Dizelski pogon u modelima cijenjenih i luksuznih sportskih marki danas su sasvim uobičajena pojava. Već smo dočekali Porscheove modele s dizelskim motorom, a sada smo imali ekskluzivnu priliku testirati u Zagrebu i prvi Maserati s dizelašem. Neki ljubitelji oštrog trozubca će reći - svetogrđe, no činjenica je da zakoni tržišta diktiraju trendove pa je logično da ih proizvođači slijede ako žele uspjeti. Tako ni Maserati nije pogriješio jer europsko tržište gladno je dizelskih modela, naročito u skupljim klasama.
Možda zvuči paradoksalno, ali očito 'bogataši' su u ova teška vremena osjetljivi na svoj novac i žele uštedjeti barem u vožnji. Njemački konkurenti nude snažne dizelaše u tom segmentu i talijani su trebali ponuditi svoj odgovor. A to je novi Ghibli sa dizelskim agregatom koji smo testirali na domaćem terenu i pokušali potvrditi teoriju u praksi. Dogovor za preuzimanje automobila bio je ulazu u Jarun i prvo iznenađenje je bilo kada je Maserati dolazio. Pa to po zvuku nije dizel? Nevjerojatno ali istinito talijanski inženjeri uspjeli su nemoguće, od dizelaša napraviti ugodan, puni zvuk. Naravno to je iziskivalo sate i sate radi, ali na kraju su uspjeli i to je vrlo važan korak ka putu uvjeravanja budućih kupaca. A riječ je o V6 motoru koji ima obujam od 2987 ccm. Nema riječi o downsizingu, ali zahvaljujući turbu razvija najveću snagu od 275 konja.
Možda nije za oduzeti dah, ali zato okretni moment od 600 Nm koji je konstantan od 2000 do 2600 okretaja pak govori o potencijalu vozila. Tako Maserati Ghibli s dizelskim motorom do stotke dolazi za 6,3 sekunde. Opet ima boljih i bržih automobila, ali ovaj automobil više cilja na brzu, a ne supersportsku vožnju. Tako i najveća brzina iznosi okruglo 250 km/h. Opet treći puta stoji činjenica da ima bolje, ali realno gdje se danas možete voziti iznad 250 km/h. Gotovo nigdje, a forte automobila svakako je njegova potrošnja. Proizvođač najavljuje prosjek od 6 litara. Zamislite Maserati koji troši čak i u gradu manje od 10 litara. Očito se svijet danas okrenuo naopako.
Osim štedljivosti, drugi adut vozila svakako je njegov dizajn. On je naprosto fenomenalan i tu diskusije jednostavno nema. Talijani su znali i znaju napraviti atraktivan automobil. S druge strane u unutarnjem prostoru vlada čisti luksuz. Lagali bismo kada bismo rekli da to nismo očekivali od jednog takvog automobila. A ne treba zaboraviti kako Ghibli ima četiri vrata i pravi prtljažnik i može se koristiti svakodnevno. Cijena Maseratija u Hrvatskoj sa svim davanjima iznosi 90.000 eura. To je apsolutno u rangu sa njemačkim konkurentima na koje Maserati i cilja. Ghibli s dizelskim motorom apsolutno je automobil u trendu. Danas se više cijeni štedljivost od same brzine, a to upravo nudi ovaj Maserati i naravno imidž koji ide sa samim nazivom.
MASERATI GHIBLI V6 DIESEL
Motor turbodizelski, V6
Snaga 275 KS pri 4000/min
Moment 600 Nm pri 2000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 497 x 195 x 146 cm
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 6,3 sekunde
Potrošnja 5,9 l/100 km
Cijena 90.000 eura
OSTALI MOTORI
Benzinski V6 (330 KS), V6S (410 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....