TESTIRALI SMO

Svaka čast strujnom Enyaqu, ali dok Škoda u ponudi ima dizelski Kodiaq, imamo i izbora...

Veliki SUV s testa punog naziva Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG Sportsline osvježen je i opremljeniji i dalje s dizelašima

Ivan Lacković/CROPIX

Premda je u ponudi električnih automobila na tržištu jedan od najzanimljivijih modela iz Škodine ponude Enyaq iV, s druge strane spektra za klasičare koji nemaju vremena na bacanje i žele dugoprugaški komfor i doseg s jednim tankom, tu je prošle godine osvježeni "stari SUV majstor" Kodiaq u ponudi s dobro poznatim 2,0-litrenim TDI dizelašem.

Usto, Škoda Kodiaq sa SportsLine raznom opreme kakvu smo testirali je zaista impresivna pojava na cesti.

image

Ivan Lacković/CROPIX

Veliki crveni SUV nije baš diskretna pojava, impresionira izgledom i agresivnim sportskim detaljima. SportsLine razinu opreme lako ćete prepoznati po crnom obrubu maske sprijeda (inače je kromiran), stražnjem odbojniku i drugim sportskim detaljima.

Inače u odnosu na prethodnika prije redizajna promjene su prilično velike. Auto je sprijeda dobio novu masku, drugačija svjetla i novi odbojnik. Straga su svjetla također promijenjena, a nov je i odbojnik.

Dizajn unutrašnjosti je decentno izmijenjen. Kodiaq je dobio novi upravljač, nove digitalne instrumente i novi središnji zaslon. Ono što je mnogo važnije, automobil je i dalje nevjerojatno prostran. Sprijeda mjesta ima u izobilju, straga će udobno smjestiti i košarkaški centar, a u prtljažnik stane čak 835 litara.

image

Ivan Lacković/CROPIX

Također u širinu ima vrlo mnogo mjesta. Ukratko, ovo je jedan od najprostranijih SUV-ova na svijetu i teško da će netko u tom pogledu prigovoriti. Auto za košarkašku petorku, njihovu kompletnu opremu i još mnogo druge prtljage.

U pogledu pogona ovo je najprestižniji Kodiaq kojeg možete odabrati izuzev sportske RS verzije. Ima dvolitreni TDI dizelski motor koji proizvodi okruglih 200 KS i veliki okretni moment od 400 Nm. Tu je također pogon na sve kotače te automatski DSG mjenjač sa sedam brzina. Sve ovo se pokazalo kao savršena mjera za veliki i teški SUV.

image

Ivan Lacković/CROPIX

Performanse su na razini sportskih. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi, a maksimalna brzina od 218 km/h se svakako osjeti kao mnogo veća u ovako velikom SUV-u. Veliki moment motora dobro dođe s obzirom na masu automobila pa u vožnji imate dojam da raspolažete i s više od 200 konja.

Automobil je velik, daleko od aerodinamičnog savršenstva, vrlo težak i ima pogon na sve kotače. Stoga se potrošnja na testu koja je iznosila 7,1 l/100 kilometara doima vrlo dobrom. U gradu Kodiaq troši između 8 i 9 litara. Nije pretjerano štedljiv za jednog dizelaša, no nije ni rastrošan.

image

Ivan Lacković/CROPIX

Pogon na sve kotače funkcionira vrhunski, a s obzirom na to da nitko ne kupuje ovakav auto za terensku vožnju, dobro će poslužiti u zimskim uvjetima. Također kada poželite pojuriti zavojima imat ćete veliku količinu gripa čemu doprinosi i ovjes s elektronskom regulacijom amortizera.

Iako ni približno ne izgleda kao nešto namijenjeno za agresivnu jurnjavu zavojima Kodiaq nas je jako lijepo iznenadio kad smo si priuštili malo jurnjave. Već spomenuti grip omogućava brze izlaske iz zavoja, naginjanja su manja od očekivanih, a kočnice prilično efikasne.

image

Ivan Lacković/CROPIX

Još bolje se Kodiaq ponaša kada se odlučite za "malo civiliziraniji" način vožnje. Ovo je jedan od najudobnijih automobila u klasi. Ovjes gotovo neprimjetno upija neravnine na cesti i "ležeće policajce" te se jako dobro ponaša na tipično hrvatskim lošim cestama. Veliku udobnost osjetit ćete i kada putujete autocestama. Ovdje uz ovjes pripomažu udobna sjedala, dobra pozicija sjedenja i vrlo dobra zvučna izolacija.

Kodiaq je vrhunski SUV koji se lako može mjeriti s najboljim automobilima u klasi. Čitav automobil odaje svojevrsni premium ugođaj, od karakteristika vožnje do kvalitete materija. Zbog toga je, iako je riječ od Škodi, i cijena sve bliže razine premium klase.

image

Ivan Lacković/CROPIX

I po cijeni, jer testni primjerak s puno doplata stajao je 447.880 kuna i jedan je od skupljih u ponudi uopće. No, kroz pet paketa opreme - Style, Premium, Laurin & Clement i RS te uz ponudu benzinaca od 150 i 190 KS te dizelaša od 150 i 200 KS, doista se ima što za birati i to od 266.029 kuna, kojiko stoji varijanta s benzincem od 150 KS, prednjim pogonom i opremom Style.

2.0 TDI DSG 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1968 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 147 kW/200 KS na 3600/min

Moment 400 Nm na 1750/min

Pogon varijabilni 4x4

Mjenjač automatski DSG, 7 brzina

Dimenzije 470 x 188 x 168 cm

Osovinski razmak 279 cm

Odmak od tla 19 cm

Spremnik goriva 835 litara

Gume 235/45 R 20, Pirelli Scorpion V.

Masa 1795 kg

Jamstvo 5 god/100.000 km

MJERENJA

Brzina 218 km/h

0-100 km/h 8,2 sekundi

Potrošnja 7,6 l/100 km

Cijena 374.900 kuna

S doplatama 447.880 kuna

OPREMA SPORTLINE - Driving Mode Select • višenamjenska kamera • LED paket Plus ambijentalno osvjetljenje • dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila, ACC- adaptivni tempomat do 210 km/h • automatski trozonski klima-uređaj • alunaplatci 19 cola, dodirni zaslon 8 cola • Android Auto, CarPlay, MirrorLink • sjedalo vozača s električnim namještanjem i memorijom • parkirni senzori sprijeda i straga

DOPLATE - alu naplatci 20", Električno pokretana sjedala s grijanjem presvučena kombinacijom kože i alcantare, dodirni zaslon 9,2", navigacija, Wi-Fi, bežični punjač, panoramski krovni otvor, električno zatvaranje i otvaranje prtljažnika, LED Matrix prednja svjetla - ukupno 82.539 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:09