HIT KARAVAN

TEST: KIA CEED SPORTSWAGON 1.0 T-GDI FRESH raspolaže rekordnim obujmom prtljažnika, a osvaja komforom, prostorom te bogatom opremom

 
 Marin Tomaš

Nova Kia Ceed je uspješno startala na tržištu, a od početka prodaje kupci su imali opciju biranja karoserijskih varijanti - klasičnog kompakta s peterim vratima ili karavana s dodatkom u imenu Sportswagon. U međuvremenu je predstavljena i verzija Ceed Shooting Brake koja predstavlja svojevrsni šminkerski karavan s krovom koji se coupeovski spušta prema stražnjem kraju. Dakle, izbora ima za različite ukuse i potrebe, a nama je na test stigla Sportswagon karavanska izvedba. U odnosu na prethodni model, novi plijeni elegantnije izvedenim stražnjim krajem, ali i jakim adutom iza petih vrata za one uvijek željne dodatnog prostora - prtljažnikom ravne podnice obujma čak 625 litara. No za takvu prostornu raskoš trebali su se ostvariti određeni preduvjeti, a to su 2 cm više u širinu i visinu te čak 29 cm više u dužinu u odnosu na prethodni model. Tako je sada Ceed Sportwagon porastao na punih 4,6 metara što je u odnosu na kompaktni model više za gotovo 10 cm. U odnosu na prethodnika velika crna rupa je volumenski dobila 97 litara više.

Nije loše. Posebice ako se osvrnemo na prve konkurente: primjerice VW Golf Variant raspolaže sa 605 litara, Opel Astra Sports Tourer nudi 540, a francuski suparnik Renault Megane Grandtour tek 521 litru, a zanimljivo je da Kia Ceed Sportwagon po pitanju prostora u prtljažniku nadmašuje čak i dosadašnju kutijastu rekorderku Škodu Octaviju Combi koja osigurava 610 litara prostora. Škoda pritom Kiju nadmašuje tek u mjerenju ukupnog volumena s preklopljenom stražnjom klupom - 1740 litara naspram 1694 litara. Osim prtljažnika oduševio nas je komfor stražnje klupe s mekšim punjenjem, odlično odmjerenim kutem naslona te puno prostora za koljena i glave odraslih putnika. Veseli i puno korisnih odlagališta i pretinaca kao doprinos praktičnosti, pa dolazimo i do vozačke pozicije koja je ergonomski sjajno riješena. Prednja sjedala solidno obuhvaćaju tijela vozača i suvozača, a svidjela nam se i izrada te vrlo solidni korišteni materijali kao i smještaj velikog dodirniog zaslona od 8 inča u sredini kokpita. Koji motor odabrati za jedan ovakav kompaktni karavan? Odgovor se sam nameće - pa dizelski! No, testni je primjerak stigao s modernim 1.0 T-GDI trocilindarskim benzincem s turbom te izravnim ubrizgavanjem.

Kia ceed Sportswagon 2018.
Marin Tomaš

Zato nas je jako intrigiralo koliko će trošiti te kako će pogoniti jedan karavan, posebice s više putnika ili tereta. Motor raspolaže sa 120 KS te 172 Nm koji su dostupni u širokom rasponu od 1500 do 4000 okretaja pa u praksi gotovo da ne nedostaje potiska, a motor se spremno diže iz niskih okretaja. Pritom je rad vrlo miran i uglađen što pripisujemo, istini za volju, i sjajnoj izolaciji putničkog prostora. Mjenjač nešto dužih hodova između stupnjeva precizno prolazi kroz svih šest, a posljednji je stupanj nešto duže proračunat pa se ugodno krstari bez povećane buke motora. Performanse su pritom sasvim očekivano - tek prosječne: 11,1 sekunda do 100 km/h i maksimalna brzina od 187 km/h, dok potrošnja može jako varirati ovisno o težini noge na gasu te uvjetima.

Kia ceed Sportswagon 2018.
Marin Tomaš

Tako Ceed Sportwagon na otvorenoj cesti prosječno može trošiti 5,8 litara dok nakon odvezenih 100 kilometara isključivo u gradskim uvjetima bez puno obzira na potrošnju može trošiti i 8,5 litara. S prosječnih 6,9 litara na kraju testa ipak nitko ne bi trebao biti zabrinut. Baš kao ni po pitanju voznih osobina koje su bitno bolje što se tiče ležanja, držanja i preciznosti upravljanja nego kod prethodnika, premda ne i sportske. Suverenost na cesti u svakom trenutnu pak, Ceedu Sportwagonu se ne može poreći. Cijena Kije Ceed Sportswagon 1.0 T-GDI uz solidno bogatu opremu Fresh (alu naplaci od 17 cola, automatska klima, stražnji parkirni senzori, kamera za vožnju unazad, multimedijski sustav s navigacijom, automatsko kočenje...) od 160.990 kuna ne bismo mogli ocijeniti diskontnom, no tko želi jeftinije na raspolaganju je početna izvedba s cijenom od 144.990 kuna do registracije...

Kia ceed Sportswagon 2018.
Marin Tomaš

1.0 T-GDI

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 998 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min

Moment 172 Nm pri 1500-4000 min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 460 x 180 x 147 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 625/1694 litara

Gume 225/45 R17

Težina 1334 kg

CO2 ispuh 119 g/km

MJERENJA

Brzina 187 km/h

0-100 km/h 11,1 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena: 160.990 kuna

OPREMA Fresh

alu naplaci od 17 cola • automatska klima • pokretanje motora prekidačem • stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • senzor kiše • tempomat • putno računalo • multimedijski sustav s navigacijom i dodirnim zaslonom od 8 inča • Bluetooth • USB • el. stakla • el. podesivi retrovizori • središnji naslon za ruke • automatsko kočenje • maglenke • upravljač podesiv po visini i dubini • upravljač i mjenjač u koži • prednja sjedala podesiva po visini • priključak od 12V

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. kolovoz 2024 10:57