Praktičnost i velike prijevozničke mogućnosti već odavno nisu jedini aduti kombija. Svjedoči tome i Citroën SpaceTourer, koji se kotrlja na prilagođenoj platformi C4 Picassa, a sastavlja u francuskim pogonima Sevel Nord zajedno s Peugeotom Traveller i Toyotom ProAce, svojim tehnološkim blizancima. Testna izvedba dugačka 496 centimetara (nudi se i duža od 530 cm) pokazala se iznimno upravljivom, neovisno o tome jesmo li se probijali gradskim ulicama ili putovali zavojitom cestom.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Vozi se poput automobila, čemu pomaže čvrsta izrada karoserije dostojna pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost, uvjerljiv ovjes i precizan, visoko postavljen 6-stupanjski mjenjač na koji ruka pada žmirećki. Impresionira i brdo napredne elektronike. Francuski transporter nudi automatsko kočenje u slučaju opasnosti, brzina se prikazuje na head-up zaslonu, slika s kamere za pomoć pri vožnji unazad i navigacija promatraju se na preglednom zaslonu od 7 inča, bočna klizna vrata otvaraju se na struju…
Sve skupa ostavlja prestižni dojam, no postoji i minus. Tko poželi opremom nakrcan SpaceTourer, pojavom dostojan mjesta u pratnji Predsjednice, trebat će dublje zagrabiti u džep. Sve spomenuto, naime, nalazi se na listi doplata. Kao, između ostaloga, i aluminijski naplaci od 17 cola. Serijski se niti blizu ne nudi takvo blještavilo – naplaci su čelični, nema niti parkirnih senzora, nudi se radio bez dodirnog zaslona...
No, zahvaljujući visokoj poziciji za upravljačem može se računati na dobru preglednost, te uzorito ponašanje na cesti. Pohvalu zaslužuje i motorizacija. Provjereni dizelaš 2.0 BlueHDi od 150 KS prava je mjera za 1,8 tona težak francuski transporter. Radi uglađeno, na snažniji pritisak gasa uvjerljivo zahuče i spreman je fino povući i kad se SpaceTourer maksimalno optereti putnicima i prtljagom. Potrošnja, pritom, čak niti pod najvećim opterećenjem nije dramatična (do 8,5 litara). S druge strane, pri ležernijoj vožnji i s manjim brojem putnika prosjek se bez problema drži na oko 7 litara. Izvrsno…
Pohvalno je i što pretinci za odlaganje sitnica ukupno broje čak 74 litre, pa nije problem naći mjesto za odlaganje sitnica. No, primijetili smo i da s komotno postavljena tri reda sjedala u izvedbi od 496 cm danak plaća prtljažnik, koji je tada toliko plitak da po dubini stane tek prosječna torba. Veći dio od deklariranih 507 litara nudi se po visini, pa ga se može iskoristiti samo kad se torbe stavljaju jedna na drugu. No, preklapanjem, odnosno vađenjem sjedala raste i do čudesnih 3968 litara. Mogućnosti su tako brojne, no cijena nije mala. Testna izvedba Feel, naime, bez doplata stoji gotovo 300.000 kn.
UKRATKO S crnim metalik lakom, ksenonskim svjetlima i atraktivnim alu naplacima od 17 cola SpaceTourer djeluje moćno na cesti Za upravljačem se vozač osjeća iznimno ugodno, parking senzori i stražnja kamera su doplata (10.700 kn) Treći red dolazi uz doplatu od 10.600 kn i s njime se u izvedbi Feel nudi smještaj za 8 osoba. U prtljažniku je smještena priručna svjetiljka Pristup stražnjim sjedalima znatno je jednostavniji s kliznim vratima s obje strane. Od toga je više koristi nego kad se nude tek jedna vrata, pa bila ta pokretana i strujom (7900 kn) Uvjerljivi dizelaš 2.0 BlueHDi dobro vuče, malo troši i pokazuje se pravim rješenjem za francuski transporter. U ponudi su još 1.6 BlueHDi od 115 KS, dok se uz 6-stupanjsku automatiku nudi snažniji 2.0 BlueHDi od 180 KS 2.0 BlueHDi TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1997 ccm Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min Moment 370 Nm pri 2000/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 496x190x192 cm Osovinski razmak 398 cm Prtljažnik 507/3968 litara Gume 225/55 R17 Masa 1630 kg Ispuh CO2 139 g/km MJERENJA Brzina 170 km/h 0-100 km/h 11,0 sekunde Potrošnja 7,2 l/100 km cijena (kn) 299.300 S DOPLATAMA 342.100 KN
OPREMA Feel automatska klima i dodatna klima straga s namještanjem ventilacije na stropu • limitator brzine • el. podizači prednjih stakala • el. i grijani retrovizori • radio • USB • Bluetooth • maglenke • senzori kiše i svjetla • avionski stolići u drugom redu • prednji i bočni zračni jastuci • rezervni kotač • Doplate metalik lak • treći red sjedala • el. bočna vrata • ksenon • tempomat • autonomno kočenje u slučaju opasnosti • navigacija • alu naplaci od 17 cola • parkirni senzori, kamera, nadzor mrtvog kuta • pojačani alternator • Ukupno 42.800 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....