U dvije generacije i 22 godine na tržištu Citroen Berlingo stekao je status utemeljitelja klase višenamjenskih kompaktnih modela. S jedne strane robustan poput malog kombija, a s druge s puno mjesta za prtljagu i obitelj profilirao se kao idealan izbor za one željne multifunkcionalnosti u jednom vozilu. Nedavno je na tržište stigla potpuno nova, treća generacija omiljenog polivalentnog francuza koji u putničoj izvedbi sada nosi prepoznatljiv Citroenov potpis, u svakom smislu. I dok straga djeluje tek malo drugačije nego prethodnik sprijeda je to nedvojbeno jedan citroen s licem modela C3 Aircross i ostalih. Po pitanju dimenzija duži je tri centimetra, širi je solidna četiri i niži dva centimetra, s osovinskim razmakom većim pet centimetara i razmakom kotača širim za prosječno tri centimetra od prethodnika. Prema brojkama ne čini se puno jer je i prethodnik po dimenzijama nudio raskoš prostora, no zato je sve ostalo ljepše i bolje s dozom dizajnerske svježine i modernih detalja.
Foto: Ivan Lacković
Plastika jest tvrđa nego kod većine osobnih kompakata, ali robusnost izrade upućuje na ponekad i prevozničke zadaće prljavog ili tereta većih dimenzija jer se takva manje prlja ili oštećuje. Sada na sredini kokpita pronalazimo i veliki dodirni ekran s brojnim funkcijama poput navigacije koji je grafički dotjeran i brzih reakcija na dodir.
Dobro: analogne kontrole ventilacije i klimatizacije ne zahtjevaju privikavanje poput digitalnih isključivo na ekranu kao kod nekih modela. Zato se sjedi odlično u prednjim sjedlima dok su stražnja preklopna i neovisno klizna uz opremu Feel. Praktična klizna vrata "trade mark" su Berlinga, no samo u srednjoj opremi Live i najboljoj Feel dolaze serijski, dok u početnoj Start dolaze samo zdesna.
Iza petih vrata nalazi se prtljažnik koji mjeri od 775 do 3000 litara, a solidna je i brojka nosivosti 700 kilograma dok je praktičnost perfektna zahvaljujući brojnim skrovištima po cijeloj kabini, te čak i na krovu uz konkretnu doplatu Modutop sa staklenim panoramskim krovom. U vožnj i je i novi Berlingo očekivano udoban i vrlo meko podešen te lako guta loše prometnice s vrlo malo vibracija ili udara za putnike. No, nova platforma za kompakte PSA Grupe EMP2 osigurala je širi trag kotača i snizila težište te se novim Berlingom može voziti s bitno većim "automobilskim" doživljajem za volanom nego dosad, a ležanje u zavojima je ugodno čvrsto i sigurno.
Dizelski 1,5-litreni motor od 102 KS i 250 Nm srednji je u ponudi naftaša,a snagu na prednju osovinu prenosi putem 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Sasvim dovoljno za ugodnu obiteljsku vožnju, no pod opterećenjem 250 Nm gube dah, posebice na uzbrdicama. Zato u redovnoj vožnji nema nikakvih problema, a može se voziti vrlo štedljvo s prosječno oko 6,2 litre na svakih 100 kilometara. Na koncu dolazimo i do cijene koja za testiranu izvedbu 1.5 BlueHDi 100 Feel uz brojne doplate (vidi popis) stoji čak 206.585 kuna što nije malo, no bez dosta toga se može živjeti pa je dobro znati da osnovna cijena bez doplata iznosi prihvatljivijih 164.900 kuna do registracije.
TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cilindra Obujam 1499 ccm Snaga 75 kW/102 KS pri 3500/min Moment 250 Nm pri 1750/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 440 x 185 x 184,5 cm Osovinski razmak 278,5 cm Prtljažnik 775/3000 l Spremnik goriva 53 litre Spremnik AdBlue 17 litara Težina/nosivost od 1398/692 kg Najveća brzina 171 km/h 0-100 km/h 12,3 sekundi Potrošnja 4,8/4,0/4,3 l/100 km Ispuh CO2 112 g/km (Euro 6.2) CIJENE I TROŠKOVI Početni model (HDi 75 Start) 131.900 kn Top model (HDi 130 Feel XL) 198.900 kn Godišnji porez 600 kn Jamstvo 2 godine Cijena 164.900 kuna S doplatama 206.585 kuna OPREMA FEEL 16-colni čelični naplaci • LED dnevna svjetla • zaštita vrata Airbumps • krovni nosači • dvoja stražnja klizna vrata • stražnji parkirni senzori • tri neovisna klizna stražnja sjedala • ručna klima • paket Look (maglenke, ukrasi u boji…) • info i multimedijski sustav Connect • el. paket stakala • el. parkirna kočnica • upozorenje na umor, sudar i samostalno kočenje • čitanje znakova • računalo • držanje u voznoj traci • tempomat • pomoć na uzbrdici • automatski brisači… DOPLATE boja pijeska • Modutop panoramski krov i stropni pretinci • zacrnjena stražnja stakla • el. preklopivi retrovizori • paket XTR (17-colni alu naplaci, štitnici karoserije, višebojan interijer…) • mreža u prtljažniku • paket Safety Plus (automatska svjetla, prošireno čitanje znakova…) • head-up • retrovizor za djecu i rolete • paket Connect 3D Nav • volan u koži • parkirna kamera • automatska dvozonska klima • utičnica 230V • bežično punjenje mobitela… Ukupno 41.685 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....