PAMETNI JEDNOVOLUMEN

TEST CITROEN C4 PiCASSO 1.6 BlueHDi Exclusive Obitelji će uživati u udobnosti, sigurnosti i luksuzu

Uz nedavno kozmetičko dotjerivanje francuski monovolumen dobio je niz modernih sigurnosnih sustava, a uz ovjes podešen da bi vozaču i putnicima pružio savršenu udobnost fino pašu provjereni dizelaš sa 120 KS i 6-stupanjska automatika
 Marin Tomaš

Ne tako davno monovolumeni su bili iznimno popularni. Praktična koncepcija koja pruža puno prostora i udobnosti, zbog čega je ponekad žrtvovan i dizajn, u međuvremenu je ustuknula pred najezdom SUV modela koji nose u sebi dozu avanturizma. No, to ne znači da više nema potreba za putujućim dnevnim boravcima i da su ih proizvođači koji znaju pravu formulu prestali proizvoditi. Jedan od njih je Citroën. Dok su u Peugeotu sve karte bacili na urbane terence, drugi dio PSA grupacije nastavlja s klasičnim monovolumenima. Na tržište je tako stigla lagano redizajnirana druga generacija Citroena C4 Picasso, s kojim je 2013. promovirana modularna EMP2 platforma.

Foto: Marin Tomaš

Udoban, velik iznutra, svestran i vrlo funkcionalan francuski monovolumen u drugo poluvrijeme životnog vijeka ulazi sa sitnim kozmetičkim korekcijama. Prednji odbojnik dobio je novi izgled, okviri oko prednjih maglenki su dodatno naglašeni, rešetka prednje maske kao i kromirani letvice dobile su na širini i zaštitni znak postao je još veći i uočljiviji, a stražnja svjetla sa diodama obogaćena su 3D-efektom između kojih je smještena nova značka Citroena. Unutrašnjost na prvi pogled nije doživjela značajnije promjene jer su glavne novosti vezane uz dodatnim mogućnostima obogaćen multimedijalni sustav, ali i seriju sigurnosnih uređaja za pomoć vozaču u vožnji. Francuski monovolumen postao je sigurniji ugradnjom sustava koji vozača upozorava na umor i na nenamjerno napuštanju prometne trake, prepoznaje znakove ograničenja brzine i kontrolira mrtvi kut. Uz to, ugrađen je i aktivni tempomat te sustav automatskog kočenja pri manjim brzinama.

Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDi 2016.
Marin Tomaš

Učinkovitost novih sustava provjerili smo za upravljačem modela s najboljim paketom opreme Exclusive, pogonjenog 1.6-litrenim dizelašem od 120 KS i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva. Citroenovi klasični automatski mjenjači u prošlim vremenima nisu bili posebno privlačeni, ali pretvarač momenta kojeg potpisuje Aisin te nova elektronika unijele su važne promjene. Prebačaji nisu brzi ni kada se koriste poluge za izmjenu stupnjeva ispod upravljača jer naglasak je stavljen na uglađenost, a kada se izmjena stupnjeva prepusti automatici primjetna je dobro razrađena logika rada koja se vrlo brzo prilagođava stilu vožnje vozača. Ovjes je mekan i munjeviti ulasci u zavoje nisu za preporuku, a pretjerano izravan nije niti upravljač. U cijelu priču uklapa se i uglađen 1,6-litreni dizelaš od 120 KS i 300 Nm, koji nije sportski nastrojen, no ima dovoljno živosti za poneki bijeg na semaforu. Još jednom se potvrdio kao jedan od najboljih motora u klasi.

Ukratko

Redizajn nije unio ni najmanje promjene u dimenzijama, a dizelaš 1.6 BlueHDi još uvijek je jedan od najboljih na tržištu

Automatski mjenjač je uglađen, ali ručica nije najidealnije postavljena. Ponekad u žurbi Picasso tako ne krene unatrag, nego prorade brisači

Prednja sjedala prave su fotelje sa zasebnim naslonima za ruke i funkcijom masaže u lumbalnom dijelu (serijska opreme pakete Exclusive), a na poleđini su preklopni stolići. Za dodatni komoditet vrata prtljažnika otvaraju se uz pomoć elektromotora, a za pokretanje dovoljno je s ključem u džepu mahnuti nogom ispod odbojnika

1.6 BlueHDi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1560 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min

Okr. moment 300 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 444 x 183 x 161 cm

Osovinski razmak 278,5 cm

Prtljažnik 537/630/1709 litara

Gume 205/55 R17 Continental

Težina 1320 kg

CO2 ispuh 103 g/km

Najveća brzina 188 km/h

0-100 km/h 11,6 sekunde

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena 191.827 kuna

S doplatama 216.491 kuna

OPREMA EXCLUSIVE • aut. dvozonska klima • senzori za brisače i svjetla • kamera za vožnju unatrag • 17’’ alu. naplatci • panoramski 12’’ displej + navigacija + WiFI • prednja svjetla za maglu + automatsko paljenje dugog snopa • aktivni tempomat + limitator • prednja sjedala s masažom • električno otvaranje prtljažnika • parking senzori sprijeda i straga • pokretanje bez ključa • sustav nadzora mrtvog kuta • dnevna led svjetla • uzdužno zasebno pomicanje stražnjih sjedala • pomoć pri startu na usponu...

DOPLATE • naplaci od lagane legure 17 • poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa punih ruku • zakretni dvofunkcijski Xenon farovi • metalik boja rezervni kotač umanjenih dimenzija • paket Park Assist / ukupno 24.664 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. listopad 2024 03:09