Potpuno u stilu Citroëna: prošle su godine na cestu pustili možda i najkontroverzniji automobil dekade - ekstravagantni C4 Cactus. I čini se da su pogodili, jer je proizvodni pogon u Španjolskoj morao povećati kapacitete za 20 posto u odnosu na planiranu, kako bi se zadovoljila potražnja na europskim tržištima.
Kod nas C4 Cactus također izaziva kontroverze i dok ga jedni ne mogu smisliti, drugi ga proglašavaju remek-djelom dizajna, na račun avanturističkog nastupa, osnaženog zaštitnim plastikama ispod kojih se nalazi 15 međusobno povezanih jastučića ispunjenih kapsulama zraka. Kada šminkeri shvate da se za Cactusa nudi deset boja karoserije i tri boje unutrašnjosti, a da sve skupa još mogu kombinirati s crnim, sivim, bež i smeđim plastičnim zaštitama Airbumb, od ushićenja počnu gubiti tlo pod nogama. No ne staje sve na tome, C4 Cactus više je nego upotrebljiv automobil s brojnim kvalitetama ispod neobično oblikovanog lima.
Sa svojih 416 cm od standardnog C4 kraći 17, uži priličnih šest, pa čak i niži jedan centimetar, nudi koncept jednostavnosti. A da je to bio osnovni cilj, postaje jasno gdje god se pogleda. Platforma i dijelovi ovjesa načinjeni su od čelika visoke čvrstoće i aluminija, zbog čega je naizgled robustan Cactus oko 175 kg lakši od C4, a tu su još i odmični stražnji prozori (gdje se zbog izostanka mehanizma uštedjelo dodatnih 11 kg) i jednodijelno stražnje sjedalo, bez mogućnosti klizanja i dijeljenja (-6 kg)... Kako su brizgaljke za pranje ugrađene izravno u brisače, to je, tvrde u Citroënu, dovelo i do toga da mu je dovoljan manji i lakši spremnik vode, od svega 1,5 litre...
U unutrašnjosti vozača dočekuje upravljač podesiv po visini te vrlo moderno promišljena armatura očišćena od prekidača. Svime bitnim (klima, radio, putno računalo...), uz iznimku nekoliko prekidača na volanu, upravlja se preglednim, na dodir osjetljivim 7–inčnim zaslonom. Moderno okruženje, posebno uz kožni remen umjesto klasičnih ručica za otvaranje vrata, većini legne na prvu. Po putanju ergonomije i sjedala dajemo samo visoke ocjene, jer sjedi se sjajno bez obzira na visinu vozača (tek će onima vrlo visokima strop biti prenizak) u široko dimenzioniranim sjedalima koje izgledaju poput modernih fotelja... Za bržu vožnju ipak ne pružaju dovoljno bočne potpore, no C4 Cactus i nije zamišljen kao lovac na zavoje.
Zahvaljujući francuski mekanom ovjesu, ali i ponešto povišenoj podnici, ležeći policajci se prelaze kao od šale, a fino se i bez pretjeranog naginjanja krstari i zavojima. Uz dva benzinca, možda i najbolji motor u ponudi je dizelski 1.6 BlueHDi sa 100 KS kakav se našao ispod poklopca testnog primjerka. U praksi je primjereno tih, barem dok se ne krene juriti autocestom, te solidno živahan, a troši zbilja na kapaljku - u prosjeku, tek oko pet litara. Na autocesti mu pak život otežava mjenjač bez šestoga stupnja, a ručica bi mogla biti malo kraćih hodova. Na koncu, izgled nećemo komentirati jer su ukusi različiti, no uvjerili smo se kako je koncept jednostavnog crossovera s dosta prostora i upotrebljivosti pogođen te pristupačan sa slabijim paketima opreme i benzinskim motorima. Ovakav je pak dizelski i opremom nakićeni C4 Cactus je i skuplji, a do registracije stoji 143.820 kuna.
C4 CACTUS 1.6 BLUEHDI Feel
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1560 ccm
Snaga 73 kW/100 KS pri 3750/min
Moment 254 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 416 x 173 x 148 cm
Osovinski razmak 259,5 cm
Prtljažnik 358 litara
Gume 205/55 R16
Masa 1187 kg Ispuh CO2 87 g/km
MJERENJA
Brzina 184 km/h
0-100 km/h 10,7 sekundi
Potrošnja 5,2 l/100 km
CIJENA 129.950 kn
S DOPLATAMA 143.820 kn
OPREMA FEEL: čelični naplaci od 16 cola • ABS/ESP * ručna klima • upravljač presvučen kožom s kromiranim ukrasima • pomoć pri kretanju na uzbrdici • tempomat • daljinsko zaključavanje * sustav kontrole tlaka u gumama * el. podizači prednjih stakala * el. vanjski retrovizori * audio sustav sa 4 zvučnika * zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 7" * Bluetooth/USB * krovni nosači * set za popravak gume
DOPLATE: crni Square alu naplaci od 16 cola * metalik lak Hello Yellow * rezervni kotač smanjenih dimenzija * paket City kamera *, dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo * paket automatska klima UKUPNO 13.870 KUNA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....