Duži od Tiguana čak 23 centimetra, kraći od Touarega tek 13 centimetara i zato cjelokupnom pojavom prilično impozantan – takav nam je prvi dojam na premijeri u okruženju 800 godina starog sjevernonjemačkog dvorca Oelber ostavio 4,77 metra dugačak i 1,66 metar visok Oryx Perla bijeli Tayron, nova produžena izvedba Tiguana i nasljednik bivšeg Allspacea.
Njemački inženjeri ovaj put odabrali su originalniji identitet svog novog SUV automobila, čija pojava izaziva respekt. Nazivom Tayron namjera je naglasiti da se radi o posebnom automobilu u kućnoj lepezi modela, a diskretan odmak od izvornika Tiguana pokazuju i modificiran oblik prednjih svjetala i maske, te robusnija izvedba oba branika.
Prizor dojmljivog, pomalo gorostasnog automobila najviše stvara bočna vizura, kojom se Tayron i najviše razlikuje od Tiguana – pozamašna karoserija izgleda masivno i moćno, u opremi R-Line i sa zrnom sportske markantnosti.
Za volanom nas je dočekala poznata atmosfera iz Tiguana i tu vizualno, kvalitativno i tehnološkim dosezima nema iznenađenja – osim kad nam se pogledom unatrag ukazala prostranost omanjeg minibusa.
Veća dužina i modularna MQB Evo platforma čiji je osovinski razmak veći 11 centimetara nego na Tiguanu stvaraju velik prostorni okvir, u kojem je pruženo ono što Tiguan sa svojih 4,54 metra nije u mogućnosti – po želji treći red sjedala (ukupno 7), te jako velik prtljažnik u izvedbi s 5 sjedala.
Moći će se, dakle, birati izvedbe s 5 sjedala i ogromnim prtljažnikom obujma 885 litara ili sa 7 sjedala, kada prtljažni prostor mjeri od 345 litara do 850 litara.
Plug-in hibridna verzija imat će 5 sjedala i zbog baterije nešto manji, ali i dalje ogroman prtljažni prostor, volumena 705 litara. Čitava unutrašnjost besprijekorne je, “njemačke” izrade i ugodnih, kvalitetnih materijala, te funkcionalno temeljito promišljena.
Primjerice, nasloni sjedala elegantno se ruše jednim potezom i iz prtljažnog prostora opremljenog i utičnicom od 230V, srušeni nasloni pritom tvore vrlo dugačku ravnu površinu, a ispod podnice nalazimo velike dodatne pretince.
Pristup trećem redu sjedala prilično je komotan i do njih smo dolazili kliznim odmicanjem bočnih sjedala srednjeg reda i preklapanjem njihova naslona. Sjedili smo vrlo korektno i imali mjesta i za stopala.
Motori su, kao i u Tiguanu, usavršene verzije poznatih strojeva - blagohibridni turbobenzinski motor 1.5 eTSI Evo2 (150 KS), veći turbobenzinac 2.0 TSI Evo4 (204 i 265 KS) i turbodizelska legenda 2.0 TDI Evo2 (150 i 193 KS), koja će na našem tržištu gotovo sigurno biti prvi favorit.
Zanimljiv je i novi plug-in hibridni turbobenzinac 1.5 TSI Evo2 eHybrid (204 i 272 KS), čija baterija netto kapaciteta 19,7 kWh daje doseg dalji od 100 kilometara.
Dizelaši i benzinci serijski imaju automatski DSG mjenjač sa 7 brzina, plug-in hibrid ima 6, a pogon 4x4 (4motion) bit će moguć uz dva najjača benzinca i najjači dizelaš.
Prodaja starta u ožujku 2025., a očekuje se početna cijena oko 39.000 eura.
UKRATKO
- Tayron će dolaziti iz tvornice u njemačkom Wolfsburgu, sjedištu Volkswagena, u čijoj blizini smo i upoznali nasljednika Tiguana Allspace. Očekuje se početna cijena oko 39.000 eura
- Atmosfera za volanom jednaka je kao u Tiguanu i tu nema iznenađenja - od punog zvuka zatvaranja vrata do temeljite izrade i visoke digitalne tehnologije. Oprema dolazi u razinama Life, Elegance i R-Line
- Prtljažnik izvedbe s 5 sjedala obujma je čak 885 litara (s pretincima ispod podnice). Verzija sa 7 sjedala ima 345 do 850 litara, ovisno o svih 7 ili samo 5 sjedala u funkciji
- Sposobnost vuče kočene prikolice ukupne mase do 2,5 tone jedan je od dokaza konstrukcijske čvrstoće, čime se otvara mogućnost prikoličnog prijevoza drugih automobila, većih plovila, kućica za kampiranje, kućica za prijevoz konja...
- Najveći konkurent Tayronu bit će jednako dugačka Škoda Kodiaq, čija dizelska ponuda 2.0 TDI DSG (150 KS) trenutno kreće na 42.375 eura, a benzinska 1.5 TSI DSG (150 KS) na 37.440 eura
- Podnica odignuta od tla 20 centimetara i pogon 4x4 (4motion), vezan uz dizelski motor 2.0 TDI (193 KS) i benzinske 2.0 TSI (204 i 265 KS), bonus su sigurnosti i prohodnosti izvan standardnih uvjeta vožnje
- Modularna platforma MQB Evo (Modularer Querbaukasten - prilagodljiva platforma za poprečni smještaj motora) osovinskog je razmaka 2,79 metra, većeg 11 cm od platforme Tiguana. Tayron je duži od Tiguana 23 centimetra (4,77 metra)
- Biti će ponuđeno 7 motora: dizelski 2.0 TDI (150 i 193 KS), benzinski 2.0 TSI (204 i 265 KS), blagohibridni 1.5 eTSI (150 KS) i novi plug-in hibridni 1.5 TSI eHybrid (204 i 272 KS), s električnim dosegom većim od 100 kilometara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....