Privlačan i skladan izgled Elantri se ne može osporiti ni tri godine nakon predstavljanja, a prati je i glas pouzdanog auta s pet godina jamstva. Dakle, sve štima… Po pitanju cijene također sve štima, no u ponudi je samo jedan benzinski motor sa 132 KS koji bi mnogo kupaca koji traže dizelaša moglo okrenuti konkurentskim modelima, jer s aktualnim osvježavanjem dizelaša u Elantri opet nismo dočekali. Od 1.6 CRDi motora i dalje u skoro vrijeme neće biti ništa, pa se nove nade kod nove Elantre temelje samo na nježnom peglanju linija branika i svjetala, potpomognuto trendovskom funkcijom dnevnih prednjih svjetala i efikasnijim projekcijskim lećama glavnih svjetala.
Takav, minimalistički princip dotjerivanja korišten je i u unutrašnjosti . Samo dobri poznavatelji uočit će preuređenu središnju konzolu, s novim pozicijama otvora ventilacije i veći izbor opreme, sada preraspoređene u tri paketa (do sada dva). A najtraženiji je upravo srednji paket iLike. Nema aluminijske naplatke ni kožu na upravljaču, ali sve što je potrebno za ugodnu vožnju je na broju - od klime, preko radio uređaja s kontrolama na upravljaču do zgodnih sitnica poput detektora tlaka zraka u gumama ili zlata vrijednih stražnjih parkirnih senzora. Tko baš žudi za šminkom i još većom funkcionalnošću, za dodatnih 9000 kuna nudi se paket iThink, s 16-colnim aluminijskim naplacima, automatskom dvozonskom klimom, kožom na upravljaču, tempomatom, upravljačem podesivim i po dubini, kromiranim kvakama...
A šteta je što redizajn nije iskorišten za anuliranje nekih, nekima beznačajnih, ali nekima i ne tako sitnih propusta dosadašnjeg modela. Tako se naslon za ruke i dalje ne može pomicati po dužini, upravljač nije podesiv po dubini, poklopac prtljažnika nema unutrašnji rukohvat za zatvaranje, a njegove šarke pritišću prtljagu na vrhu. Voljeli bismo da se poradilo i na dodatnom stišavanju buke na višim okretajima, što bi Elantri pružilo osjećaj robusnosti i masivnosti, svojstven europskim modelima. Što se motora tiče, promjena nema. Hyundai i dalje ne mari za turbomotore ni start/stop tehnologiju, što ruku na srce, većini hrvatskih vozača, koja još uvijek s podozrenjem gleda na tehnološke novotarije, uopće nije mrska odluka. Međutim, poznati atmosferski 1,6-litreni benzinac sa 132 KS, opremljen stalnim promjenjivim radom usinih i ispušnih ventila (CVVT), nije loša opcija.
Uglađenog je rada, u praznom hodu nečujan, fino se izvlači iz niskih okretaja i u smirenoj vožnji može trošiti iznenađujuće malo, tek oko 7 litara. Pritom je šesti stupanj blagodat, uz koju se na otvorenoj cesti potrošnja može spustiti na samo oko 6 litara. Unatoč snazi, vrlo dobrim performansama, preciznom mjenjaču i općenito dobrom osjećaju u vožnji, rad ovjesa više navodi na smirenu i udobnu vožnju, na mesnatom profilu 15-colnih guma Hankook Kinergy Eco. Tada neće zasmetati niti ponekad umjetan, pomalo gumeni osjećaj na upravljaču, a niti jeftino plastično kliktanje zgloba mjenjača. Po pitanju cijene iznos od 125.990 kuna zvuči vrlo razumno, tim više što je u ovoj klasi jeftiniji samo Renault Fluence 1.6 Expression (116.000 kuna). Šteta što to malo vrijedi kad i dalje nema hrvatskim vozačima tako dragog dizelaša...
ELANTRA 1.6 iLike
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, atmosferski
Obujam: 1591 ccm
Snaga: 97 kW (132 KS) pri 6300/min
Moment: 158 Nm pri 4850/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 453x178x144 cm
Osovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 485 litara
Gume: 195/65 R 15, Hankook
Težina: 1235 kg
CO2 ispuh: 148 g/km
MJERENJA
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 10,7 sekundi
Potrošnja: 7,5 l/100 km
Cijena 125.990 kuna