Koliko za poslove, često i na teškom terenu, toliko i za obiteljski prijevoz, svestrani pick-up modeli i kod nas oduvijek imaju svoju publiku.
S obzirom da imaju homologaciju N1, kod kupnje je moguć odbitak PDV-a, što je poduzetnicima veliki plus i ušteda. Na hrvatskom tržištu u kategoriji kamioneta godinama vlada Toyota Hilux, ali nedavno su u potpuno novom izdanju stigla još dva poznata imena - Ford Ranger i Volkswagen Amarok. Sada im se pridružuje i SsangYong Musso Grand, ujedno prvi model kojim se, nekada kod nas popularni korejski specijalist za 4x4 vozila, vraća na naše tržište.
Karoserija
U top verziji e-XDi 220 4x4 Ultimate to je ozbiljan, robustan i klasičan pick-up pozamašnih dimenzija, s krutom šasijom i lisnatim oprugama straga. U jedinoj ponuđenoj izvedbi s dvostrukom putničkom kabinom i četverim vratima (double cab) Musso Grand u duljinu mjeri 5,4 metara, širok je 1,95 i visok 1,85 metar, a puno prostora za koljena putnika na stražnjem sjedalu osigurava osovinski razmak od 3,21 metra.
Teretni prostor obujma 1010 litara i širine 1,57 metar je pritom sjajno osmišljen s visinom stranica od 57 centimetara, što daje najdublji teretni prostor u ovoj klasi. Dužinom teretne podnice od 1,61 metar Musso Grand je izdašniji od Hiluxovih 1,52 metra, ali i kraći od 1,65 metra, koliko mjeri teretni prostor novog Amaroka. U svakom slučaju, prihvaća euro paletu i teret težine do 1040 kilograma, a pritom tako natovaren Musso Grand poput radnog konja može povući dodatne tri tone tereta.
Izgled
Moderan izgled karoserije privlači poglede: sprijeda s velikom kromiranom maskom i spojenim svjetlima djeluje “američki” upečatljivo i moćno, dok su straga postavljena okomita svjetla u tipičnom azijskom stilu jedara džunke. Dobar, suvremen izgled nije pao s neba, jer kao i većini ostalih modela tvrtke, dizajn potpisuje studio Pininfarina.
Takav je i unutrašnji ambijent: sve djeluje visokovrijedno, posebno uz najskuplju opremu Ultimate s grijanim i hlađenim sjedalima obloženim mekom kožom. Kokpit i stranice vrata napravljeni su od mekane plastike, a spojevi se doimaju precizno i kvalitetno izvedeni.
Pogon
Ispod prednjeg poklopca nalazi se 4-cilindarski 2,2-litreni dizelski motor e-XDI snage 202 KS i 441 Nm, uz doplatu od 1900 eura uparen s Aisinovim automatskim mjenjačem sa šest brzina. Ova je veza, osim za radne zadatke na asfaltu i terenu, puno finiji izbor od ručnog mjenjača. Motor radi neočekivano uglađeno i tiho, pokazujući potencijale od niskih okretaja, a prebačaje brzina mjenjač odrađuje mekano i bez trzaja.
U vožnji
S visoko postavljenog sjedala preglednost je odlična, takav je i komotan smještaj za volanom, a posebno nas je iznenadila udobnost vožnje i tišina pri bržoj vožnji autocestom.
Aerodinamika i unutarnja izolacija su, dakle, izvrsni. Prosječna potrošnja na testu se kretala između osam i devet litara, a zahvaljujući spremniku obujma 75 litara domet s jednim točenjem doseže i 900 kilometara. Ovjes je začuđujuće udoban, čak i za suputnike straga, a vožnja je gotovo izuzeta, za pick-upove s lisnatim oprugama, karakterističnog podrhtavanja i ljuljanja karoserije na neravninama. Jedino upravljaču nedostaje još malo preciznosti i izravnosti, što do izražaja dolazi pri većim brzinama.
Ulice grada nisu omiljena zona Mussa Grand zbog pozamašnih dimenzija (premda je krug okretanja od 11,8 metara odličan za ovu klasu), ali na terenu je zahvaljujući kvalitetnom pogonu 4x4, koji se prema potrebi uključuje elektronski, prekidačem na središnjem grebenu, vrlo uvjerljiv. U zahtjevnijim i težim uvjetima pomaže redukcija prijenosnih omjera i stopostotna blokada stražnjeg diferencijala.
Cijena
Musso se tada transformira u prodoran terenski pick-up, čak i kada je opterećen. Poduži popis sigurnosne i luksuzne opreme dostojan je premium ugođaja, a u okvirima klase iznimno je konkurentna i cijena. Musso u osnovnoj opremi Active košta 38.999 eura, u srednjoj Venture 41.399 i u najskupljoj Ultimate 44.999 eura (sve s ručnim mjenjačem). Odbitak PDV-a je 100 postotan.
Kratke činjenice
Musso Grand uvijek ima dvostruku kabinu sa pet sjedala te tri opreme: Active za 38.999 eura, Venture za 41.399 eura i Ultimate 45.299 eura
Najstarijeg korejskog proizvođača specijaliziranog za 4x4 modele mnogi se sjećaju po modelima Korando, Actyon, Kyron i Rexton. U povratničkoj ponudi nalaze se i nove generacije SUV modela Torres, Korando i Rexton
Četverocilindarski 2,2-litreni turbodizelski motor od 202 KS i 441 Nm serijski dolazi s ručnim mjenjačem, dok se automatski sa šest stupnjeva doplaćuje 1900 eura. Pogon 4x4 dolazi serijski
Veliki teretni dio ima sidrišta za pričvršćivanje tereta i oblogu, a širinom od 1,57 metra, najvećom dubinom u klasi od 57 centimetara i dužinom od 1,61 metar komotno prima i euro paletu
Fizičke prekidače na središnjem grebenu dopunjuje velik zaslon multimedije s navigacijom, dobrom grafikom i povezivosti s platformama mobitela. Oprema je bogata, a pregledni digitalni instrumenti imatju nekoliko varijanti izgleda
Offroader: uzdignut je od tla 21 cm i opremljen pogonom 4x4, redukcijom prijenosnih omjera i stopostotnom blokadom stražnjeg diferencijala
U serijskoj opremi dolazi opsežan paket sigurnosnih sustava, od automatskog kočenja i upozorenja na poprečni promet do upozorenja na pomicanje vozila ispred.U opremi Ultimate dolaze grijana i hlađena kožna sjedala, a komotno je i na udobnom stražnjem sjedalu.
e-XDi 220 AT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 2157 ccm
Snaga 148 kW/202 KS pri 3800/min
Moment 441 Nm pri 1600-2600/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 540 x 195 x 185 cm
Osovinski razmak 321 cm
Teretni prostor 1010 litara
Gume 255/60 R 18
Masa 2250 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Najveća brzina 177 km/h
0-100 km/h 10,6 sekundi
Potrošnja 8,5 l/100 km
Cijena 46.899 eura
SERIJSKA OPREMA ULTIMATE - alu naplaci 18" * LED samoprilagodljiva svjetla * automatska klima * multimedija s dodirnim zaslonom 9,2" * digitalni instrumenti * Bluetooth * adaptivni tempomat * prednji i stražnji senzori i kamera * multifunkcionalni volan u koži * grijani i preklopivi retrovizori * el. stakla * ambijentalna rasvjeta * automatsko kočenje * zadržavanje u voznoj traci * upozoravanje na neočekivanu promjenu trake * sustav upozoravanja na poprečni promet * automatsko zasjenjivanje prednjih svjetala * sustav upozoravanja na pomicanje vozila sprijeda * sustav upozoravanja kod vožnje unatrag * upozoravanje na vozila u mrtvom kutu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....