Posljednji redizajn Jeepa Renegade iz 2018. nisu obilježila nova LED svjetla, pa niti novougrađena sigurnosna elektronika, već pojava dva nova turbobenzinca.
Bio je to veliki iskorak za SUV rastegnut na gradskih 424 cm i smješten na prilagođenu platformu Fiata 500 L, koji tamo još od pojavljivanja na tržištu 2014. nosi titulu prvog Jeepa u povijesti proizvedenog u Italiji.
Turbobenzinci s glavom i blokom od aluminija, učinkovitim sustavom ubrizgavanja te filtrima za čestice ponudili su baš ono što su kupci sve manje skloni dizelašima tražili.
Kao osnovni izbor tada se nametnuo trocilindarski 1.0 uparen isključivo sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je ambicioznijim vozačima ponuđen četverocilindarski 1.3 sa 150 KS.
Bilo je to, međutim, samo rješenje za prvu ruku. Nešto kasnije, tijekom 2019., stigla je i još snažnija izvedba turbobenzinca 1.3 od 180 KS, dostupna isključivo uz pogon 4x4.
U praksi, očekivano, ta kombinacija predstavlja šlag na tortu, obzirom da vanjskim dimenzijama skroman, ali u unutrašnjosti iznimno prostran Renegade već od početka ponude zavodi brojnim vrlinama. Primjerice, besprijekornom izradom i uvjerljivim ponašanjem u zavojima, zbog čega ga je uvijek gust voziti.
Snažniji turbobenzinac 1.3 GSE od 180 KS sve skupa diže na još višu razinu, dijelom i zahvaljujući uvjerljivom pogonu 4x4 koji uz podnicu izdignutu od tla solidnih 17 cm te serijski sustav Selec-Terrain s programima za vožnju na zahtjevnijim vrstama podloge(Snow, Sand, Mud)pretvara Renegade u ozbiljnog terenskog igrača.
Nudi se tako uvjerljiv nastup na asfaltu, ali i izvan njega, a dobra je vijest što snažniji turbobenzinac 1.3 nije uparen s pomalo neodlučnom 6-stupanjskom automatikom kao što je slučaj kod izvedbe sa 150 KS.
Uz njega se isporučuje uvjerljivija 9-stupanjska automatika koju potpisuje ZF, a razlika se osjeti čim se odlučnije pritisne papučicu gasa. Izmjene stupnjeva osjetno su brže i odlučnije, pa se vozač lakše odlučuje na žustriji tempo.
No, takva odluka plaća se većom potrošnjom. Napredna 9-stupanjska automatika dijelom je izabrana upravo jer finijim rasporedom stupnjeva štedi gorivo), no uz snagom nabildan motor, masu od 1505 kg te povišenu karoseriju slabije aerodinamike ne može napraviti čuda.
U prosjeku smo tako trošili 8,6, a kad bismo se odlučili za žustriji tempo prosjek je skakao i iznad 10 litara. No, to je i inače tako – teško je imati i ovce i novce, pa se i u ovom slučaju poletan nastup i terenski potencijal plaćaju nešto višom potrošnjom.
I s tim se jednostavno treba pomiriti. Kao i s cijenom, koja se u bogatoj izvedbi Limited penje na 234.635 kn, što je znatno skuplje od 154.220 kn koliko stoji osnovni Renegade.
Ukratko
Američki SUV oduševljava u izvedbi s turbobenzincem od 180 KS, brzom 9-stupanjskom automatikom i pogonom 4x4. Uvjerljiv nastup plaća se, međutim, većom potrošnjom koja uz žustriji tempo skače i na preko 10 litara
Iznimna kvaliteta izrade, ugodan smještaj za mesnatim upravljačem i uvjerljivi pogon 4x4 jaki su aduti Renegadea
Koliko god bio rastegnut na gradskih 424 cm, Renegade putnicima nudi puno prostora za koljena, a prtljažnik od 351 litru je solidan
Snažnija izvedba turbobenzinca 1.3 od 180 KS nudi žustar nastup, no njega prati i potrošnja od prosječnih 8,6 litara
1.3 GSE
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, 1332 ccm
Snaga 132 kW/180 KS pri 5750/min
Moment 270 Nm pri 1850/min
Pogon 4x4
Mjenjač automatski, 9 stupnjeva
Dimenzije 424x181x167 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 351/1297 litara
Gume 215/60 R17
Masa 1505 kg
Ispuh CO2 160 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 201 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Prosječna potrošnja 8,6 l/100 km
Cijena 234.635 kuna
S doplatama 238.123 kn
Serijska oprema Limited
automatska klima • alu naplaci od 18 cola • tempomat • navigacija • el. ručna kočnica • el. stakla • el. pokretani i grijani retrovizori • multimedija s dodirnim zaslonom od 8,4 inča • USB/Aux priključci • Bluetooth • putno računalo s TFT zaslonom od 3,5 inča • koža na mjenjaču i upravljaču • maglenke • zatamnjena stakla • krovni nosači • paket LED (diodna prednja svjetla, maglenke i stražnja svjetla)• sustav Selec-Terrain • automatsko kočenje • upozorenje pri izmjeni vozne trake •
Doplate • metalik lak Ukupno 3488 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....