ALTERNATIVAC S KARAKTEROM

TEST LEXUS ES 300h F-SPORT PREMIUM Japanska hibridna krstarica najfinije vrste osvaja niskom potrošnjom i super udobnom vožnjom

 
 Zvonimir Jurčić

Okrenimo pilu naopako: zašto bi Lexus uopće uspoređivali s mainstream "svetim trojstvom" ili kako se već skupno kod nas vole nazivati njemački uglednici više srednje klase - Mercedes E-klase, BMW Serije 5 i Audi A6.

Lexus već godinama u toj klasi gradi neku svoju priču i svoj krug poklonika, barem na tržištima gdje radi rezultat, poput golemog Američkog ili Rusije.

Japanci pritom dobro znaju da mentalitet s ove, naše strane „velike bare”, nije lako mijenjati, posebno na velikom njemačkom tržištu gdje je spomenuti trojac odavno zacementirao svoje pozicije. Pitanje uvijek ostaje samo: koji je od te trojice kada se na kraju godine podvuče crta prodajni šampion u odnosu na drugu dvojicu.

Lexus je oduvijek u tom društvu slovio kao autsajder što se lako može iščitati i iz prodajnih brojki, no da marljivi Japanci ne rade ništa po pitanju što boljeg plasmana i u Europi gdje možemo ubrojiti i Hrvatsku, bilo bi pogrešno zaključivati.

S početkom ove godine na „stari kontinent” su tako dopremili svog bestsellera iz Novog svijeta, model ES sedme generacije koji u Europi zamjenjuje dosadašnji GS.

Foto: Ivan Lacković

A, da su se jako dobro pripremili i da je riječ o tipičnom Lexusu može se nazrijeti već od vanjskog izgleda u aktualnom kućnom stilu, s velikom prednjom karakterističnom maskom hladnjaka te oštrijim linijama karoserije koje je pun pogodak kod ove, gotovo pet metara duge klasične limuzine.

Dakle, uzbudljiv i futuristički dizajn nije iznenađenje, a uživo japanska premium limuzina impresionira još i više, premda bi se tradicionalistima takav stil mogao učiniti „zeru” previše u odnosu na izgled njemačke konkurencije, posebice vrlo konzervativan Mercedesa E-klase.

Ivan Lacković

Po pitanju uređenja i dojma u unutrašnjosti Lexus ES 300h također iskazuje vlastiti „tech” stil. Komandna ploča s dozom elegancije vrlo je pažljivo izvedena, a izrada i materijali već tradicionalno su vrhunski.

Zvonimir Jurčić

Ergonomija i položaj za volanom su odlični, sjedala su široka i udobna, no „touchpad” kojim se upravlja funkcijama koje prikazuje 12,3-inčni ekran multimedije traži privikavanje.

Isto tako, biranje modusa vožnje putem zakretnog prekidača iza upravljača na sjenilu digitalne komandne ploče u najmanju je ruku neobično smješten, ako već moramo tražiti dlaku u jajetu...

Zvonimir Jurčić

Zato se za dobar zvuk brine fantastičan HiFi Mark Levinson sa 17 zvučnika koji podiže dojam u ionako uzvišenom ambijentu smirenog i „tech” ugođaja kabine.

Straga mjesta ima kao u priči kako i dolikuje limuzini ovakvog formata, dugonogi će pokazati palac gore, a ni na prtljažnik nema nikakve zamjerke: proguta 454 litre.

Lexus ES 300h pokreće hibridni sklop, a umjesto 6-cilindraša pod prednji je poklopac smješten učinkoviti 2,5-litreni četverocilindarski benzinac s Atkinsonovim principom sagorijevanja.

Zvonimir Jurčić

U kombinaciji s elektromotorom koji se napaja iz baterija koje su deset posto manje u odnosu na prošlu generaciju zahvaljujući čemu su stale ispod stražnje klupe, sistem isporučuje ukupno 218 KS i 221 Nm.

Možda te brojke ne zvuče raskošno s obzirom na gabarite ES-a i masu od gotovo 1,8 tona, no u praksi se pokazuje sasvim pristalim pogonom.

Zvonimir Jurčić

Ono što veseli jest činjenica da je prema tvorničkim podacima sklop troši prosječno tek 4,6 litara. Po pitanju potrošnje, Lexus ES 300h smo testirali u više režima – na autocesti do Trsta, isključivo u gradskoj vožnji Zagrebom te na magistralnim pravcima po Hrvatskom zagorju. Potrošnja: 5,5, 7,5 i 6 litara! Sjajno za jednu veliku poslovnu limuzinu, gotovo na razini dizelaša.

Što se same vožnje tiče, u ponekim se režimima može osjetiti da okretni moment nije kamionski, no sjajno izbalansiran rad elektromotora i benzinca što u svakom trenutku daje najviše i najpotrebnije, te u kombinaciji s bestupnjevanim CVT mjenjačem, može biti i vrlo dinamično.

Zvonimir Jurčić

No samo do 180 km/h, na koliko je postavljena blokada kao bi pogonski sustav uvijek radio optimalno. Na koncu, Lexus ES se pokazao kao sjajan dugoprugaš kad vozaču i putnicima pruža najviše ugode, komfora što Lexus kod nas uz opremu F-Sport Premium naplaćuje 535.000 kuna.

Lexus ES 300h F-Sport Premium

TEHNIČKI PODACI

Motor hibrid, benzinsko-električni, Atkinson, VVT-iE

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 2487 ccm

Snaga 131 kW/178 KS na 5700/min

Elektromotor 88 kW/120 KS

Baterije nikal-metal-hidridne

Ukupna snaga 160 kW/218 KS pri 5700/min

Moment 221 Nm na 3600-5200/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski CVT

Dimenzije 497,5 x 186,5 x 144,5 cm

Osovinski razmak 287 cm

Prtljažnik 454 litre

Gume 235/40 R 19, Bridgestone Potenza

Masa 1755 kg

CO2 ispuh 106 g/km

Opće jamstvo 5 godina

Jamstvo na baterije 10 godina

Brzina 180 km/h (el. ograničena)

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,5 l/100 km

Cijena 535.000 kuna

S doplatama 544.500 kuna

OPREMA

F-SPORT PREMIUM: Bi-LED svjetla • paket Navi Mark Levinson s premium navigacijom, multimedijom i HiFi sustavom • F-Sport dizajn maske i 19-colnih naplataka • el. krovni otvor

• senzorsko otvaranje prtljažnika • el. i grijana sportska sjedala s memorijom

• grijanje kožnog volana i vjetrobrana • automatska dvozonska klima • F-Sport dizajn interijera • prilagodljiv ovjes • head-up

• paket Safety System+ • bežično punjenje mobitela • parkirna kamera i senzori...

DOPLATE: metalik lak 9500 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 09:29