Otkako se pojavila, nova Honda Civic ne prestaje pružati povode za razgovore i polemike. Prve su se, kao što se dobro zna, uglavnom odnosile na njen dizajn, koji kao da ima podjednak broj poklonika i protivnika, a druge, vjerojatno još i zanimljivije, na uvođenje novog trocilindarskog motora u njegovu ponudu. Upravo njega smo isprobali, i to u peterovratnoj karoseriji i u kombinaciji s paketom Comfort.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Budući da je riječ o osnovnoj opremi, Civic je već tu ugodno iznenađenje. Vozač će odmah primijetiti izostanak kože na upravljaču i ručici mjenjača te pomalo arhaičan središnji zaslon relativno niske rezolucije. No sve ostalo na svom je mjestu, ergonomija je neusporedivo bolja nego u prethodnoj generaciji, a dojam kvalitete izrade zaista ulijeva povjerenje.
Kabina je prostrana i sprijeda i straga, pristup olakšavaju široki otvori vrata, no ono čime Civic osvaja svakako je prtljažni prostor. S osnovnih 478 litara doista spada u vrh klase, a osim što se da proširiti do 828 litara, nedvojben mu je plus jednostavan pristup kroz peta vrata. Najviše pažnje, međutim, privlači ono što se nalazi na prednjem dijelu automobila…
Trocilindarski motori postali su realnost i u ovoj klasi, a zašto je to tako zorno, pokazuje i ovaj Hondin sa 129 KS. Svaka rezerva koju, priznajemo, i mi još osjećamo prema downsizingu, ovdje nestaje već nakon prvog dana provedenog u Civicu. Izvrsno mu pristaje u svakom smislu, snagu razvija neočekivano lijepo i linearno, daha mu ne nedostaje ni u zahtjevnijim situacijama, a okretajima ga nije potrebno tjerati nebu pod oblake. Zvuči dobro, puno i zdravo i dali bismo se okladiti da većina suputnika nikada ne bi pogodila da mu “nedostaje” jedan cilindar. U gradu se, bez obzira na to kako vozite, zadržava ispod 8 litara, na autocesti ispod 5, a izvan grada i ispod 4. S novim multilinkom straga i preciznim volanom te odličnim 6-brzinskim mjenjačem vozi se kako samo možete poželjeti, a osnovne gume 215/55 R16 imaju dovoljno mesa da nagovijeste dolazak na rubno područje pri nizanju brzih zavoja, ali i progutaju pokoju neravninu i vožnju učine općenito udobnijom.
Cijena od 142.114 kuna za ovakav model, naposljetku, također je velik plus za Civic koji je u prošlosti u nas znao imati paprenu cijenu. Osnovna oprema pritom izrazito nadmašuje očekivanja i sadržava detalje poput automatske klimatizacije i izvrsnog adaptivnog tempomata, aktivnih i diodnih svjetala… Jedino što nema, a možda bi trebala imati zbog osebujnog dizajna, jesu parkirni senzori straga. Sve ostalo iskombinirano je baš kako treba.
Ukratko Nekima se dizajn novog Civica sviđa, a nekima ne, no važnije je reći da se on i s osnovnim trocilindarskim motorom 1.0 i-VTEC te novim multilinkom straga i preciznim volanom, kao i odličnim 6-brzinskim mjenjačem, vozi - idealno Hondin novi 1.0 zvuči dobro, puno i zdravo i dali bismo se okladiti da većina suputnika nikad ne bi pogodila da mu “nedostaje” jedan cilindar S osnovnih 478 litara prtljažnik spada u vrh klase, a osim što se da proširiti do 828 litara, nedvojben mu je plus i jednostavan pristup kroz peta vrata 1.0 i-VTEC Turbo TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 3 cilindra Obujam 998 ccm Snaga 95 kW/129 KS pri 5500 o/min Moment 200 Nm pri 2250 o/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 451,8x179,9x143,4 cm Osovinski razmak 269,7 cm Prtljažnik 478-828 litara Gume 215/55 R16 Masa 1275 kg Ispuh CO2 104 g/km MJERENJA Brzina 203 km/h 0-100 km/h 10,8 sekundi Potrošnja 5,8 l/100 km Cijena 142.114 kuna Do registracije 146.194 kune OPREMA COMFORT • električna parkirna kočnica s funkcijom automatskog rada • sustav aktivnih dugih svjetala (HSS) • diodna dnevna svjetla • Honda SENSING • grijana prednja sjedala • pomoć pri kretanju na strmini (HSA) • upozorenja na opasnost od frontalnog sudara (FCW) • upozorenja pri napuštanju prometnog traka (LDW) • inteligentni prilagodljivi tempomat i limitator brzine • automatski klima-uređaj • 16” aluminijski naplaci… DOPLATE * metalik boja 4080 kn |