ne obavlja s lakoćom turbo motora. Na koncu i cijena: 184.950 kuna do registraciji nije mali novac no s obzirom da malo tko kupuje mazdu CX-3 prema podacima zastupnika, nema sumnje da će se i za ovakvu izvedbu s premium nastupom naći zainteresiranih kupaca.

Ukratko

Prava i brušena koža pružaju novu dimenziju udobnosti i luksuza u kabini, a aktivni head-up zaslon je dio opreme Takumi, u koju ulazi i sklop sigurnosnih sustava s automatskim kočenjem. Memorijska kartica za navigaciju plaća se posebno (4250 kuna), a nudi niz korisnih sadržaja

Suprotno trendovima malih 3-cilindarskih turbomotora: osnovni benzinac je punokrvni 4-cilindarski 2-litreni atmosferski. Precizni mjenjač ima šest stupnjeva. Oprema Takumi isporučuje se samo uz benzinski motor 2.0 G120 s ručnim i automatskim mjenjačem (doplata 12.000 kuna)

2.0 G120

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski, 1998 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 6000 o/min

Moment 204 Nm pri 2800 o/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 428 x 177 x 153 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 350/1260 litara

Gume 215/50 R 18, Toyo

Masa 1230 kg

Jamstvo 5 g./150.000 km

MJERENJA

Brzina 191 km/h

0-100 km/h 9,3 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 184.950 kuna

S doplatama 194.660 kuna

OPREMA TAKUMI: 18-colni alu naplaci • kompletno diodna svjetla • parkirni senzori straga • obloge od prave i brušene kože (alkantara) • head-up zaslon • automatska klima • senzor kiše • el. paket stakala i grijanih retrovizora • el. podesivo vozačko sjedalo • pomoć na uzbrdici • upozorenje na napuštanje vozne trake i na sudar s aktivnim kočenjem • multimedija i hifi • keyless • računalo • tempomat • start/stop…

DOPLATE: metalik boja • SD kartica navigacije • gumena obloga prtljažnika • tepisi / ukupno 9710 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 16:27