Tko voli atmosferske benzince, u Mazdi 6 doći će na svoje. A tko ih ne voli, promijenit će mišljenje... Snažniji benzinac 2.0 sa 165 KS, s unaprijeđenim sustavom izravnog ubrizgavanja, promjenjivim upravljanjem ventila, učinovitim ispušnim sustavom i najvećim omjerom kompresije na svijetu od 14:1 gotovo trenutno stavlja osmijeh na lice vozača. Uglađenog rada, uvjerljiv je i na niskim okretajima pa preciznu ručicu 6-stupanjskog mjenjača treba pomicati izuzetno rijetko. Motor je izuzetno elastičan i gotovo ga je nemoguće ugušiti, čak i ako se u trećem stupnju neprestano krstari gradom.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Osim toga, oduševljava ugodnim zvukom i ujednačenim razvijanjem brzine, a posebno veseli niska potrošnja. Čak i u gradu putno računalo rijetko pokazuje više od 7,4 litara, dok se na otvorenoj cesti zadovoljava sa smiješno niskih 5,5 litre... Što je nevjerojatno, obzirom da je ipak riječ - da ponovimo - o motoru sa zdravih 165 KS, spremnom pojuriti sve do 216 km/h i stotku dohvatiti za kratkih 9,1 sekundu. Riječ je tako o pravoj vozačkoj poslastici, jer uvjerljivi benzinac prati fino izbrušeno podvozje. Ovjes je profesorski namješten, istovremeno udoban i čvrst te spreman bespogovorno držati pravac.
Dojam pritom podiže i pozicija za sportski izravnim upravljačem s tek 2,6 okretaja između krajnjih točaka, ali i elegantna izrada, naglašena bogatom opremom Revolution. Dugačak popis opreme uz brdo sigurnosne elektronike serijski donosi i aktivni vozački zaslon koji izranja iz prednje armature u visini očiju i omogućuje istovremeni pogled na cestu i praćenje brzine. To nesumnjivo pridonosi sigurnosti, no digitalizirani 3D prikaz brzine neće svakome biti po volji, pa je dobro da se sve skupa može isključiti.
Više tako godi ugodno osvjetljenje instrumenata te gumirana, pod prstima ugodna plastika armature, ali i besprijekorna zvučna izolacija, koja i pri bržoj vožnji autocestom ne gubi bitku s decibelima i dopušta ugodan razgovor ili bezbrižno slušanje glazbe. Udobna su i sjedala, s ugodno povišenim bokovima dobro drže tijelo u zavojima. Vozač se u problemima nađe tek pri vožnji unazad kad duljinu na pragu pet metara i slabija preglednost čine nemilosrdnu kombinaciju. Parking senzori, osnaženi kamerom za pomoć pri vožnji unazad, u tim trenucima vrijede zlata.
Minus? Koliko niža krovna linija pomaže aerodinamiku (0,26), toliko i smeta prilikom ulaska. Malo gimnastike tako je neizbježno, posebno kad se cilja na stražnja sjedala. No, zato kad se jednom uđe može se ugodno zavaljati, jer straga za noge ima prostora na bacanje. A svojevrsan problem je i cijena... G165 će teško biti tražena roba obzirom da je dostupan jedino uz opremu Revolution i cijenom od 258.564 kuna skuplji od osnovnih dizelskih izvedbi...
G165 TEHNIČKI PODACI Motor: benzinski, 1998 ccm Snaga: 121 kW/165 KS pri 6000/min Moment: 210 Nm pri 4000/min Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva Dimenzije: 487x184x145 cm Osovinski razmak: 283 cm Prtljažnik: 480 litara Gume: 225/45 R19 Težina: 1375 kg CO2 ispuh: 135 g/km MJERENJA Brzina: 216 km/h 0-100 km/h: 9,1 sekundi Potrošnja: 7,2 l/100 km Cijena 258.564 kuna S doplatama 269.624 kuna OPREMA Revolution: automatska klima * alu naplaci od 19 cola * tempomat * grijana prednja sjedala * nadzor mrtvog kuta * nadzor tlaka u gumama * sustav zadržavanja vozila u voznom traku * radio/CD/mp3 sa 11 zvučnka Bose * HMI upravljač * prednji i stražnji parking senzori * kamera za pomoć pri vožnji unazad * aktivni vozački zaslon * upravljač i ručica mjenjača u koži * senzori kiše i svjetla * el. podizači stakala * el. namjestivi i preklopivi retrovizori * maglenke * naslon za ruke * prednji i bočni zračni jastuci * zračne zavjese * zatamnjena stražnja stakla * Doplate: perla bijela metalik boja * navigacija * kadica prtljažnika * tepisi * zaštitna folija ruba prtljažnika / ukupno 11.060 kuna |