AKTUALNO

TEST: AUDI A1 1.2 TFSI Puno Audija u formatu Minija

Audi A1 zanimljiv je s opremom Admired, sportskog izgleda i s 1.2 motorom od 86 KS
 FOTO: Ivan Lacković

U samo četiri godine Audi A1 pronašao je više od pola milijuna kupaca i dokazao da se auti ne kupuju samo po omjeru cijene i količine lima. Naravno, kao i svaki Audi nije jeftin, ali u okvirima svoje male lifestyle klase nije ni skup. Osnovni, solidno opremljen turbobenzinski četverocilindraš 1.2 TFSI Attraction City (86 KS) stoji 122.200 kuna, dok Mini za svoj osnovni trocilindarski 1.2 turbo (102 KS) traži 135.250 kuna. Povoljniji je jedino Citroen DS3, s atmosferskim trocilindrašem 1.2 (82 KS), po cijeni od 113.980 kuna, ali bez klime! Prva verzija s klimom stoji gotovo jednako kao Audi… Zato ne čudi što A1 i na našem tržištu „odlično ide“ (u 2014. prodano čak 170 primjeraka, svih Minija 94, Citroena samo 18…) čemu obol daje posebna verzija Admired, osmišljena po poznatom receptu „više opreme za manje novca“.

Skuplja je 9000 kuna od osnovne, ali s atraktivnim naplacima, dvobojnom karoserijom, sportskim detaljima i multimedijom, što je samo manji dio arsenala serijske opreme, lako može i zadiviti. Doduše, za neke detalje poput bluetooth veze još uvijek traži dodatno zavlačenje ruke u džep, ali zato perfekcionistički pristup izradi ne ostavlja ni milimetra prostora primjedbama. Jednostavno, i najmanji Audi ostavlja potpuno odrastao dojam poput većih kućnih modela. Čvrst je poput kamena, ugodno tih u vožnji, s materijalima koji na pogled i opip ostavljaju dojam finoće i prvoklasnog proizvoda, s gotovo fanatičnom posvećenosti detaljima.

Osim opreme, poseban ugođaj pruža iznutra relativno mali vjetrobran, koji u kombinaciji s isturenim otvorima ventilacije i malom karoserijom visokih bokova djelomice dočarava atmosferu sportskog TT modela. Prostora ovdje ipak ima i straga, doduše ne previše, ali niti toliko malo da vožnje na kraćim relacijama budu patnja. Zapravo, osobama prosječnog rasta čak i neće biti toliko tijesno, koliko je nespretan i pomalo težak pristup stražnjim sjedalima. U opremi Admired izgled je papren i sportski, što automatski navodi na misao da se iza oznake TFSI krije i snažan motor. Istina, dobro poznat osnovni 1,2-litreni turbo motor od 86 KS može jako fino povući, pritom na višim okretajima hrapavo zazvučati i navesti na razmišljanje da sigurno ima više konja nego što je službeno prikazano, ali nije baš tako eksplozivan kako to sugerira vanjski izgled.

Međutim, u svakodnevnim prilikama ima dobra startna ubrzanja, prilikom pretjecanja nerijetko će izvući osmijeh iznenađenja, a dobro drži i putne brzine na otvorenoj cesti, gdje nam je često nedostajao šesti stupanj za dodatno spuštanje potrošnje, koju je i ovako lako držati na manje od 6 litara. U gradu nije ju problem zauzdati na oko 7 litara. Mjenjač sportski kruto i precizno pogađa stupnjeve, upravljač je uobičajeno ugodan i izravan, a rad fantastično tiho ugođenog ovjesa uvelike je određen S-line sportskim potpaketom, koji podrazumijeva i tvrđu podešenost. Posljedice su sjajno ležanje i mirnoća pri promjeni smjera, ali i manje udobnosti na lošoj cesti, posebno na stražnjoj osovini. Sve u svemu, mirne duše možemo konstatirati da i u četvrtoj godini života A1 praktički ništa nije izgubio na atraktivnosti. Dapače…

AUDI A1 1.2 TFSI

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbobenzinski

Obujam: 1197 ccm

Snaga: 63 kW/86 KS pri 4800/min

Moment: 160 Nm pri 1500-3500/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 396x174x141 cm

Osovinski razmak: 247 cm

Gume: 215/40 R 17, Bridgestone

Prtljažnik: 270 litara

Težina: 1040 kg

C02 ispuh: 118 g/km

Brzina: 178 km/h

0-100 km/h: 11,9 sekundi

Potrošnja: 6,7 l/100 km

CIJENA 131.935 kn

S DOPLATAMA 152.345 kn

OPREMA ADMIRED

aluminijski 17-colni naplaci * metalik * paket Exclusive Black Optik * vanjski paket S-Line * diodna stražnja svjetla * stražnji spojler * sportsko podvozje * dijelovi unutrašnjosti u boji karoserije * start/stop * ručna klima * ESP * radio/CD/mp3 * aux priključak * čitač SD kartice * MMI multimedija i info zaslon u boji * putno računalo * višenamjenski sportski upravljač u koži…

DOPLATE

ksenon plus svjetla * dodatno zatamnjena stražnja stakla * stražnji parkirni senzori * automatska klima * pomoć pri kretanju na uzbrdici * bluetooth * senzor kiše i svjetla… UKUPNO 20.410 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 21:49