TEST

Subaru Impreza 2.0i e-Boxer Premium: dizelaša bismo joj još i oprostili, ali hibrid teško

Dotjerana Impreza stigla je s 2,0-litrenim atmosferskim boxerom od 150 KS i elektromotorom od 17 KS umjessto dizelaša
Subaru Impreza eBoxer
 CROPIX

Godinu dana nakon što je iz proizvodnje izbacio sjajni, ali i problematični 2,0-litreni boxer dizelaš, Subaru je konačno ponudio alternativu - hibridni pogon e-Boxer za tri svoja najtraženija modela (XV, Forester i Imprezu) na novoj globalnoj platformi SNGP. Posljednjeg je pritom, nakon četiri godine na tržištu, usput i blago dotjerao. S naglaskom na riječ blago. Jer, nova su tek prednja i stražnja svjetla, odbojnici i aluminijski naplaci te prednja maska, ispod čijeg je zaštitnog znaka sad ugrađena još jedna kamera, pa vozač može vidjeti i što ga čeka iza ćoška.

image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX

Također, automatsko kočenje sad reagira i pri vožnji u rikverc. I to bi bilo to...
Ispod poklopca su, rekosmo, smještena dva motora - dotjerani 2,0-litreni benzinski boxer sa 150 KS i elektromotor od 16,7 KS. Impreza je, dakle, blagi hibrid. Između četverocilindraša i bestupanjskog mjenjača ugrađeni elektromotor trebao bi pri kretanju sa semafora, međuubrzanjima u lijevoj traci autoceste i pretjecanjima biti podrška nejakom atmosferskom benzincu. Teoretski. A u praksi? Može li se atmosferski benzinac sa 150 KS uz podršku ne pretjerano jakog elektromotora s malom baterijom nositi s 1567 kilograma teškim peterosjedom iz Zemlje izlazećeg sunca?

image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX

Ili barem štedjeti kao što to samo hibridi znaju? Jer, već se i osnovni 1,6-litreni boxer sa 114 KS prilično muči i sa stotinjak kilograma lakšom Imprezom 1.6i, trošeći pritom prilične 8,4 litre.
Hibrid osjetno ljepše hvata gas nego benzinac 1.6i, u prvom redu zahvaljujući elektromotoru od 66 Nm, ali daleko je to od izbačenog 2,0-litrenog turbodizelskog boxera s istih 150 KS, ali i priličnih 350 Nm pri svega 1600 okretaja, koji se istini za volju nikad nije ugrađivao u Imprezu, ali je zato njezinog brata blizanca XV tjerao do stotke za 9,3 sekunde i krajnjih 198 km/h, uz prosječnu potrošnju od svega 5,4 litre. Atmosferski benzinac se prilično muči i traži visoke okretaje, što i ne čudi jer maksimalnih 194 Nm razvija pri visokih 4000 okretaja, a tada i neugodno buči i neumjereno troši, čak 8,6 litara. Pritom mu od pomoći nije ni spori bestupanjski mjenjač sa šest umjetnih stupnjeva prijenosa i ručicama za mijenjanje na upravljaču.

image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX

Šteta, jer karoserija i ovjes mogli bi podnijeti i puno više od 150 KS. Sa stalnim simetričnim pogonom na sva četiri kotača, mulitilink stražnjom osovinom, idealnim rasporedom težine i niskim težištem, Impreza 2.0i e-Boxer podjednako je uvjerljiva i na asfaltu i na makadamu, gdje ga ograničava samo skromna udaljenost od tla - 13,5 centimetara. Dovoljno je da pogledate upravljač i da automobil promijeni smjer.
Stoga joj je lako oprostiti ne samo neuvjerljivi boxer i visoku potrošnju, nego i prilično sterilan vanjski izgled i beskrajno dosadnu unutrašnjost, koju je već odavno pregazilo vrijeme. Da se razumijemo, mjesta u unutrašnjosti ima iznenađujuće puno, pogotovo straga, i izrada je besprijekorna, ali šiber umjesto panoramskog krova i CD-player... Zaboga! K tome, iznad stražnje osovine ugrađena baterija krade prostor, pa u prtljažniku preostaje ispodprosječnih 340 litara (45 manje nego kod Impreze 1.6i), a ne briljira ni spremnik goriva (48 litara, 2 manje nego 1.6i).

image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX

Pogrešaka, međutim, nema po pitanju opreme. Pogotovo sigurnosne. Od aktivnog tempomata i držanja vozne trake do treće generacije nagrađivanog sustava automatskog kočenja Eyesight - sve dolazi u seriji već u osnovnom paketu Pure. Style Navi, treći od četiri ponuđena paketa (Pure i Style ni ne nude se uz 2.0i e-Boxer), časti nas i automatskom dvozonskom klimom, diodnim svjetlima, pametnim ključem, navigacijom..., a 20.382 kune skuplji Premium još i električno podesivim sjedalima u koži te električnim krovnim otvorom, ali zato stoji paprene 288.544 kune (38.585 eura). Previše, čak i za Subaru.

image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX
image
Subaru Impreza eBoxer
CROPIX

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, atmosferski, 4 cilindra, boxer + elektromotor
Obujam 1995 ccm
Snaga 150 KS pri 5600 o/min
Okr. moment 194 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač bestupanjski
Dimenzije 448 x 178 x 152 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 340 do 1173 litre
Gume 215/50 R17, Dunlop Sport Maxx 050
Težina 1576 kg
Jamstvo 5 godina/160.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 192 km/h
0-100 km/h 10,0 sekundi
Potrošnja 8,6 l/100 km

Cijena 269.700 kuna

S doplatama 288.544 kuna

Serijska oprema (Premium)
aut. dvozonska klima • aktivni tempomat • aktivno držanje vozne trake • aut. kočenje u nuždi • zračni jastuk za koljena • aut. paljenje brisača i svjetala • nadzor mrtvog kuta • aluminijske papučice • radio + CD • bluetooth • el. podesiva i grijana sjedala vozača i suvozača • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • pomoć pri parkiranju + kamera 360° • kožom presvučena sjedala i upravljač • navigacija • diodna svjetla • aluminijski naplaci (17 cola) • pametni ključ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 14:19