Nakon pojave novog Citroëna C3 na tržištu u klasi gradskih više ništa nije isto. Jer dok se većina proizvođača kod oblikovanja i koncipiranja drži zadanih formi kao pijani plota, u Citroënu su se odlučili na potpuno drugi smjer: mladenački dinamičan i trendovski. Pa tako u usporedbi s Opelom Corsom, Renaultom Clijom, Hyundaijem i20, Fordom Fiestom, Seat Ibizom te posebice najvećem konzervativcem među njima VW Polom, djeluje kao s druge planete.
Foto: Marin Tomaš
Ono što je po pitanju oblikovanja započeto s modelima C4 Picasso i C4 Cactus, kod novog modela C3 je ponovno interpretirano, a to je, sada bismo već mogli slobodno kazati obiteljski prepoznatljiv stil s uskim prednjim LED dnevnim svjetlima postavljenih unutar kromiranih nastavaka Double Chevron znaka preko cijele maske, s odvojenim glavnim svjetlima smještenim niže. Usto, i novi C3 ima karakteristične Airbump plastike na bokovima, remenje umjesto klasičnih ručki na vratima kao i zanimljivu, nekonvencionalnu arhitekturu unutrašnjosti.
Kada smo sjeli za volan, najviše nam se svidjela jednostavnost i promišljenost svih funkcija i instrumenata koji su pregledni, a displej u sredini koji je osjetljiv na dodir dodatno je smanjio broj prekidača. Za sjedala pak imamo samo riječi hvale jer su za ovu klasu raskošno dimenzionirana i vrlo udobna, a da će si svako naći odličan položaj za volanom jamči hod sjedala od 9 cm u visinu, kao i pomak upravljača 3 cm u dubini i visinu. Po pitanju prostora u unutrašnjost nema straha od nedostatka prostora za koljena i ramena straga dvoje odraslih putnika jer u odnosu na prethodnu generaciju novi C3 vozi s 9 cm duljim međuosovinskim razmakom.
Osim što nudi više prostora, novi C3 je i udobniji od prijašnjeg modela, ovjes bolje upija neravnine, a pohvale zaslužuje i vrlo solidna zvučna izolacija. Ipak, jedna sitnica nam nije do kraja sjela, a to je da prtljažnik raspolaže s prosječnih 300 litara obujma jednako kao i prethodnik. Zato su sjedala oboriva u omjeru 60/40pa je moguć prijevoz i duljih predmeta. Ukupno sa svim svojim vrlinama, usudili bismo se kazati kako je novi C3 istinski trendovski automobil zbog činjenice da je sada u trećoj generaciji zapravo postao mali crossover sa svojom nestandardnom odignutošću od tla (premda je 4 cm viši od prethodnika) i izraženim plastičnim blatobranima.
Po pitanju motorizacije kod testnog primjerka nas je dopao trocilindarski atmosferski 1.2 PureTech benzinac s 82 KS, koji se javljaju na visokih 5750 okretaja. Dobro poznati agregat u svom posljednjem izdanju sada je gotovo potpuno lišen karakterističnih vibracija, ali je ostao tipičan zvuk trocilindraša, koji se javlja čim se kazaljka digne iznad 3000 okretaja. Premda mnogi još zaziru od trocilindraša valja naglasiti kako je riječ o jednom od najboljih takvih motora uopće. U praksi ugodno nabire snagu, u gradskim uvjetima do 80 km/h čak je i živahan, no svojom snagom neće zadovoljiti ambicioznije vozače. Rado se zavrti, ali 118 Nm pri 2750 okretaja nije brojka koja jamči vatrene užitke za volanom. Karakteristike motora pritom dobro prati standardni 5-stupanjski ručni mjenjač koji, već očekivano, ima duže hodove i tek prosječnu preciznost, no s druge strane će se omjeri stupnjeva u kombinaciji s vrlo elastičnim motorom jako dopasti svim ljubiteljima uglađene vožnje bez stresa.
Na koncu, s obzirom na sve ne možemo reći kako cijena od 102.900 kuna za Citroën C3 1.2 PureTech Shine nije pretjerana, a valja napomenuti i kako dolazi s jamstvom od 5 godina ili 80.000 prijeđenih kilometara. Uz doplate ipak raste i cijena, pa ako želite personaliziranu unutrašnjost, alu naplatke od 17 cola, stražnju kameru, navigaciju, kameru Connected Cam, zatamnjena stakla i rezervni kotač standardnih dimenzija cijena C3 poput ovog s testa iznosi 123.840 kuna do registracije.
Ukratko Ukupna dužina povećana je za 5 centimetara, širina je povećana za 2 cm (175), a visina smanjena za 4 centimetra (147) u odnosu na prethodni model Crveno obojeni krov, retrovizori i okviri prednjih maglenki unose živost, a brojne crne zaštitne površine razlog su zbog kojih djeluje kao mali SUV Za razliku od Cactusa, na novom C3 sva četiri prozora dižu i spuštaju uz pomoć elektromotora i to automatski, a upravljač je podesiv i po visini i po dubini Stil unutrašnjosti koji miriše na dnevni boravak sa širokim naslonom sjedala u zoni ramena i tvrđe podstave solidno drže tijelo. Široka sjedala stvaraju dojam manjeg prostora straga, ali, na sreću, stvarno stanje tu je posve drugačije U vremenima kad su GoPro kamere postale neizostavni dekor na kacigama motorista, biciklista i skijaša, Francuzi su u letu uhvatili ideju, pa je uz brojnu sigurnosnu opremu i primjerak koji smo dobili na test bio opremljen sustavom nazvanim ConnectedCam (vrijednim 2000 doplatnih kuna). Riječ je zapravo o kameri podno unutarnjeg retrovizora, koja slika i snima u HD rezoluciji Dvobojna karoserija dio je serijske opreme paketa Shine, a ako vam se ne sviđa crni krov, pa želite izabrati bijeli ili crveni, to ćete trebati nadoplatiti još 2000 kuna Preglednost koju C3 pruža s vozačke pozicije je odlična, no u gradskim gužvama na vidjelo izbija krug okretanja od čak 11,3 metra, što je pola metra više u odnosu na 20 centimetra duže aute... Unutrašnjost je vizualno usklađena s vanjskim izgledom, ali ambicioznije vozače neće zadovoljiti preciznost i dužina hoda ručice mjenjača baš kao ni snaga 1.2 motora... C3 1.2 PureTech Shine TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 3 cil. Obujam 1199 ccm Snaga 60 kW/82 KS pri 5750/min Moment 118 Nm pri 2750/min Pogon na prednje kotače Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Gume 205/55 R16 Dimenzije 400 x 175 x 147 cm Osovinski razmak 254 cm Prtljažnik 300/922 litre Spremnik goriva 45 litara Masa 1055 kg Nosivost 575 kg Najveća brzina 168 km/h 0-100 km/h 13,0 sekundi Potrošnja (mjereno) 6,8 l/100 km Ispuh CO2 109 g/km Cijena 102.900 kuna S doplatama 123.840 kuna OPREMA SHINE: dvobojna karoserija • Airbump zaštita na vratima • senzor za brisače i svjetla • automatska klima • diodna dnevna svjetla • središnje daljinsko zaključavanje • 7-inčni displej osjetljiv na dodir (Mirror Screen, Bluetooth, USB) • upravljač i parkirna kočnica u koži • tempomat + limitator • prepoznavanje znakova ograničenja brzine • upozorenje na nenamjernu promjenu trake • pomoć pri vožnji unatrag • set za krpanje guma • svjetla za maglu sprijeda i straga... DOPLATE: 17-colni aluminijski kotači • rezervni kotač • zatamnjena stakla • pristup i pokretanje bez ključa • navigacija • kamera straga • ConnectedCam kamera u unutarnjem retrovizoru / ukupno 20.940 kuna SVI MOTORI BENZINSKI 1.2 PureTech (68 KS) 1.2 PureTech (82 KS) DIZELSKI 1.6 BlueHDi (75 KS) 1.6 BlueHDi (100 KS) |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....