KRSTARICA ZA SEDMERO

TEST: DACIA LODGY STEPWAY 1.5 dCi Kombi koji miriše na avanturu

S prostranim i robusnim Lodgyjem Stepway odvozili smo teških 4000 km po Balkanu
 Željko Puhovski i Ivan Lacković

Na valu uspjeha kojeg je ostvario Sandero u izvedbi Stepway, Dacia je krenula u širenje paketa koji miriše na avanturu i na ostale modele, pa su crna plastična zaštita na rubovima blatobrana te imitacije limenih zaštitnih ploča u podnožju prednjeg i stražnjeg odbojnika osvanuli i na Lodgyju.

Rumunjski monovolumen zbog toga nije postao terenac, ali dizajneri su uspjeli donekle prikriti sirov kombijevski dizajn, osobito zahvaljujući detaljima poput krovnih nosača, vanjskih retrovizora i aluminijskih 16-colnih naplataka.

Paket Stepway Prestige promjene unosi i u unutrašnjost. Sjedala su dobila posebne presvlake s ukrasnim šavovima u plavoj boji, a instrumenti i ventilacijski otvori uokvireni su istom bojom koju pronalazimo i na okviru središnjeg dijela prednje armature.

No, nije sve samo podređeno izgledu. Uz ručni klima-uređaj, serijski dio opreme su i tempomat i limitator brzine, te multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir koji objedinjuje navigaciju. To, naravno, utječe na cijenu, ali 3000 kuna veći iznos u odnosu na slabiji paket Laureate i nije nedostižan. Ni ponešto dodatne opreme s kojom je ukupna cijena narasla na 125.460 kuna, ne razbija najsnažniji adut Dacije.

Unatoč novim detaljima Lodgy izgleda ogromno i teško, premda je svega 3 centimetra duži i samo 125 kilograma teži od Logana MCV. Sasvim dovoljno da dizelski 1.5 dCi sasvim solidno ispunjava zadaće. Primjerice, Mercedes A 150 s istim motorom, ali s dodatnih 20 Nm, do 100 km/h ubrzava samo 0,3 sekunde brže. Na usponima i međuubrzanjima motor je na niskim okretajima trom, ali sve rješava posezanje za ručicom mjenjača glatkog i primjereno brzog hoda između šest dobro posloženih stupnjeva prijenosa.

Vožnja među čunjevima brzo otkriva granice ovjesa i utjecaj visokog težišta, ali sve rješava pomalo grubi ESP. Kočnice su uvjerljive čak i na mokrom asfaltu, a zvučna izolacija sasvim pristojna. Jurnjavu zavojima nismo ni očekivali, ali barem su reakcije uvijek iskrene. Ovjes ne uspijeva upiti sve neravnine asfalta, upravljač je trom i prenosi vibracije, ali u konačnici Lodgy je jednostavan i lak za upravljanje. Savršen za putovanje na duže rute bez stresa u velikom društvu koje nije previše zahtjevno.

Najluksuznija verzija Lodgyja nema pravog suparnika. Nitko na tržištu ne nudi monovolumen sa sedam sjedala za tako prihvatljivu cijenu. No, cijena nije jedini adut. Treći red sjedala nije namijenjen samo djeci, a kada nisu u upotrebi prtljažnik raste na ogromnih i vrlo upotrebljivih 875 litara.

Istodobno, po kabini je raspršeno čak 12 utora i pretinaca ukupnog kapaciteta 30 litara. Dodatnu kvalitetu donosi motor koji ni na autocesti ne troši previše - sasvim pristojnih 8,1 l/100 km. I kad je cijena u pitanju, još uvijek nema pravog rivala, premda je brojna serijska oprema podigla iznos na 119.000 kuna.

Lodgy Stepway 1.5 dCi Prestige

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 107 KS pri 4000/min

Moment 240 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 452 x 177 x 168 cm

Osovinski razmak 281 cm

Prtljažnik 207-1861 litara

Gume 195/55 R 16

Masa 1262 kg

Ispuh CO2 116 g/km

MJERENJA

Brzina 179 km/h

0-100 km/h 11,7 sekunde

Potrošnja 6,5 l/100 km

Cijena 119.500 kuna

S doplatama 125.460 kuna

OPREMA STEPWAY PRESTIGE - Aluminijski naplaci (16 cola) • ručna klima • daljinsko zaključavanje • multifunkcijski upravljač podesiv po visini • električno podešavanje vanjskih retrovizora • multimedijski sustav MEDIA NAV (zaslon osjetljiv na dodir, USB, Mp3, navigacija) • tempomat+limitator • maglenke • uzdužni krovni nosači • vozačevo sjedalo podesivo po visini…

DOPLATE - Metalik lak • kartografija Europe • rezervni kotač standardnih dimenzija • stražnji parking senzori / Ukupno 5960 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:59