SPORT LEATHER VISION

TEST Kia Pro Ceed 1.6 CRDi: Kombinacija za sladokusce

Redizajnom dotjeran korejski kompaktni coupe u najskupljoj izvedbi mnogima će zbog luksuzne opreme, uvjerljivog dizelaša sa 128 KS, ali i cijene zakucane u plafon biti nedostižan san

Sedmogodišnje jamstvo jak je adut, no Kia posljednjih godina ubire plodove i dizajnerskog iskoraka, za koji je ponajprije zaslužan Peter Shreyer. Nijemac koji potpisuje i Audi TT preporodio je korejsku tvrtku, a jedan od najuspješnijih uradaka je Pro Ceed - trovratni kompakt još od premijere u Frankfurtu 2007. razoružava atraktivnim coupeovskim linijama pa ne čudi što ovogodišnji redizajn (petovratni Ceed osvježen je još lani) nije ponudio spektakl. Jednostavno, za to nije bilo potrebe...

Kao i na Ceedu, izgled je izmijenjen tek svjetlima, branicima i prednjoj masci, sasvim dovoljno da se zadrži puna pozornost uglavnom mlađih kupaca, kojima je Pro Ceed drag i zbog cijene. I redizajnom je ostala više nego povoljna, posebno kada je u pitanju osnovna, ali svom potrebnom opremom nakrcana izvedba Cool (klima, radio/CD s komandama na upravljaču, putno računalo, ABS, el. stakla...), koja pokretana benzincem 1.4 sa 90 KS (zanimljivo, tvornica je svojevremeno deklarirala snagu od 109 KS, što potvrđuje da je Kia prepoznala mlade vozače kao važnu klijentelu) stoji prihvatljivih 12.150 eura.

No, koliko kod bila racionalan izbor, ne nudi ni tračak ekskluzivnosti testirane top izvedbe, s najsnažnijom izvedbom uvjerljivog common-rail dizelaša 1.6 CRDi sa 128 KS (jedini dizelaš u ponudi dolazi još u izvedbama sa 90 i 115 KS, a snagom zadovoljava i najslabija), te najbogatijom opremom, čiji beskrajan popis više djeluje kao pokazivanje moći i tehnološkog napretka korejske tvrtke, nego stvarna potreba kupca.

Uz solidan, samo na većim neravninama nešto bučniji ovjes, te snažan motor spreman odlučno povući iz niskih okretaja (maksimalnih 260 Nm dostupno od 1900 o/min) bilo je pravi gušt krstariti cestom. Doduše, cjepidlake će primjetiti da bi upravljač mogao biti izravniji, a 6-stupanjski mjenjač kraćih hodova, no vozna svojstva u cjelini zaslužuju visoku ocjenu.

Više pročitajte u novom broju Autokluba!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. rujan 2024 05:22